Eten en in slaap vallen

Hallo,
Om 18.15 uur geef ik mijn zoontje van 3 maanden een fles, al snel valt hij in slaap en heeft dan nog niet genoeg gedronken (ongeveer 90 cc), maar wat ik ook doe ik krijg hem niet wakker, hij eet niet meer. Ik leg hem dan in bed maar hij wordt dan ongeveer 30/40 minuten later wakker en wil de rest (nog ongeveer 100 cc). Dat geef ik hem dan maar, anders slaapt hij niet. Uiteindelijk slaapt hij pas rond 20.15 uur. Ik zou het fijn vinden als hij zijn fles in een keer leeg drinkt en dan rond 19 uur slaapt. Overdag gaat het goed, hij valt dan niet in slaap (is hooguit wat afgeleid door al het interessante om hem heen). Heeft iemand tips?

Hoi Cath.

Eerst even een vraag slaapt je zoontje ook nog over dag?
zo niet dan denk ik dat hij wel eens oververmoeid kan zijn, en daarom onder de fles al in slaap valt.

Het is maar een idee, ik heb er eigenlijk geen ervaring mee, misschien dat de andere dames een ideetje hebben?

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

hoeveel voedingen krijgt hij per dag?
misschien kan je het zo indelen dat hij na 20.00 zijn laatste flesje krijgt.
als hij in slaap valt tijdens een voeding, kan je hem tussendoor een schone luier geven. daare worden ze ook wakker van.
ik denk dat om 18.00 laatste fles nog niet lukt hoor met zijn leeftijd.

groetjes christa mama van diantha

Hallo,
Bedankt voor jullie reacties. 18 uur is niet de laatste fles, die is om 23.30 uur (dan maak ik hem wakker).
Hij krijgt een fles om 7 uur, 11 uur, 14.15 uur, 18.15 uur en 23.30 uur. Overdag slaapt hij van 9 tot 9.45 uur, 11.45 uur tot 14 uur en rond 15.30 uur nog een half uurtje.
Rond 17.45 uur geef ik hem babymassage en doe ik hem in bad. Zou hij daarom te moe zijn?
Luier verschonen tussendoor zal ik eens proberen, of misschien toch het badje op een ander tijdstip?

Hoi Cath.

Ja…dat zou inderdaad heel goed kunnen, als ik mijn zoon s’avonds in bad doe masseer ik hem ook nog even met van die baby goodnight no more tears massage cremé.
En daar word hij ook zo moe van! dus kijkt hij na de fles zijn papa aan met zijn smoeltje van mag ik op bed.
En binnen 5 min is hij dan al in dromeland teweijl het overdag niet zo makelijk gaat.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Gewijzigd door - MJ op 11 Jan 2006 11:10:02

Hallo,
Ik denk dat ik de massage maar een keer oversla en kijk of hij dan beter eet…

Babymassage en bad, lijkt me erg veel. Whahahaha dan zou ik zelfs moe zijn. Gaat ie elke dag in bad ? Anders zou ik de ene dag dit en de andere dag dat doen.

ja goede tip astrid of misschien is het geen handig tijdstip voor je kleintje om 's avonds in bad te gaan, misschien eens proberen om het te verzetten naar 's morgens. Ik zoek trouwens ook nog een vrijwilliger voor bad met massage klinkt geweldig

http://www.familievergouwen.nl