Hoi,
We hebben het de laatste tijd al regelmatig over eten gehad…
Toch wil ik er weer even wat ingooien:
Ik ben met Seth weer met de hapjes begonnen, maar weet niet zo goed wanneer ik ze moet geven…
Zal even een schema geven van hoe de laatste dagen het eruit ziet hier.
Helaas is het niet elke dag hetzelfde, want nu sinds kort is onze boef vroeger wakker, maar wil nog niet langer wakker blijven tussen 2 slaapjes, dus het komt er op neer dathij dan 2 of 3 keer per dag slaapt…
Goed, de laatste paar dagen gaat het dus zo:
7.00 uur wakker, en pap 150+5+5/6 eetl. rijstebloem (met een lepel)
aankleden enz. en spelen
9.00/9.30 uur fruithap
9.30/10.00 uur slapen tot 11.30/12.30
12.30 uur fles 180+6
De middag hangt er dan een beetje van af hoe laat hij wakker is geworden, of hij dat 1x gaat slapen om 15.00/15.30 uur of 2x gaat slapen om 14.00 uur en om 17.00 uur.
17.00 uur Fles 180+6
20.00/20.30 uur fles 180+6 en daarna gaat hij slapen.
Nu zit ik daus met een paar vragen:
- Als hij 's ochtends zijn fruithap krijgt, heeft hij eigenlijk nog geen trek en geen zin om te eten. Dus na een paar happen vind hij het wel mooi geweest en gaat hij blazen op de lepel, gevolg: alles zit onder! Dit is niet de bedoeling, dus mag hij dan niet verder eten, maar daar heb ikhem natuurlijk niet mee, want hij hoeft het toch niet, maar ik wil wel graag dat hij fruit gaat eten…
Dus misschien moet het dan op een ander moment, maar welk moment?? - Ik wil ook snel met de groentehap beginnen, wanneer kan ik die dan het beste doen?
- Hoeveel fruit eten jullie kindjes eigenlijk?
- Als ik hem dan groente en fruit geef, kan ik dan niet beter een fles laten vervallen?
Goed, heel verhaal… maar het is zo lastig omdat hij niet altijd op dezelfde tijden slaapt. Ik heb het wel geprobeerd, maar ik kan hem natuurlijk niet onnodig lang ophouden. En als hij van mij eerder moet slapen doet hij het toch niet en gaat of spelen, of wordt overstuur en slaapt uiteindelijk dan toch veel later, waardoor het weer niet uit komt.
Nou, misschien weten jullie iets?
Liefs, Anne







