Eten een probleem ineens!

Mijn dochter is 12 weken oud. Sinds week 6 krijgt ze volledige flesvoeding (daarvoor de borst). Zowel met de borst als met de fles klokt ze letterlijk haar voeding naar binnen, soms piept ze daar bij. Meestal krijgt ze de hik na het boeren. Normaal dronk ze altijd netjes de fles leeg waar nog nutriton door heen gaat. Sinds 1,5 week laat ze gerust 150cc op een dag staan. Daarbij spuugt sinds gister de ochtend voeding er weer helemaal uit. Er is niets anders aan de voeding, manier van geven, de flessen etc. Ze huilt tijdens het boeren en de hik lijkt ze ook niet lekker te vinden. Verder is er niets aan de hand. Ze slaapt goed en is niet hangerig ofzo. Gek…herkent iemand dit misschien?
Moet maandag naar het CB en vanmiddag toevallig naar de HA. Zal het toch eens vragen…

Week 10,5 t/m week 12,5 is een periode van een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek.

Dus dat is het waarschijnlijk. Niks doen, moet ze gewoon doorheen.

Groetekes, Sje

Ja ik herken dat ook en onze ervaring is ook dat daar niets tegen te doen is.
Moet ze inderdaad gewoon even doorheen, zoals Sje al schreef.

Hoe vaak ik hier in topics schrijf dat het een sprongetje is. Ik ga er toch eens voor pleiten dat het Oei-ik-groei-boek (of in elk geval het sprongetjesschema daaruit) verplichte kost wordt voor alle kersverse ouders. Scheelt zoveel onrust bij mensen als ze weten waardoor hun kindje ineens even niet lekker in zijn/haar velletje zit.

Groetekes, Sje

Ja zo heb je ook eens in de zoveel tijd dat alles anders gaat met je kindje.
Ze willen niet slapen, zijn dwars, werken alles tegen, dan hebben ze een hersenbeving, zegt mijn partner altijd hihi.

Zodra ze weer beter in hun vel gaan zitten merk je ineens dat ze er weer wat bij geleerd hebben.

Mooi gezegd: hersenbeving. Haha! Zullen we die term maar voortaan invoeren in plaats van de term sprongetje of maken we mensen dan aan het schrikken?

Groetekes, Sje

ja is goed woord sprongetje wordt zo saai!
hersenbeving hahahahah lig hier dubbel!
Leuk zeg.

groetjes Gytha

haha ja cratief he van mijn ventje

Misschien een aanvulling op het ikkeben woordenboek.
Weet je nog dat we die ooit eens hadden ?

Phoe, komt me niet bekend voor. Is dat van voor mijn tijd? Ik ben in augustus 2005 lid geworden.

Groetekes, Sje

Nee want jij was er volgens mij eerder dan ik.
Misschien dat het langs je heen gegaan is.
Volgens mij had Bieb een woordenboek waar ik toenteryijd heel erg om moets lachen met allemaal nieuwe woorden.

Oh zou goed kunnen hoor dat dat helemaal langs me heen is gegaan. Misschien leuk om dat topic weer op te zoeken en er hersenbeving aan toe te voegen.

Groetekes, Sje

Ja ik zal eens gaan zoeken vanavond als de kids op bed liggen.

oja leuk een ikkeben woordenboek!
Dan zul je wat tegenkomen haha

groetjes Gytha

Ik weet niet of het hier al ergens op het forum staat, maar misschien moeten we ergens heeeeel opvallend neerzetten: KIND MOEILIJK? Zie volgende topic en dan alle sprongetjes met leeftijden en weken neerzetten???

Wil het best wel doen hoor…

Our littel angel is Larissa

Ja, dat zou nog niet eens zo’n slecht idee zijn misschien. Een apart “Kind-ineens-anders”-forum.

Groetekes, Sje

Ja ik vind dat wel een leuk idee van jou.

Heb op aanraden van Sje ook maar het oei boekkie gekocht. In ieder geval voor mijn gemoedsrust, maar ook voor de spelletjes die je kunt doen om de ontwikkeling te stimuleren.

Groetjessss Evelien
Moeder van Jayson (30-06-08)

Bedankt voor de reacties. Ik heb ook het oei ik groeiboek aangeschaft en dat is wat mij betreft ook een uitkomst. Echter mijn dochter is 3,5 week te vroeg geboren. Volgens het boek zou dit betekenen dat het 3,5 week later zou komen dus bij 15,5 week ongeveer. Of begrijp ik het verkeerd. Het zou ook de periode tussen 7,5 week - 9,5 week kunnen zijn misschien (+ 3,5 week kom ik wel rond de 12 weken uit).

Hallo allemaal,

En is het hier een beetje gezellig?? vast wel he

ik heb eigenlijk een probleempje…hoop dat iemand mij kan helpen…

Mijn eerste dochtertje Yousra genaamd is nu 9 maanden en vanaf afgelopen zaterdag moet ze van elke hap wat ze neemt braken…het is voor mij echt heel moelijk om ermee om te gaan…probeer me best te doen…

alleen borstvoeding gaat goed…maar als ze een toetje heeft gedaan en ik wil na een uur of 2 weer borstvoeding geven gaat ze braken…

en als ik haar iets aanbied om te eten begint ze al met kokhalzen…weet iemand wat dit kan zijn…plz help me!!!

en haar stoelgang is diaree…

ik weet niet wat ik moet doen…

Als ze moet braken en ook diarree heeft, zou ik zeker even naar de huisarts en/of consultatieburo gaan. Het consultatieburo heeft ook speciale tijden waarop je kunt bellen met voedingsvragen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!