Eten Update (help even spuien hoor!)

Ik snap het vrouwke! Ik had het gevoel mezelf even te verdedigen
Gelukkig maar want nu weet ik dat je het zo niet bedoelde! xxx

Lilypie Second Birthday tickers

haha, ach meid ik herken het wel hoor, ik schiet soms ook iets te snel in de verdediging, zeker als het “de tijd van de maand” is b.v., of ik gewoon te moe ben.
het ene moment komt alles heel positief binnen en het andere moment lijkt het alsof het een aanval is, terwijl het natuurlijk positief bedoeld is.
vrouwen

het schiet echt NIET op, gisteren wilde hij weer wel eten, (voor het eerst echt frietjes gegeten) dat at hij dus wel allemaal op, ook zijn frikandel met appelmoes.
maar vandaag is ie ineens helemaal dramatisch.
hij huilde ontroostbaar omdat hij sandwitchspread op zijn brood kreeg wat hij normaal ALTIJD lekker vind (met tomaat)
hij wilde dat allemaal niet hebben en ik had dus een nieuwe boterham maar dan met pindakaas gemaakt. nee ook niet hebben BROOOOODJEEEEEEEEEE gilde en schreeuwde hij… echt niet normaal hoor! alsof ie vermoord werd zo krijste hij.
ik snap echt niet wat hem allemaal scheelt hoor de laatste tijd met eten.
NIEEE MAAAATJEEEE (tomaatje) IK WIL SJEESJE!!!(vleesje) oke dan een vleesje op zijn boterham. NIEEE SJEESJEEE!!
ja dan niks rico dan pak ik het weg.
nou en toen begon het hoor.
hij huilde echt alsof hij gruwelijk veel pijn had maar hij praatte alleen maar over een boterham en niet over pijn dus geloof me, dan heeft ie geen pijn aangezien hij dat nogal gauw aangeeft als ie wel pijn heeft.
ZUCHT!!
dit was dus echt NIET tof.
zijn melk beker vloog trouwens ook de kamer door.

ik heb hem dus echt moeten troosten omdat negeren nu niet werkte.
en papa heeft hem uiteindelijk rustig gekregen. en toen at hij TOCH zijn boterham met pindakaas op terwijl hij die: “BAH” vond net voordat hij begon te huilen

Lieverd… Tuurlijk is het vervelend dat het met zoveel strijd moet, maar hij heeft toch maar mooi die boterhamn opgegeten! En dus hebben jullie gewonnen en je doel bereikt!
En gisteravond keurig zn bordje leeg. Jullie doen het hardstikke goed!!!

Ja dat is ook wel zo… maar hij was ZO verdrietig leek wel, ik snap gewoon niet wat er in zijn hoofd omgaat op zo’n moment dat hij begint te krijsen en te gillen en te huilen.
dan weer dit willen dan weer niet dan weer dat willen dan ook weer niet. dan toch maar weer wel en zo gauw hij het in zijn mond heeft toch maar weer niet.
en dan na een hoop bombarie toch maar weer wel… ZUCHT!!
ik heb mijn dag zoiezo niet als hij zo verdrietig is.
en dan mijn eigen rommel er nog bij maargoed komt goed. moet positief blijven je hebt gelijk!
Net ging het namelijk weer nergens over.
alleen zijn vlees en stoofperen heeft ie wat van gegeten. zijn aardappels moet ie nog steeds niet hebben.
we hadden er nou maar puree van gemaakt maar dat wil ie ook niet, dus dacht ik: dan help ik hem…oh nou die doet echt zijn mond NIET open hoor.
maargoed… ik was nogal geschrokken van zijn bui vanmiddag.
ik ben allang blij dat ik niet aan rico laat merken dat ik of boos of gefrustreerd of verdrietig ben.
gewoon met stalen gezicht doen wat ik deed. meer kan ik toch niet doen.

Lieverd, dat soort buien hebben we hier regelmatig en dat heet toch echt gewoon peuterpuberteit. Dan lijkt Erik ook ontroostbaar en in-verdrietig, maar zodra hij dan krijgt wat hij wil is het over en is 'ie weer zichzelf. Laat je niet teveel playen door telkens andere dingen op z’n broodje te doen en zo. Zet 'm op!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Mriek; dat doe ik normaal ook nooit maar ik was op dat moment even op het punt beland van: pfffffff
dat heb jij toch ook wel ooit? haha!
maar als ik geef wat rico wil…wil hij het ineens NIET meer
En tuurlijk dit is de peuterpuberteit, ik heb ook geen moeite met hem en hij is heel makkelijk. alleen tot nu toe is alleen het eten een punt.
Ohja en hij wil s’middags niet meer slapen (vandaag voor het eerst sinds TIJDEN!) maar dat is niet echt heel vervelend.
zolang hij even een half uur koest is kan ik even wat dingen doen zonder dat hij achter me aan aan het hobbelen is
Het is meer dat ik niet wil dat hij vitamine tekort komt, aangezien hij dus geen groentes enzo meer wil eten.
maar… vandaag had ik hem peer gegeven en dat in stukjes gesneden en een vork gegeven.
dat at hij uiteindelijk na wat morren toch op, MET vork, en daar was ik erg trots over… omdat hij 9 van de 10 keer alleen met zn handen eet.
daarom gaf ik hem nu een vork en blijf ik dat doen bij zijn fruit, omdat hij dan toch oefent…aangezien hij dat met het avond eten pertinent niet wil doen

Gewijzigd door - MamavanRico op 20 Nov 2010 18:05:21

Tuurlijk heb ik dat ook wel eens! En niet meer willen wat hij eerst nog wel wilde, ook herkenbaar. Het is en blijft PPT, hopelijk breekt er snel weer een makkelijkere fase aan. Misschien Rico een vitaminepilletje geven tot die tijd?

