Eten invriezen

Sinds een tijdje geef ik Jesse groente en fruithapjes. Ik produceer een heleboel zelf met de staafmixer en blender, maar ben nog op zoek naar kleine plastic bakjes waar ik de hapjes mee in kan vriezen. Zakjes vind ik niet echt een succes en ijsblokjesbakjes werken ook niet echt geweldig vind ik. Hebben jullie misschien nog een idee???

Groetjes,

Simone

Gewijzigd door - Simmie80 op 17 Feb 2009 12:00:59

Hoihoi,

Bij de Xenos hebben ze heel veel bakjes, in allerlei formaten. Ik heb ze zelf ook al gekocht, want ik ben ook van plan om zelf het eten van Joey te gaan maken en dan in te vriezen.

Groetjes Anouk

[img]http://b1.lilypie.com/EA3Mp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ik gebruikte gewoon de olvarit potjes. Daar hadden we er een paar van gekocht om mee te nemen en die hergebruikten we in de vriezer. Sticker erop met de datum en inhoud en je hebt een mooie la vol eten in je vriezer.

Ik kan je helaas niet helpen. Ik maak ook alles vers, maar bewaar alles in zakjes in de vriezer.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Maar kan je die olvaritpotjes dan gewoon invriezen? Is toch glas? Ik heb wel een paar potjes, maar heb ze nog niet gebruikt voor de vriezer. Dacht namelijk dat dat niet kon.

Bij de Xenos kijken is misschien wel een goed idee

9 maanden banner

Ik zou je niet aanraden om glas in de vriezer te doen. Inderdaad Xenos, Blokker, etc. Bij Xenos hebben ze ze heel goedkoop weet ik, dus kan je een hele voorraad inslaan…

Groetjes!

Hier ook olvarit potjes in de vriezer … geen enkel probleem!! probeer het maar uit! Daarnaast doe ik het vaak in de potjes waar je de moedermelk als je afkolf ook in bewaar… dat is een ideaal formaat omdat ik het dan vol doe en daarna kan hij (als hij ontdooit is) er precies 2 dagen mee doen. En de groente daarin is net zoveel als een 6+ maanden potje … dus ideaal qua formaat.

[img]http://lilypie.com/pic/090127/Hnj4.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/AbaBp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Laatst bij de zeeman een hele hoop kleine bakjes gekocht weet niet of ze ze daar nog steeds hebben maar Xenos heeft ze inderdaad ook altijd wel.

Groetjes,

Michèle

Bij Xenos hebben ze een set kleine bakjes in 7 kleuren, met de dagen van de week er op:D Ik geloof voor 3,95 euro.

[img]http://b1.lilypie.com/EA3Mp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

ook ik raad het af om olvarit potjes in te vriezen

koop dan van die speciale bakjes die bij xenos te koop zijn en de andere winkels

Ik had mijn worteltjes van Olvarit ingevroren. Ik wist niet zeker of dat wel kon en belde dus naar Nutricia. Daar zeiden ze dat het wordt afgeraden, omdat alles al een keer verhit is geweest. Niet invriezen dus. Dat is ook een dure grap, want Julia oefent nu en ze eet maar 5 hapjes ofzo. Ik bewaar het potje nu 24 uur. Volgens die consulente mag je rijstebloem en Nutrtron ook maar 4 weken bewaren…Zou dat echt zo strikt zijn of is het een gewoon een truc om zoveel mogelijk potjes en pap te verkopen? Pap bederft toch niet lijkt me??? En ik denk dat ik toch maar ga invriezen, want 90 cent voor 10 hapjes is best duur…!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik weet het niet…invriezen deden wij gewoon ook altijd toen Erik nog aan het uitproberen was…nooit problemen gegeven hoor. Ik zou je eigen gevoel volgen.

Groetjes!

