Eten enz

Hoi,
We hebben het de laatste tijd al regelmatig over eten gehad…
Toch wil ik er weer even wat ingooien:

Ik ben met Seth weer met de hapjes begonnen, maar weet niet zo goed wanneer ik ze moet geven…
Zal even een schema geven van hoe de laatste dagen het eruit ziet hier.
Helaas is het niet elke dag hetzelfde, want nu sinds kort is onze boef vroeger wakker, maar wil nog niet langer wakker blijven tussen 2 slaapjes, dus het komt er op neer dathij dan 2 of 3 keer per dag slaapt…
Goed, de laatste paar dagen gaat het dus zo:

7.00 uur wakker, en pap 150+5+5/6 eetl. rijstebloem (met een lepel)
aankleden enz. en spelen
9.00/9.30 uur fruithap
9.30/10.00 uur slapen tot 11.30/12.30
12.30 uur fles 180+6
De middag hangt er dan een beetje van af hoe laat hij wakker is geworden, of hij dat 1x gaat slapen om 15.00/15.30 uur of 2x gaat slapen om 14.00 uur en om 17.00 uur.
17.00 uur Fles 180+6
20.00/20.30 uur fles 180+6 en daarna gaat hij slapen.

Nu zit ik daus met een paar vragen:

1. Als hij 's ochtends zijn fruithap krijgt, heeft hij eigenlijk nog geen trek en geen zin om te eten. Dus na een paar happen vind hij het wel mooi geweest en gaat hij blazen op de lepel, gevolg: alles zit onder! Dit is niet de bedoeling, dus mag hij dan niet verder eten, maar daar heb ikhem natuurlijk niet mee, want hij hoeft het toch niet, maar ik wil wel graag dat hij fruit gaat eten…
    Dus misschien moet het dan op een ander moment, maar welk moment??
  2. Ik wil ook snel met de groentehap beginnen, wanneer kan ik die dan het beste doen?
  3. Hoeveel fruit eten jullie kindjes eigenlijk?
  4. Als ik hem dan groente en fruit geef, kan ik dan niet beter een fles laten vervallen?

Goed, heel verhaal… maar het is zo lastig omdat hij niet altijd op dezelfde tijden slaapt. Ik heb het wel geprobeerd, maar ik kan hem natuurlijk niet onnodig lang ophouden. En als hij van mij eerder moet slapen doet hij het toch niet en gaat of spelen, of wordt overstuur en slaapt uiteindelijk dan toch veel later, waardoor het weer niet uit komt.

Nou, misschien weten jullie iets?
Liefs, Anne

Lilypie

Waarom nog geen brood?
en de groent 's avonds tegen een uur of 5
Is hij misschien al te moe voor zijn fruithap dat had ik bij dylano in het begin ook.
Dylano zat met 6 1/2 maand op 3 flessen maar die at een hele boterham.
Hij at een heel potje fruit 6+ en een heel potje groente 6+ en een boterham en dan 3 flessen maar ik had/ heb dan ook een kleine vreetschuur hahahaha, maar hij heeft het nodig want verbruikt heel veel energie.
Hij sliep en slaapt 2 keer op een dag

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hoi lalala,

Ik weet het niet meer precies maar bij ons zag het schema er toen ongeveer zo uit:

7:30 wakker + fles pap ( 180 ml)
9:00 slapen
10:30 fruit ( een heel potje of 1 stuk gepureerd)
12:00 brood + melk ( 130 ml)
12:30-13:00 slapen
15:30 koekje + sap
17:00 groente
17:30 slapen
19:00 bad
19:30 fles ( 180 ml)
20:00 slapen

Hijwas ook niet echt een grote eter maar ik ben het gewoon aan blijven bieden. Op den duur at hij alles op. Nu zijn er nog wel dagen dat hij loopt te klooien met zijn fruit maar over het algemeen gaat alles op.

Succes!

debbieb

Op het cb zeiden ze dat ik beter nog maar even kon wachten met een boterhammetje, omdat hij heel gevoelig is. hij heeft nl koemelkallergie en kon eerst ook niet tegen fruit. Nu gaat het goed, maar wachten we nog even met het brood.
Ik het btw zijn fruit (60 gram) gegeven bij zijn fles van half 1 en dat ging wel goed, hij heeft alleen wel 100 cc van zijn fles laten staan…
Liefs, Anne

Lilypie

Als Seth zijn groente en fruit goed eet zou ik de fles van 17.00 laten vallen. Je zou dan tussen zijn middagslaapjes of na zijn middagslaapje een beetje drinken kunnen geven (water/diksap/thee) met iets erbij (soepstengel/koekje ofzo).
Dani krijgt 's ochtends pap, rond 09.30 fruit, rond 12.00/12.30 broodje, rond 14.00 flesje (210 + 7 scheppen), 's middags soms nog wat fruit/koekje/soepstengel en rond 17.30 avondeten (potje) en dan zijn laatste fles rond 19.30 en dan naar bed. Dit schema heeft hij ongeveer sinds 6,5 maand en dit gaat erg goed. Pap en brood eet hij soms wat minder en soms heel goed.
Nu Dani 8 maanden is lust hij de fruit 8 maanden potjes niet echt meer, dus maak nu al een aantal dagen vers fruit (banaan en meloen tot nu toe). Vind dan ook moeilijk inschatten hoeveel. Avondeten potje van Olvarit vindt hij ook minder lekker. Andere merken gaan er nog wel in.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Groentehap in plaats van de fles van 17:00 doen.
Die dus laten vervallen.

En het fruit proberen wat later te geven.
Hij hoeft nu nog niet meteen veel fruit te eten.
Je zult zien dat dat met een paar weken wel meer wordt,
en ook dat hij dan wel weer langer wakker is.

M.

Ja, het fruit gaat nu heel goed!
Hij eet wel 150 gram, en lust alles!
We hebben nu idd de fles van 17.00 uur laten vervallen en geven nu 'sochtends fruit, en als lunch een fles, 'smiddags dan een rijstewaffeltje en wat drinken en 's avonds groente (wat hij niet te vreten vindt, dus dan meestal nog eenkleine fles erbij) en voordat hij gaat slapen, de laatste fles.
Het is nu nog even uitproberen, en we hebben nu vakantie dus dat geeft niet, en dan hoop ik dat het dalijk goed gaat als hij weer naar de oppas gaat!

Liefs, Anne

Lilypie