Eten niet door slikken

Hallo Allemaal!

Ik heb een probleem hier met het eten,
Mijn dochter van 3 en half jaar wil niet normaal eten.
Elke dag word er gekookt, en dan gaan we aan tafel zitten,
en dan begint het drama weer, zelf raakt ze haar vork of lepel niet aan!
Dus ik geef het haar dan, maar dochterlief vertikt het om door te slikken, ook al geef je haar 2 happen in haar mond laat ze het er gewoon in zitten!!
En koud ze wat, als ik zeg dat ze het door moet slikken en er boos om word (want normaal vragen lukt helaas helemaal al niet) begint ze te jengelen met heel haar mond vol met eten! en spuugt ze de helft uit, geef je er wat drinken bij, dan drinkt ze wel maar laat het eten gewoon in dr mond zitten! ook al zitten we 3 uur aan tafel. ze slikt het niet door! dit word gewoon zo irritand en vervelend, word er zoooo chaggerijnig van.

En ook gewoon helemaal nergens naar luisteren, wat je ook probeert

herkent iemand dit vreemde gedrag ??

Xandra

quote:
herkent iemand dit vreemde gedrag ??

Het is geen vreemd gedrag. Vrijwel elk kind heeft een periode (kan kort zijn, kan lang zijn) dat het moeilijk doet met eten. Toverwoord: negeren!

Zoek even via de zoekfunctie bovenin beeld op “niet willen eten” en dan krijg je tig zoekresultaten met tips.

Groetekes, Sje

Hoi Xandra,

Ik heb een week of 2/3 precies hetzelfde gevraagd hier.
Mijn zoontje van 3 deed exact hetzelfde…kon een half uur met 1 hap in z’n mond gaan zitten. om moedeloos van te worden. Niks hielp, ruzie maken al zeker niet.

Het is ondertussen al lang over en hij eet weer normaal.
Gewoon negeren en laten aan rommelen met haar eten.
Wanneer jullie klaar zijn met eten haar bordje opruimen en gewoon doen of je neus bloed, klaar!

Echt, het gaat vanzelf over!

Groetjes,
ILoveMyBoy

Eet ze brood, fruit, koekjes, etc. wel normaal? Want in dat geval is ze inderdaad aan het uitproberen. Dan geldt: negeren! Ze krijgt haar kans en als ze die niet pakt, jammer. Niet boos worden, want dan heeft ze toch aandacht en je wint het toch niet.

Kan ze überhaupt niet goed kauwen? Dan is het de moeite waard om te overleggen met CB.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

quote:
Eet ze brood, fruit, koekjes, etc. wel normaal? Want in dat geval is ze inderdaad aan het uitproberen. Dan geldt: negeren! Ze krijgt haar kans en als ze die niet pakt, jammer. Niet boos worden, want dan heeft ze toch aandacht en je wint het toch niet.

Kan ze überhaupt niet goed kauwen? Dan is het de moeite waard om te overleggen met CB.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hey!
Bedankt voor jullie reacties, en ben blij dat ik niet de enige ben, die precies het zelfde heeft mee gemaakt!, ja koekjes fruit brood snoep gaat allemaal prima,
ook soep pasta gaat ook goed eet ze gewoon normaal! maar de groente is een groot drama, dat slikt ze niet door! en dat is al weken zo.
Ook al pureer ik het het maakt niet uit hoe ik het klaar maak!
Met het kauwen is verder helemaal niks mis.

Xandra

Gewijzigd door - Nemo op 20 Mar 2012 20:57:3

Gewijzigd door - Nemo op 20 Mar 2012 21:01:12

Gevalletje van uitproberen dus! Niet pureren! Ze lacht zich suf dat je met je laat sollen.

Aanbieden zoals je het altijd aangeboden hebt en klaar ermee. Eet ze niet, dan maar niet. Net doen of het je niet interesseert dat ze het niet eet. Zolang ze merkt dat jij je er druk om maakt, gaat ze net zolang door met sarren tot ze het van je wint. Niet laten gebeuren!

Groetekes, Sje

Inderdaad, gewoon geven en ze kiest maar wat ze ermee doet. Erik heeft ook tijdenlang geen groente gegeten en we hebben er niets mee gedaan. En nu eet hij het meeste ineens prima op, dus het verandert vanzelf weer.

Groetjes,
M

en ik zou ook niet voederen, ze kan zelf eten!
Als er gevoedered word dan is het meer dwingend…van…kom op dooreten!

Gr, Danielle

Nouja ik ben het er niet zo mee eens om het bord meteen weg te pakken als je zelf klaar bent met eten, Een volwassenen eet vaak wat sneller dan een kind. en daarbij zit er zelfs bij volwassenen een verschil in. de ene doet er een half uur over de ander heeft het binnen 10 minuten op. en dan kun je niet van je peuter verlangen dat hij zn bord al op heeft

Ik laat Rico altijd op zn minst een half uur met zn bord eten zitten. maar niet langer dan 3 kwartier. maar als ie gaat flauwekullen in dat half uur. dus met eten gooien of uitspugen haal ik het wel weg.

Nee dat zou inderdaad super zielig zijn! Als je binnen 15 min klaar bent met eten en je pakt het bord van je kind onder zijn neus vandaan! Gosh!

Ik neem aan dat iedereen snapt dat dat niet de bedoeling is!
Natuurlijk moet je je kind ruim te tijd geven om te eten.
Maar geen 1,5 uur (zolang heb ik wel eens aan tafel gezeten met meneer)

Groetjes,
ILoveMyBoy

nou je hebt mensen die gewoon gaan afruimen als ze klaar zijn en het bord meenemen heb t vaak genoeg gelezen en idd dat vind ik ook zielig. ik zelf ben binnen 10 minuten wel klaar mijn vriend nog eerder als ie honger heeft hahahha. maarja ik heb ook momenten dat ik er superlang over doe. de ene keer heb je meer trek dan de andere keer natuurlijk
wow anderhalf uur haha, ja ik moet zeggen. wij aten gisteren pannekoeken en toen heb ik rico een uur laten zitten. hij was namelijk wel aan het eten maar hij had er 3 op (pff ik zat vol na 2 hihi) maar hij genoot er gewoon heel erg van, dus heb op den duur op omroep brabant kabouter plop en sprookjesboom aangezet, denk…laat mm maar lekker