Nee hoor, je kunt de macaroni boogjes en rijst gewoon koken zoals je die zelf ook kookt. Hoeft niet langer.
De groentes die ik Tim geef zijn:
sperzieboontjes, snijboontjes, bruine bonen, doperwten, koolraap, bloemkool, brocoli, spinazie, andijvie, bietjes, worteltjes, courgette, mais, champignons, tomaten. Deze laatste 4 geef ik nooit apart, maar in combinatie met andere groente. Je kunt ook een aantal groentes combineren en geven.
Je baby mag ook aubergine, komkommer, asperges, pompoen, rabarber, witlof, tuinbonen en tauge. Maar deze groentes heb ik nog nooit gegeven.
Let er wel op dat bietjes, andijvie en spinazie nitraatrijke groente zijn. En nitraatrijke groente mogen ze maar 2 keer per week krijgen.
Van vlees geef ik de volgende soorten:
gehakt, kip, kalkoen, ham (niet zo vaak ivm zout, dus ik kook ook eerst de blokjes een beetje), mager varkensvlees, rundvlees, witvis of zalm. Let er wel op dat je baby maar 10 a 15 gr vlees of vis nodig heeft per dag. (bereid gewogen, dus onbereid ongeveer 20 gr). Je kunt ipv vlees ook een half ei geven. Dit geef ik bijvoorbeeld bij spinazie. Dan krijgt hij geen vlees of vis, maar een half ei.
Ik doe alle groentes in porties in de vriezer. Ik koop dan een hele bloemkool en die kook ik en verdeel die in porties in de vriezer. En zo af en toe vul ik de vriezer weer aan met een bepaalde groente.
Sommige groentes mag je pas vanaf 1 jaar geven, omdat ze daar nu nog darmkrampjes van kunnen krijgen.
Groetjes,
Sandra
[img]http://b1.lilypie.com/geuOp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />