het is echt erg hier qua eten.
Rico vertikt het te eten, ja 1 of 2 hapjes dan hoeft hij niet meer. hij eet eigenlijk over de hele dag alleen maar 1 stuk fruit en s’ochtends 1 boterham…verder hoeft ie gewoon niet.
ik reageer er ook niet op als ie gaat gooien zet ik het weg, ik doe alles wat in de tips staat over peuterpuberteit qua eten, maar gewoon niks helpt.
ik maak me er ook niet in die zin druk over dat hij het merkt tijdens het eten want ik negeer dat gedrag.
in het begin zei ik gewoon: rico doe is eten.
maar nu tja ik ben er gewoon een beetje klaar mee weet je dat? het wordt echt sinds een paar dagen erger en erger.
eerst at hij zn boterham s’middags nog wel op maar dat is nu ook afgelopen.
ook koekjes om 3 uur hoeft hij niet. hij wil gewoon NIKS.
wat nu?
Eten is 1 groot drama..help
laten gaan als ie maar genoeg drinkt, kan zijn dat ie even geen eten nodig heeft in de zin van niet groeien nu. Laat hem gewoon maar gaan. Bied het aan maar inderdaad dwing niet en geen geen alternatief. Komt vanzelf wel weer goed.
Groetjes,
Michèle
Indd laten gaan hoe moeilijk het ook is. En moelijk is het hoor Hij kan echt wel een paar weken met weinig eten toe.
Liefs Michelle
ow en de boterham 's morgens en tussen de middag kun je afwisselen met beschuit en crackers ed.
Liefs Michelle
Weet je wat Aaron lekker vind in plaats van boterham?
Een tomaat in kleine stukjes snijden…2 eitjes daarbij doen…tomatenketjup een beetje erbij en dan in de pan bakken (doorelkaargefrommelt noemen wij het) en hij eet dat met een cracker op.
Goed afkoelen hoor!
Hij eet savonds niet geweldig en zo krijgt ie toch eens per week goed eiwit binnen en een groente (de tomaat).
Hij smult ervan…misschien eens proberen…ik vind het ook super lekker!
Gr, Danielle
bedankt voor de tips meiden… voelde me er wel een beetje bezorgd over ook al weet ik dat die paar weken niks uitmaakt maar het is al 'n hele tijd bezig maar het wordt erger en erger.
dadelijk eet hij s’ochtends ook niks meer snapje…
ik geef hem nu wel weer die vitamine tabletjes. gewoon zodat hij echt geen vitaminen tekort komt omdat ie al zo snel ziek is… dat snappen jullie dan ook wel neem ik aan. en mijn moeder adviseerde om ipv een koekje s’middags, een plakje boterham worst aan te bieden zodat hij toch genoeg vleeswaardes binnen heeft gekregen.
ze zei ook al van als je zorgt dat hij genoeg drinkt en ook melk en yoghurt eet, dan zit dat in ieder geval goed.
als je dan ipv koek een plak worst geeft. dat is ook nog beter dan koek.
Rico is wel heel dol op tomaat, ik denk dat ik dat inderdaad maar is ga doen
want ei met tomaat bakken daar is hij gek op
hij eet alleen dat wel op en zn boterham laat hij liggen
Das niet zo erg Inge hij heeft genoeg binnen dan. Dat brood boeit dan niet zo.
Morgan wil nu even geen hartig op brood maar een plak kaas of worst zo vind ze heerlijk dus dan zo ik ga niet druk doen over een boterham ermee. Dan maar geen boterhem met hartig maar gewoon het hartig zo los.
Groetjes,
Michèle
Hier met Job ook een eetprobleem, lopen er voor bij de kinderarts.
We hebben afgesproken om het avondeten ( groente) het eerst aan te pakken.
Hij MOET een theelepel groente ( theelepel met groente op een leeg bord), heeft hij die op krijgt ie iets wat ie lekker vind ( in zijn geval een stukje cracker met pasta ) en daarna mag ie zelf kijken wat ie verder eet.
Eet hij dit niet is het klaar, geen verder eten, geen toetje en hup naar bed.
Bij Job zijn alle mildere manieren al geprobeerd, niets hielp, dan maar op de harde manier.
Gelukkig hebben we nu maar 1 keer meegemaakt dat hij die theelepel niet wilde en dus douchen en naar bed, nou werkelijk ik benheel wat van hm gewend qua boosheid maar dit sloeg alles.
Mss kun je dit eens proberen?
