Max is een hele goede eter, maar ik heb je al eens verteld dat hij dan een enorm vies mannetje is! Lang leve de Messy Eater Slab van Silly Billyz, die we sinds een week hebben! Die zijn zo lang, dat ze over zijn beentjes komen en het is al een stuk minder rotzooi (behalve dan dat de grond nog steeds één MESS is!).
Nu at Eva altijd heel netjes. Zij gebruikte zo’n plastic vorkje/lepeltje met een bocht erin en ik kan me herinneren dat zij daar best snel netjes mee kon eten. Max gebruikt een vorkje om zijn brood mee op te prikken, maar dat lukt niet met eten. Hij brengt het naar zijn mondje, maar draait alles dan om en hop…het ligt weer op tafel. Of het valt uit zijn mond. Hij heeft er dan geen zin meer in en grijpt alles met zijn handjes, om het dan in zijn mondje te proppen. Met brocolli gaat dat nog, maar bij macaroni met saus is dat minder tof! Mijn zwager zag het zondag eens aan en zei echt dat hij, als zijn kids dat zouden doen, het bord weg zou halen. En toen at Max nog vrij netjes!
We voeren hem ook nog wel, maar ik vind wel dat hij zelf ook warm moet leren eten met een lepeltje. Eva deed dat ‘automatisch’ snel goed. Hebben jullie trucs op mijn sloddervos zelf te leren eten zonder dat hij het in zijn handjes pakt? En hoe ‘erg’ is dat op deze leeftijd? Hij zal het op zijn 18e echt niet meer doen!
Groetjes Rainbow