Hoi hoi,
Tis weer winter, dus we zijn al weer een tijdje aan de erwtensoep. Nu ben ik geen kookwonder, dus bij ons komt het uit blik. Nu is het zo dat Veronica dit errug lekker vindt en volgens dat blik is het nog gezond ook (vertrouw ik gewoon op), dus dat eten we. Al vind ik het zelf dus niet echt mmmjammie. Maar goed, als zij EINDELIJK weer eens iets lust, dan eten we dat. Van alle soepsoorten is erwtensoep beslist de soort die het beste zonder al te erg knoeien naar binnen gelepelt kan worden. Weliswaar met 2 grote hydrofielluiers om d´r nekkie heen. En dit ging dus vrij goed, tot eergisteren!!! Ik dacht dus lekker makkelijk en snel klaar te zijn… Veronica neemt een hap en beslist dan om het toch maar weer met dr handjes te pakken. En dat is gebeurt voor je dr erg in hebt. Ik was Lucas eten geven in zijn stoel, boven op de eettafel, Marcel werken en de 2 honden, zoals vanouds, zaten onder de kinderstoel van Veronica op wacht op soep. En dát kregen ze!!! Het leek wel of er een bom ontploft was hier. Een erwtensoepbom. Jech. Ze pakt handenvol en geeft er een hele harde gooi mee. O-v-e-r-a-l kwam je het tegen. De pc (die achter haar staat), de kast, de tafel, Lucas (die dit nogal leuk vond, hard gaat lachen en dus is het nog leuker voor Veronica om het nog eens te doen, nu al 2 handen op 1 buik?!), de radiatorbekleding (wat dus heerlijk tussen dat “gaas” blijft zitten en met geen mogelijkheid er uit wil) en de honden zaten ook onder de smurrie. Ik boos, zij lachen, Lucas schateren en de honden springen op en neer om vooral niets te missen van het vreetfestijn. In een klein onbewaakt ogenblikje, kiepert de jonge (helse) dame haar kom om en alle groene smurriesoep boven op de honden. Gedverderrie. Dit moest weer schoongemaakt worden allemaal. Dus van mijn lekker-snel-klaar-gedachte kwam helemaal niets terecht. En de honden??? Dat spul zit nog in hun haren. Fijn he, langharige honden!! Zucht… Als ik de Unox reclames zie, dan zie ik een gezellig gezin, super knus en vooral zonder te knoeien, erwtensoep eten. Haha dat is dus beslist niet het gezin Versteegh. Je hebt van die fantastische kijkwijzer pictogrammen voor de tv en film. Eigenlijk moeten ze dat ook in het vervolg op de soep zetten. "geschikt vanaf 6 jaar"
Wees dus gewaarschuwd! Trap niet in het lieve gezichtje van je kind, als je over de soep begint en ze heel braaf:“Ja lekker mama”, zeggen, want als je beter kijkt in die oogjes, dan zie je ze al denken :“Gna gna, ik ga eens ff lekker mezelf uitleven daar mee”…
groetjessss Monique
M. Versteegh