MMh, lastig! Ik heb er geen ervaring mee, of nog niet in elk geval. Maar ik zou inderdaad toch proberen om aan te bieden wat hij lekker vindt, maar dat doe je volgens mij al en verder niet te veel aandacht besteden aan het `niet eten´.
Overigens zou ik wel gewoon een toetje geven, ik zou blij zijn als hij dat in elk geval binnenkrijgt. Bij ons is het toetje ook geen beloning, maar gewoon een deel van de maaltijd. Maar natuurlijk hebben we daar allemaal onze eigen ideeen over en gelukkig maar. Misschien een overbodige vraag, maar weet je zeker dat hij geen last heeft van zijn mond-keel-kiezen… Minke heeft een paar weken een keelontsteking gehad en wilde echt niets eten omdat het pijn deed. Maar dat heb je vast al gecheckt.
groetjes en succes!
ik heb het hier toevallig gister met mijn moeder over gehad. het blijkt dat ik 5 weken lang maar 1 boterham op een dag at en verder helemaal niks. drinken bleef ik wel doen. op een gegeven moment ben ik bij mijn moeder gaan staan toen zei aan het eten was en ben ik weer gaan eten. het blijkt erbij te horen. gelukig ben ik nog lang niet zover maar weet bijna zeker dat ik dit ook ga krijgen met damian hihi
hmm ja het is niet dat het nu zoveel beter gaat maar gisteren heeft ie tenminste wel wat van zijn avond eten gegeten.
Ik denk dat ik weet wat rico’s “probleem” is.
het lukt hem niet met een lepel te eten wat hem zo frustreerd dat hij gewoon dan maar niet eet.
idemdito met een gewone beker, hij blijft gewoon “likken” uit die beter ipv drinken. hij snapt er geen jota van en ik blijf het maar voordoen en dan weer dit en dan weer dat.
snif en hij wil zooo graag!
ehm jawel dat opzich wel maar niet heel lang
maar hij moet toch ook met zn lepel kunnen eten onderhand? ik weet het niet zo streng zijn…maar ik ben gewoon wat schrikkig of hij het wel KAN…
hij doet zn best maar het lukt m dan amper en dan geeft hij er de brui aan.
en dat betekend: gooien/bordje op zijn kop zetten
eten in zijn haar smeren etc etc
hm ja dat is ook zo.
ik denk dat ik er moeilijker over doe dan rico zelf haha…
stom eigenlijk maar het is gewoon dat ik het netter vind als hij met een vork of lepel eet, en dat als het niet lukt hij gestressed raakt en zn haar onder de puree smeert…yek!
Mijn nichtje is een hele slechte eter geweest. Jaren lang. Nu is ze 9 en eet ze gewoon spruitjes. Mijn zus maakte heel veel rode sausjes. Dus tomatensaus en daardoor heen pureerde ze allerlei soorten groenten. En ze maakte er soep van en sausjes voor bij de pasta. Ook pureerde ze groentes en dandoor het pannekoeken beslag heen en kleine mini pannekoekjes bakken met een lekker sausje erbij. Zo heeft zij toch die jaren alle juiste vitamines binnen gekregen. Misschien heeft iemand er wat aan. Ik denk ook wel dat ze een keer moeten leren eten maar er zijn wel uitzonderingen en die eten jaren lang niet.
@Muriel; het is niet dat rico het niet lust
hij vind alles wel lekker, het is puur zovan: het lukt me niet met lepel dus dan maar helemaal niet.
dan huilt hij wel omdat hij toch honger heeft maar omdat hij zo’n doorzetter is qua zelluf doen, mag ik hem ook niet helpen
dan eet hij nog liever niets dan dat ik help.
dat zei hij vanavond b.v. ook: lu nie! (niet lul niet maar lukt niet hahahahaha)
en hij werd zo boos op zichzelf dat hij zichzelf tegen zijn hoofdje sloeg.
ik vond het zo ontzettend zielig
toen heb ik een lepel gepakt en er een hapje van geschept en het zo langs zijn bord gelegd.
toen pakte hij het keek me aan en zei: nie mama doen!
ik voelde me zo naar… ik wil hem zo graag helpen maar hij laat het niet toe
Als je het bestek is gewoon weglaat Inge zodat hij het wel met zijn handen moet doen, misschien dat dat werkt enne Dylano (hoe kan het ook anders) kan het ook nog niet hoor maar ik mag het wel klaarleggen
Als hij het zelf doet is het of een hele grote hap die niet in zijn mond past of er zit amper wat op zucht
Liefs Michelle