Erik is ook dwars hoor, de laatste dagen. Poe hé. Hij is nu even met papa aan het douchen, mama pauzeert even op Ikkeben. Maar zal ook een zucht slaken als hij straks lekker in z’n mandje ligt.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wij zitten sinds de laatste dagen/week ook te rommelen met zijn eten.
Aaron is ook nooit ene grote eter geweest maar nu mag ik blij zijn als ie 2-3 vorkjes in zijn mond steekt en nog blijer als er iets op zit!
Zelfs zijn toetje pakt ie “maramper”.

Brood wil hij smiddags wel eten, dus het is gewoon weer zo’n rare bui die van mij morgen mag ophouden.
Maar ja…dan zal ie wel weer met iets anders komen.

Gr, Danielle

En toch blijft het toverwoord negeren Inge. Doe net of je hem niet zitten met eten, wel tegen hem praten over andere dingen, maar niet eens proberen om hem een hap te laten nemen. Want ook al probeer jij een stalen gezicht, hij voelt het.

En tuurlijk maak je je druk. Maar no way dat ik hier 3 boterhammen voor meneer klaarmaak die hij vervolgens niet opeet. De enige keer dat ik een andere boterham voor hem maak is als ik iets erop heb gedaan wat hij nog nooit heeft gehad, dan kan het zijn dat hij het indd niet lust.
Ik vraag niet eens wat hij op de boterham wil. Zet het gewoon voor

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Michelle: haha wat ik al zei normaal doe ik dat ook niet hoor, ik smeer er 2 en dat was het.
gewoon 1 hartig 1 zoet.
maar het is niet gewoon van: nee mama ik eet niet
het was echt GROTE paniek, je had hem moeten zien michelle serieus waar! Hij keek alsof hij een geest had gezien. echt heel eng, ik werd er bijna bang van. zijn ogen waren gigantisch grootP hij brulde het uit alsof er echt iets HEEEL HEEEEEEEL ergs was gebeurd.
hahahaha OOHH MIJN MAMA HEEFT NIET DAT MAAR DAT OP MIJN BROOD GEDAAN, DE WERELD VERGAAT!
haha ja weet ik veel

Er zijn drie dingen waar een peuter giga dwars mee kan gaan ziten doen waarvan hij weet dat hij papa en mama enorm mee frustreerd. Dat zijn Eten SLapen en Zindelijkheid. Rico heeft de eerste 2 al uitgevonden!! hahahahaha, Ik herken je verhaal hoor, Bo heeft ook van die buien!! Maar ik doe eigenlijk er nooit wat op uit, met eten ook niet. Ik vind het ook moeilijk hoor, maar ik merk dat als ik er geen aandacht aan geef, het egzellig hou en lekker doorklets, dat hij halver wege de maaltijd toch zelf gaat eten!!! TErwijl hij daarvoor het niet wilde, dus wie is er dan gek? hahahahahaha
Wat betreft een boterham, ik bepaal wat hij er op krijgt, want Bo zegt toch altijd worst of kaas (wel smeerbaar of strooibaar he, anders eet hij het niet hahahahaha) en dat krijgt hij van mij, eet hij het niet, krijgt hij niks anders. Behalve idd als ik er iets heb opgedaan wat hij nog nooit eerder heeft gehad. Dan mag hij vervanging, maar anders dikke pech wta mij betreft!!

KLinkt heel makkelijk wat ik zeg hoor, ik vind het zelf soms ook heel moeilijk, maar goed , het werkt wle op deze manier.
Ook zijn stoel omdraaien werkt opeens. Heeft nooit gewerkt bij hem, maar van de week bij oma, toen maakte hij het echt bond, dus stoel omgedraaid, en laten zitten tot hij rustig was. Toen weer omgedraaid, en gevraagd of hij weer lief deed. En prompt, meneer eet goed, lacht, maakt grapjes etc.
Wist niet wat me overkwam, want normaal gaat hij dan weer huilen en stampij maken. Dit keer niet dus.

Ik weet het, het is echt frustrerend, maar wat ze op het bureau ook zeggen, hij pakt echt wel wat hij nodig heeft dus niet druk om maken.
Wat ik wel doe, is dat als Bo periodes heeft van slecht avond eten (overdag gaat het meestal wel goed, en eet hij alles op) is zijn extra’s er af halen. Wel fruit natuurlijk, maar geen koekjes, geen rozijntjes etc. Ik zeg dan ook als hij er om vraagt, nee bo, als bo geen warm kan eten, dan passen er ook geen koekjes in, en soms heb ik het idee dat hij het ook nog begrijpt ook nog!!
In ieder geval, ik hou mij dus strikt aan , ontbijt, fruit, lunch, klein tussendoortje zoals stoep stengel of luchtige cracker (halve) en avond eten , toetje. Na het toetje (als hij nog plek in zijn buik heeft) mag hij eventueel (lang niet elke keer) wat lekkers vlak voor het douchen (ongeveer een uur na het eten). Van de week waren dat pepernoten van de optocht die hij nog had.

liefs woezel

Ik sluit me volledig aan bij Woezel, negeren is het toverwoord, zeker bij de drie: eten, slapen en zindelijkheid. Daarin bepalen ze toch lekker zelf wat ze willen.

En inderdaad hij pakt alle dingen toch wel die hij nodig heeft. Hoe groter ‘probleem’ jij er van maakt, hoe makkelijker hij jou weer kan uitspelen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers