Eten 16 maanden

Hoe eten/aten jullie kindjes hun avondeten op de leeftijd van 16 maanden? Ik prak zelf nog alles en maak het vlees echt heel klein. Nu denk ik dat ze er best aan toe is om wat zachte stukjes te eten, want mandarijntje etc gaan er ook zo in, maar hoe deden jullie dat op die leeftijd. Wat is verantwoord en wat nog niet? Zo geeft een vriendin bijvoorbeeld al stukken appel. Ik vind dat nog te eng, terecht? En welke vleessoorten zijn nu zacht/mals genoeg dat zij ze al kan kauwen in stukjes. Op gehakt en tartaartjes na vind ik dat nl al gauw te taai voor zo’n kleintje.

mama1980

Toen Rens die leeftijd had at hij alles in stukjes. Zijn aardappels, vlees en groenten deed ik gewoon in stukjes op z’n bord. Appel at hij op die leeftijd ook al. Maar het is ook gewoon een kwestie van uitproberen en erbij blijven. Het ene kindje is daar vlotter mee als het andere. Qua vlees at hij toen eigenlijk ook alles al.
Ik zou het gewoon proberen hoe ze er op reageerd, het is wel goed voor de mondmotoriek en dus de spraak om het eten niet te fijn te maken.

groetjes Ramona

Onze dochter eet ook alles in stukjes. Geprakt vindt ze echt niet meer fijn. Ook de groenten, zoals hele boontjes, stukjes bloemkool. Appel vind ik ook eng, maar dat geef ik haar in dunne schijfjes. Ik zou nu toch echt wel over gaan op grotere stukjes en kijken hoe je kindje dit vindt. Onze dochter vindt het geweldig als ze deze stukjes zelf kan pakken en op eten.

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

Damian eet al een maand of 3 gewoon met de pot mee. We snijden zijn vlees in stukjes en groente en aardappels hapt hij zelf af. We pureren of verkleinen eigenlijk niks meer maar geven het net zoals we het zelf eten.

Sarah eet helemaal en bijna alles met de pot mee, gewoon in stukjes gesneden en eten maar.
Alleen krijgt ze voor ze naar bed gaat nog een papfles omdat ze anders echt veeeeeel te weinig vocht binnen krijgt.

Dion eet gewoon in stukjes en niet meer geprakt. Heb zijn eten altijd geprakt en niet gepureerd zodat hij gelijk aan stukjes kon wennen. Hij eet alle soorten vlees en dit snij ik in stukjes. Appel eet hij ook in partjes maar het is het kwestie van uitproberen. Het ligt er natuurlijk ook hoeveel tanden/kiezen ze hebben. Dion had met 14 maand alle tanden en kiezen al dat scheelt natuurlijk ook.

avondeten eet Colin gewoon mee. Wij eten veel eenpansgerechten zoals spaghetti, mie met roerbakgroenten of macaroni en dan snij ik wel de groenten heel klein, maar verder eet hij gewoon mee. Wij eten niet zo vaak groente/aardappels/vlees, meestal maak ik er dan een ovenschotel of stamppot van. Qua vlees eten wij eigenlijk alleen maar gehakt, hamburgers, braadworst of kip. Ook vaak vegetarisch. Een groenteschijf in stukjes vindt Colin heerlijk. Soms ook vis.
Bij oma eet hij bijna altijd groenten/vlees en aardappels en die prakken het wel.

22-12-2009 colin geboren