Eten volgens Rapley

Naar aanleiding van mijn vraag om Morgan grote stuken te eten te geven en de tip om rapley te googelen hebben we haar vanavond volgens deze manier eten gegeven. Oh ja voor de moeders met ‘smetvrees’ er lag een opengeknipte vuilniszak onder der kinerstoel

Wij gaan hier dus zeker mee door. Rainbow misschien ook een idee voor Eva??

Groetjes,

Michèle

geweldig die foto’s

de rapley methodo kan ik dus niet,maar de foto’s spreeken wel

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Zij gaan er eigenlijk heel simpel van uit dat als een kind kan kauwen je ze moet laten kauwen en niet eten prakken of pureren. Morgan kan heel goed kauwen en gister wilde ze geen geprakt eten (zelf gekookt) maar wel hele brocoliroosjes. Potjes eet ze trouwens wel, maar das een andere substantie, en zo kun je ook makkelijker merken wat ze wel en niet lusten.

Groetjes,

Michèle

Hoeveel geef je dan Michèle? dat vindt ik altijd zo verdomde moeilijk en hoe lang zit je??? mennn lijkt me zo’n vol bord

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

wow wat goed zeg, ja haha dan is Morgan idd verder dan rico, die krijgt nog kleine stukjes.
maar ik ken hem, hij kan nog niet “gedoseerd” eten, als ik hem een liga geef bijt hij er een groot stuk vanaf en stikt hij er half in…tja dus ik wacht nog even mee zo’n grote stukken wortel geven
maar echt goed tjee!!! kus voor morgan hoor! petje af!

Ik heb gewoon maar wat opgeschept Michelle. Ik dacht als ze vol zit stopt ze wel of genieg heeft enne we hebben zo’n 20 mijn gezeten incl toetje. Pappa en mamma eten gewoon zelf en in alle rust omdat we haar niet hoeven te voeren nu. Dus echt afmeten doe ik niet ik geef een beetje op het oog, dit was de eerste keer dus dan is het gewoon even kijken en op een gegeven moment denk ik dat ik wel weet wat ze ongeveer eet. Enne wij zijn niet van MOET op. Eten moet gezellig zijn en geen must.

Groetjes,

Michèle

Stoer hoor! Hoeveel is er uiteindelijk in haar maagje beland?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Denk zo’n 2/3 van het bordje Mriek dus das nog best wel wat.

Groetjes,

Michèle

leuke foto’s! Zal wel veel op die vuilniszak beland zijn ook denk ik…

Wat goed van d’r. Dus deze methode houden jullie erin denk ik?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

eigenlijk doe ik het al volgens de rapley methode vanaf kind 2… lekker wwijffie heb je!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

way en idee, moet ik ook proberen.
At vandaag bij mijn moeder en die zette een schaal vol gehaktballen te dicht bij Emma, ze had er in no time 1 te pakken en zat heerlijk te happen! dus denk dat zij er ook wel wat voor voelt.

ga t morgen proberen, bednkt voor de tip!

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik ga het ook proberen maar niet morgen want dan eten we vieze mosselen standaart op de verjaardag van mijn dochter, tja haar lievelingskostje dus mama frietjes en dylano potje de rest mosselen

Liefs Michelle

Ja Mriek. Wij houden deze er zeker in. Waarom klein houden als ze al zo’n grote meid is zeg maar.

Enne Gigdet proberen kan geen kwaad. Je kan altijd van groot naar klein andersom niet

Groetjes,

Michèle

Dank je kim

Groetjes,

Michèle

wel super hoor! denk dat ik het ook eens ga proberen. kijken of hem dat bevalt, maar zei al eerder… ben beetje bang dat die hele wortel erin gaat ipv een halve.
maar het is allemaal goed doorgekookt? dat het erg zacht is? of waren het gewoon redelijk harde worteltjes? want als het echt zacht is durf ik het nog wel aan denk ik

Hahaha wat een heerlijke foto’s! Ik kende deze methode ook niet, maar het ziet er goed uit! Ik vraag me alleen af of Joey dat al kan, hij stopt zo hele grote stukken in zijn mond… Maar wel een goed idee om te onthouden!

Lilypie

Lilypie

Ze moeten wel kunnen kauwen inderdaad enne Inge gewoon gekookt. Niet hard maar ook geen pap.

Groetjes,

Michèle

Hey!

Leuk dat je het zo geprobeerd hebt! Ziet er goed uit. Ik ben het ook van plan als Nora zo mee eet. Behalve als we pasta eten! Maar alleen al omdat je gewoon met zn allen tegelijk eet en ze geen hulp nodig heeft, dat staat me wel aan.

Luie moeder he

Liefs!

Hahahaha, wat leuk dat je de foto’s hier hebt neergezet! Maar wat een troep zeg, haha, Morgan is helemaal ingepakt! Zelf weet ik niet of ik het zo ga doen hoor, ik denk niet dat ik het op kan brengen om naar dat vreselijke geklieder te kijken. Ik ga eerst maar kleine stukje proberen en ja…Eva wil wel zelf eten, dus ze mag dat wel met haar vorkje proberen en als ze dan knoeit vind ik dat niet erg. Maar elke avond zo’n boel lijkt me niet zo. Maar ik ga wel even testen vanavond wat ze met een hele aardappel doet! Dat zei het cb ook hoor, dat ze mogen voelen aan eten en dat het goed is om ze een heel brocolliroosje te geven. Ik vond dat toen heel raar, maar Eva was toen 7 maanden en nu…ik ga niet meteen een hele maaltijd geven, maar ik probeer wel even een krieltje te geven. Ik ben benieuwd. Maar wel erg goed dat Morgan al 2/3 opat. Maar ja, die kliko eet ook zo 2 boterhammen weg!

Groetjes Rainbow, trotse mama