Eten met 10 maanden

Ben benieuwd hoe jullie kindjes eten met 10 maanden.
voeren jullie nog of eten ze al zelf(weet niet vanaf welke leeftijd dit kan)
Prakken jullie de hapjes of geven jullie al grotere stukjes?
Rens krijgt nu nog steeds zijn fruit gepureerd(wel heel grof uit de keukenmachine)
Vraag me af wanneer ik hem stukjes fruit zou kunnen geven om zelf te eten.
Laatst gaf ik hem een stukje banaan en daar wist hij zich geen raad mee.
liga en rijstwafel hapt hij al wel zelf.
Wanner kun je hem partjes mandarijn laten eten? Hij heeft nu pas 2 tandjes onder en bijna 2 tandjes boven.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoi,
Seth is nu ruim 9 maanden en ik heb hem gister voor het eerst stukjes fruit gegeven. Een hele zachte kiwi, en dan gewoon aan een vork prikken.
Ik voer hem wel zelf, hij eet alleen af een toe een stukje brood zelf.
Avondeten krijgt hij een potje, en dat voer ik hem gewoon met een lepel.
Je kunt qua fruit rustig met stukjes beginnen, eerst met zacht fruit, en later het hardere.
Mandarijn weet ik niet, heeft Seth nog nooit op iig.
O, enne… Seth heeft nog maar 2 tanden onder
Liefs, Anne

Joey heeft nu twee keer zelf een krentebol gegeten, maar wat word dat een smeerboel, en het liefst propt hij het hele broodje in de mond! dat wil ik dan voorkomen, en zorgt bij hem weer voor frustraties. Ik doe het voorlopig dus nog even zelf. Fruit geef ik hem nu wel in stukjes, maar ook met een vorkje die ik zelf vasthoud.
Groentehap met een lepel en ook door mij, want dat word anders echt een kliederboel!
Toevallig heb ik vanmorgen voor het eerst manderijn gegeven. Een paar halve partjes, maar meneer kauwde het sap er uit, en spuugde de rest weer uit, haha!
Hij heeft ook 4 tanden, en kauwt dus nog vooral met zijn tandvlees…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Dani krijgt al een tijdje (volgens mij sinds ongeveer 8 maanden, want toen wilde hij zijn potjes fruit niet meer) stukjes fruit. Helemaal in het begin waren de stukjes heel klein en nu zijn het normale stukjes fruit. Hij krijgt oa kiwi/banaan/meloen/aarbei/mango. Appel soms, maar daar is hij niet zo gek op. Ik denk omdat het hard is. Ik rasp het ook weleens, maar echt een favoriet is het zeker niet. Ik geef het met een vorkje. En dan geef ik hem ook af en toe het vorkje met een stukje daarop en dan doet hij het in zijn mond, of leg een paar stukjes op het blad van zijn kinderstoel.

Brood krijgt hij ook op een vorkje en ik leg tijdens het eten ook een aantal stukjes op het blad van zijn kinderstoel of geef hem het vorkje. Dus ik geef hem eten, maar laat hem ook zelf proberen. Hier moet je wel een beetje geduld voor hebben, want ze spelen ook graag met eten.

Avondeten en pap etc krijgt hij gewoon van mij met een lepel. Als hij dat zelf gaat doen dan wordt het een kliederboel. Laatst had hij geen potje, maar at hij met de pot mee en toen heeft hij zelf een paar worteljes en doperwten gegeten.

Hoi allemaal,

Denk dat ik toch maar ga proberen om hem stukjes fruit te geven. Zal wel een beetje een combi worden van fruithap en stukjes fruit want Rens mag geen kiwi en geen aardbei. Heeft hij eerder een reactie op gehad en moet van het cb daarom wachten daarmee totdat hij een is. Alleen maar banaan en mango wordt ook een beetje eenzijdig denk ik.
Gelukkig geven jullie de avondhap ook nog allemaal zelf. Hier op het cb zijn ze erg fan van de rapley methode. nou vind ik de rommel daarvan niet erg (een bende wordt het toch wel) maar meneer zit er alleen maar mee te spelen en eet vervolgens niets en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
hapjes brood at hij voordat hij in de sprong zat wel zelf, nu niet meer, zal wel weer komen denk ik.
De tip van hem zelf ook een vorkje geven vind ik een goeie kan hij dat spelenderwijs leren.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Je kunt ook nog peer geven, maar dan wel een die al lekker zacht is… Helaas koop je ze zo niet in de winkel, maar moet je zeker 5 dagen wachten…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers