Ervaringschoonmaken MET peuter

owowowowow wat een gedoe… normaal maak ik pip dr kamer schoon als ze er nie is… nu mpoest het toch gewoon gebeuren dus ik denk doe het gewoon met haar als ze thuis is, had al 4 keer de trap beklommen… eerst met kind, 2 met speeltjes, 3 met emmer en schhonmaakmiddelen en 4 met stofzuigert… pfffhhh

nou in pipmdr kamer kan je je kont amper keren, dus ben eerst ff haar la gaan uitmesten want er lagen een hoop kleren in die te klein waren en een krat met schoentjes, wat te klein was gooide ik in de gang, gevolg pip wil al die schoenen aan gaantrekken lukt het nie begint mevrouw te miepen…ja doeg negeren dus… nou kleding uit de kast gehaald van me tante alles uitzoeken wat ze wel past… dus zij stouwt het in die la… pfffh mama weer alles eruit want een beetje opvouwen is gewenst… toen stondze weer bij het raam gooit madam haar nieuwe jordans naar buiten, mama weer naar benee om die schoenen van straat te rapen, en kind in de hoek… bij de badkamer… mama begon met nat afnemen ,mevrouw had toen een washandje gekocht en begon de muren te poetsen wel lief hoor maar nu ziin de muren zeiknat… vervolgens had ze naaast mijn bed cocolaatjes gevonden en die smelten dus toen zat haar bed en kind weer vol met coco…
nee schoot echt lekker op!!!

Pippy is geboren 17.07.2009

Hihi stiekem moet ik er wel een beetje om lachen hoor Ik zie je al helemaal bezig!!!
Ben je puin aan het ruimen van wat ze eerst gedaan heeft, haalt ze ondertussen weer wat anders overhoop!

Slaapt ze nog in een ledikantje? Dan kun je haar daar misschien in zetten met wat speeltjes terwijl jij aan het poetsen bent?

Hahahah je heel herkenbaar weer, ik heb ook zo’n holigan! hahahah. Nou ik doe het nu dus als ze ligt te slapen, ja heel slecht, k’weet het maar goed, wat anders? Dus als ze 's avonds ligt te slapen even 10 minuten aan de gang, als ik dat elke dag doe, hou ik het zo bij, maar das wel omdat de nanny afstoft, veegt en bedden verschoont etc. Ik laat haar alleen echt geen dingen uitzoeken en organiseren etc, want dat kan ze dus niet. Dus vlieg ik 's avonds even snel door d’r kamer. Een dag, deze mand, andere dag hangkast etc. Maar het blijf lastig hoor, ook als ze “al” 3 zijn!

Sorry, ik moest stiekem ook even lachen. Maar kan me heel goed voorstellen dat het erg vermoeiend is. Wat dat betreft heb ik wel geluk. Ik kan mijn hele huishouden doen waar Tim bij is. Die gaat gewoon lekker spelen, ook als ik boven bezig ben speelt hij daar lekker.

Groetjes,
Sandra

O zooooo herkenbaar!!!
Arme jij, zo je best aan het doen om de boel weer lekker netjes te krijgen, leeft die diva van je zich helemaal uit!

Maar euh hier net zulke drama’s bij het huishouden,
Stofzuigen? Lukt niet want dat wil Jasper perse doen, handig toch zou je denken alleen blijft hij steeds op 1 plaats staan zuigen dus dat schiet niet op! Als ik het overneem of een beetje bij wil sturen is het een groot drama… Alles waar een stok aan zit (bezem, dweil e.d) wil ie acuut overnemen, want dat vind ie zelf geweldig! Als ik de bovenste plank van z’n kledingkast even opruim trekt hij alles van de onderste plank eruit…zucht hoezo zinloos…