Of je de kant en klare olvarit potjes zo in kan vriezen weet ik niet, maar bedoel dan eigenlijk meer de zelfgemaakte groente. Volgens mij moet dat niet zo’n probleem zijn. Ik hoor om me heen zoveel mensen die dat doen. Heb het al een paar keer gedaan met zelfgemaakte fruit en groentehap en tot nu toe heeft Jesse daar nog niets van gekregen.

9 maanden banner

bij de ikea hebben ze van die rubberen invries bakjes. ook handige bewaarbakjes met schroefdeksel.

Ikea is idd ook een goeie. 'k Ga binnenkort gewoon eens even kijken, eerst bij Xenos en als ik het daar niet kan vinden dan bij Ikea. Dan moet het toch een keer lukken.

9 maanden banner

quote:
Hoihoi,

Bij de Xenos hebben ze heel veel bakjes, in allerlei formaten. Ik heb ze zelf ook al gekocht, want ik ben ook van plan om zelf het eten van Joey te gaan maken en dan in te vriezen.

Groetjes Anouk

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/EA3Mp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Die hebben wij ook! Flinke stapel, allerlei maten gekocht.

En nooit gebruikt…
Want dat kereltje eet gewoon met ons mee.
Dus wat we koken, daar maken we iets meer van, en alles gaat gewoon op.

M.

quote:
Ik had mijn worteltjes van Olvarit ingevroren. Ik wist niet zeker of dat wel kon en belde dus naar Nutricia. Daar zeiden ze dat het wordt afgeraden, omdat alles al een keer verhit is geweest. Niet invriezen dus. Dat is ook een dure grap, want Julia oefent nu en ze eet maar 5 hapjes ofzo. Ik bewaar het potje nu 24 uur. Volgens die consulente mag je rijstebloem en Nutrtron ook maar 4 weken bewaren...Zou dat echt zo strikt zijn of is het een gewoon een truc om zoveel mogelijk potjes en pap te verkopen? Pap bederft toch niet lijkt me??? En ik denk dat ik toch maar ga invriezen, want 90 cent voor 10 hapjes is best duur...!

Groetjes Rainbow, trotse mama

die paar hapjes worden er snel een stuk meer hoor,
dus dat gaat best goedkomen!

Een aangebroken potje olvarit zou ik niet invriezen, maar het potje gebruiken voor je eigen gerechten kan natuurlijk prima.
(Als het maar niet te vochtig is, want vocht zet uit, en dan kan het potje knappen!!)

Rijstebloem en Nutriton zijn inderdaad best een poos houdbaar.
De melkpoeder (nutrilon) staat op dat je het binnen een maand op gebruiken,
maar ook dat komt niet op een paar dagen aan.

en nogmaals: gewoon met de pot mee laten eten is geen probleem,
dan zit je ook niet met restjes :smiley:

M.

Hoi,

Wij hebben tot een jaar toe altijd de xenos bakjes gebruikt. ook erg handig voor als je ergens heen
moet wij hadden de kleine en middelmaat. Werkte uitstekend.

groetjes

lon106

zoals al eerder vemeld gebruikten wij altijd de olvarit potje waar we dan zelfgemaakt eten in deden. Er is bij ons nooit een potje kapot gegaan en volgens mij kan het geen kwaad. Het enige waar je op moet letten is dat je ze niet tot de rand voldoet, dan gaat de deksel namelijk los.

Ik zou nooit een half opgegeten potje olvarit invriezen, want dan ga je het inderdaad twee keer opwarmen.

Als je kindje nog zo weinig eet kun je misschien beter zelf wat eten klaar maken en dat in kleine porties in de vriezer doen. Dan hoef je niet voor 5 happen steeds een nieuw potje te openen.

Lilypie 1st Birthday Ticker

Wat wij deden was de inhoud van de potjes in een ijsblokjeshouder invriezen en dan telkens een paar ‘ijsblokjes’ ontdooien als die kleine weer een paar hapjes moest proeven. Hoefden we niet telkens voor een paar hapjes nieuwe potjes te openen.

Groetjes!