Eten en slapen

hoi allemaal

mijn zoon is nu 9 en halve week en bijna 6 kilo. hij krijgt nu 5 voedingen tussen de 150 cc en de 180 cc zijn laatste voeding is om half 11 's avonds en daar moet ik hem echt wakker voor maken (wat trouwens alleen lukt door hem tot op zijn luier volledig uit te kleden) de laatste fles is bijna altijd 180 cc soms 170 maar hij slaapt dan heerlijk en ik moet hem dan zelfs weer om 8 uur 's ochtends wakker maken omdat ik anders niet met mijn voedingen uit kom. weet iemand of het misschien akn dat ik hem tot 9 uur kan laten liggen en er 4 voedingen per dag van maak en ze dan iets ophoog???

Mijn zoontje sliep toen hij 7 weken was van de laatste voeding rond 23.00 uur tot 9 uur 's morgens! Toen hij 9 weken was sliep hij van 9 uur 's avond tot half 9 de volgende ochtend! Ik heb toen met het cb overlegd of dat wel kon, het mocht wel, maar langer dan 12 uur slaap zonder voeding was niet goed voor de bloedsuikerspiegel. Dus lekker laten slapen zou ik zeggen!

ja maar hoe deed je dat dan met de voedingen want dan kom ik niet meer aan de 5 voedingen want er zit nu ongeveer 4 uur tussen heb jij de voedingen terug gebracht en per keer verhoogt of heb je de tijd tussen de voedingen korter gemaakt zodat ie nog wel aan dezelfde hoeveelheid zat?

Hoi,

Ik zou je zoontje niet meer wakker maken om 22.30 als hij in een erg diepe slaap is.
Het is toch vreselijk als je je kindje daarvoor helemaal moet uitkleden.
Krijgt hij nu om 19.00 zijn laatste fles.
Zou die dan wat ophogen naar 210 cc. Krijgt hij die niet helemaal op is dat geen probleem.
Hij zal dan s morgens wat vroeger wakker zijn en misschien na dat flesje kun je proberen of hij nog even verder wil slapen.
Als hij het op 4 flesjes goed doet is het ook prima.
Als hij iedere keer goede volle luiers heeft is het toch goed!
En inderdaad zoals mijn voorganger schreef niet meer dan 12 uur er tussen ivm de bloedsuikerspiegeling.
Wij maakten de kinderen ook niet meer wakker en wachten gewoon tot ze zich melden.

Houd je ons op de hoogte.

Groetjes lisan

ja hij krijgt nu om 7 uur de laatste fles zijn voedingen zien er op dit moment als volgt uit:

8.00 180 cc
11.30 150-180 cc
15.00 180 cc
19.00 150-180 cc
23.00 180 cc

ik zit eraan te denken om hem 's ochtend zelf wakker te laten worden voor de voeding en dan daarop de rest aanpassen van de week heb ik het een keer geprobeert en toen zag het er als volgt uit:

9.00 180 cc
13.00 150-180 cc
17.00 180 cc
23.00 180 cc

maar ik wist niet of dit goed was omdat hij dan wel minder voeding binnen krijgt er valt in principe een volledige voeding weg

Gewijzigd door - mellanie op 09 Jan 2010 21:06:28

Hoi,

Als hij om 19.00 de laatste fles krijgt zal hij zich denk ik morgenvroeg wel weer op tijd melden. Rond 6 uur misschien.
Als hij om 7 uur nog mocht slapen zou ik hem wakker maken en dus weer de fles geven.
Daarna kan ie dus weer verder slapen.
Misschien is hij wel uitgeslapen, dat kan ook natuurlijk.
Je kan voor morgenvroeg de fles ook wat ophogen. Probeer ook 210cc.
Misschien wat te veel, maar wat overblijft kun je dan weggooien.
Het is namelijk wel een hele ruk voor zo n kleintje en zal dan weer trek hebben.

Laat je me morgen even weten hoe de nacht is verlopen.

Groetjes Lisan.

nou vanavond krijgt hij gewoon zijn fles want meneer heeft het geloof ik door en is nu heerlijk wakker hij ligt nu lekker in zijn box te slaan naar zijn tijgertje mobiel dus om 11 uur gewoon de fles en dan kijk ik wel hoe laat hij morgen komt ik zet in ieder geval zelf mijn wekker op uur en kijk of hij wakker wordt als ik hem op pak zo niet dan wacht ik nog een half uurtje of een uurtje en maak hem dan wakker en dan verhoog ik de voedingen met 30 cc om te kijken hoe dat gaat en of we terug kunnen naar 4 voedingen
dan kan ik vandaaruit waarschijnlijk wel proberen om de tijden te vervroegen dus vroeger zijn laatste fles en dus ook de eerste

Hoi Mellanie,

Hoe is het gegaan met slapen/wakker worden?

Groetjes Lisan.

nou zoals ik dus gister al had verwacht werdt meneer zelf om half 8 wakker. alsof ze het weten haha. maar ik weet nu dat ik het wel kan proberen als hij niet zelf wakker wordt

Hoi,

Die zoon van jou doet het gewoon hardstikke goed!
Doorgaan zo.
Als er iets varanderd of je komt er niet uit, laat het dan even weten.

Groetjes lisan.

nou even een update. hij werdt vanmorgen dus om 10 over 7 wakker toen ging er heerlijk 180 cc in en is hij gelijk weer in slaap gevallen om 11 uur had hij weer 180 cc en om 3 uur ook
maar om 7 uur sliep meneer nog heerlijk dus we hebben hem laten liggen en om 9 uur hebben we hem 210 cc gegeven waarvan er iets meer dan 10 over was hij ligt nu heerlijk te slapen dus ben benieuwd vannacht en hoe laat hij morgen komt

gister hebben we om 9 uur de laatste fles gegeven van 210cc die ging bijna helemaal leeg. vanmorgen werdt ie wel om 6 uur wakker maar de nacht gewoon heerlijk doorgeslapen. vanavond proberen om om 10 uur de laatste fles te geven en hopen dat ie tot 7 uur slaapt maar 4 flessen vond meneer dus wel genoeg gisteren

Hoi ik geef ook 5 flessen van 180 en begin ook 's morgens rond 9 uur. Ons schema is ( meestal)

9.00
13.00
16.00
19.00
22.30

's Middags komen de voedingen dichter op elkaar omdat hij dan hongeriger is en minder slaapt.

Miss heb je er wat aan…

ja hij slaapt overdag bijna niet maar de flessen gaan er dan niet in. hij heeft zelfs dagen dat ik een fles maak van 180 en 100 cc weg kan gooien en dat 2 flessen na elkaar daarom dat ik nu probeer 4 flessen 3 van 180 en 1 van 210. hij heeft nu net zijn 2e fles op en die ging weer bijna helemaal leeg dus weet wel dat ie ook voldoende heeft. ik kijk dit gewoon even een paar dagen aan en dan zie ik wel of het werkt of niet in ieder geval bedankt voor de tips en het advies ik hou jullie op de hoogte