hallo!
Ik heb even wat behoefte aan tips, adviezen of andere verhalen want ik merk dat ik wat vastloop…
Het verhaal is als volgt:
Ik heb twee lieve dochters, een van 2,5 (amber) en een van 6 maanden (lara). Om Lara gaat het, zij wil namelijk erg slecht slapen.
Na 6 maanden wil ik heel graag een nacht goed slapen (of liever weer alle nachten) want het breekt me echt op, ik zie er niet uit en voel me alleen maar moe de hele dag.
Haar ‘schema’ nu:
7.00 uur wakker, borstvoeding in ons bed, valt weer in slaap, leg haar terug in eigen bedje
8.15 uur (maar soms ook 9.15 uur) wakker, lachen, vrolijk, blij, 'kletsen’
rond 10.00 uur fruit, soms ook halve liga erbij/erdoor
meestal gaat ze daarna 'piepen’wat reden is haar op bed te gaan leggen. de ene keer valt ze dan met wat klein en kort protest in slaap, de andere keer brult ze tot ik haar op mijn pink laat sabbelen, soms valt ze dan alsnog in slaap, soms ook niet en lijkt ze ineens weer helemaal wakker. als ze slaap is dat ca. 45 min/1 uur
rond 11.30 uur, beker pap is in totaal ca 150 ml, ik maak de pap redelijk dik zodat ze hem makkelijk uit de beker kan drinken. aansluitend nog even aan de borst. Soms valt ze dan in slaap en leg ik haar slapend in bed, anders spelen we samen en/of gaat ze in de box tot ze weer aangeeft dat ze moe is. Het spel begint dan opnieuw…
rond 16.00 uur geef ik groente met wat aardappel erdoor + de borst
rond 18.00 uur wil ze dan meestal nog even naar bed ( vaak maar 30 min. maar wel in een keer slapen|).
om 19.00 uur valt ze dan bij mijn man op schoot in slaap en dan maak, ik haar om ca. 20.30 uur wakker voor pap en de borst. en dan lijkt ze klaar wakker…!
Dit duurt zeker tot 22,00 uur, dan wil ze wel op schoot slapen |(in bed is brullen ) als ze slaapt leggen we haar in bed.
rond 23.30 uur wordt ze dan wakker en is ontroostbaar, dus geef ik haar de borst die ze gulzig drinkt, dan terug in bed, soms slapend, anders is het even stil en gaat ze 'klagen’
rond 3.30 uur wakker, in bed wil ze dan niet meer , pink sabbelen ook niet, dus neem ik haar mee in ons bed, waar ze op mij liggend wel rustig wil liggen, maar niet echt in slaap valt.
nu weet ik dat er rond 6 maanden een sprong zit, maar ik wil graag wat gaan doen want op deze manier hou ik het niet vol…