Dus de vaatwasser wordt hier leeg gehaald wanneer jasper in de kinderstoel z’n broodje zit te eten. Een wasje gaat wel tussendoor (jasper vind het heel leuk om de vieze was tussen de trap door te gooien naar beneden en dan raap ik het daar weer zo bij elkaar) Was opvouwen wordt weer wat ingewikkelder, ik vouw iets op en jasper denkt ‘leuk mama’ en haalt het weer uitelkaar… hihi.
Dus ja, ik doe ook zoveel mogelijk als jasper overdag even slaapt en s’avonds nog wat klusjes. (nu dus eigenlijk maar ja nu zit ik mijn tijd te verikkebennen! )

Morgen kan je er weer om lachen!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hier ook gehad, maar geleerd mee te helpen
Wat dat stofzuigen betreft: ook hij wilde altijd helpen… Ik gaf hem dan stoffer en blik zodat even kon zuigen en was ik klaar, dan mocht hij en kon ik de keuken opruimen. De stofzuiger is hier nu een ideaal speelmaatje geworden :smiley:

En wat kledingkast betreft: hij krijgt een stapeltje kleding dat hij uit mag zoeken en ik pak hetgeen echt nodig is.

Was opvouwen? Hij mag de theedoeken doen en de onderbroeken in zijn la leggen en voor ie daar klaar mee is, is mijn wasje al opgevouwen.

En lukt het echt niet? Dan pak ik de laptop en mag hij daar een dvd’tje op kijken terwijl ik de bovenboel onder handen neem.

Oh, wat hij ook wel doen, is hem 's middags in onze kamer laten slapen zodat ik op zijn kamer aan de gang kan. Hij ligt dan heerlijk op mijn plek en is reuze trots dat hij daar mag slapen. Zo zijn we allebei blij

Wat heb ik dan een “engeltje”… die blijft overal vanaf (na 2 keer waarschuwen dat dan weer wel…)… geen tips dus…

Wat ik jullie misschien kan adviseren is zo’n mini bezem en dweil halen. Die hebben we sinds J 1,5 jaar oud is en dat werkt perfect. Als ze nu gemorst heeft haalt ze gewoon d’r kleine dweil. Een keer in de zoveel tijd word het met de hand uitgewassen, maar het is ideaal voor ijverige kindjes die graag mamas (van de regen in de drup) willen helpen!

hahaha ja het was ook voor de lachspieren geschreven hoor, achteraf he op moment wa minder …
ja stapeltje geven heb ik geprobeerd… maar ja dan wil ze toch mijn stapel… stofzuigen doet ze ook op 1 plek1
in haar bedje gaat niet, aangezien er nog overal afgepulkt behang lag ik da hele bed uit de kamer moest slepen, draaien kan nie vanwege de ruimte…

wat een figuur… bedoel beneden gaat het prima, geef haar een doekkie gaat zei de tafel doen en dan doe ik stofzuigen dweilen doe ik als zij slaapt dan kan ik met me voeten op de bank … ja ik wil die tijd dat zij slaapt ook wel een beetje voor mezelf hebben als ik dan elke keer mot gaan poetse da doe ik nie daar ben ik te egoistisch voor … die tijd is ff voor mama…

maar next time doe ik het wel als zij met papa wat doet… want dit was geen doen hoor… maar wel lache. achteraf ben blij dat ik jullie aan het lache heb gemaakt hahhahaa

Pippy is geboren 17.07.2009

Als ik moet ruimen dan ook zonder morgan inderdaad, maar als ik haar was opruim mag zij de sokken en het ondergoed opruimen. Ik weet dat ik de bakken daarna weer moet vouwen maar boeiend. Ze laat de rest tenminste met rust. Ik heb alleen 's morgens het probleem dat ze zelf even wil uitzoeken wat ze aan doet die dag en ik kan dan weer alles opvouwen want echt ze lijkt wel een 16 jarige die niet weet wat ze aan moet op de eerste date dan en alles komt dan ook uit der kast…

Groetjes,

Michèle