Hi Wendy,
Ik heb sinds september de Mirena. Evi was toen 6 maanden en ze raden je aan zo lang te wachten omdat je baarmoedermond/wand? dan weer wat steviger is en het plaatsen dus minder risisco geeft. Plaatsen viel me echt heel erg mee. Vriendin van mij viel flauw toen ze de eerste keer liet zetten, maar die heeft nog geen kinderen. Ik vond dit echt een piece of cake, zeker omdat ik me voorbereide op behoorlijke pijn.
De eerste drie maanden heb ik heel veel gebloed, bijna continu en ik was er dus helemaal niet blij mee! Bij de nacontrole heb ik dat gemeld en ik wilde em eruit hebben. De gyn vroeg me nog even geduld te hebben. Gelukkig heb ik geluisterd, want ik zit nu op mn normale cyclus alleen met veel minder bloedverlies. Ideaal dus! Met de pil altijd veel hormoonklachten gehad. Voornamelijk hoofdpijn. dat is ook veel minder nu. De hormonen die je met de mirena in je lijf krijgt, zijn net zoveel als de pil per maand. Alleen doe je hier 5 jaar mee. Dat scheelt dus behoorlijk. Gezien het feit dat dit net zo veilig is als een sterilisatie en je menstruatie er 9 van de 10 keer minder van wordt, vind ik het een aanrader! Voor mij was het even doorzetten en de eerste maanden waren echt kl*te. Zo kan het dus ook beginnen. Ook de hormoonklachten waren die eerste maanden heftiger. Mijn lijf had echt de tijd nodig om aan het nieuwe hormoonverhaal te wennen. Toch ben ik er nu erg blij mee. Condooms zijn ook maar pretbedervers… ![]()
Succes met je keuze!
Oh ja, als je kiest voor een spiraaltje, kijk dan eens op casa.nl. Ik kon via mijn zorgverzekering daar gratis de boel laten plaatsen. Heel professioneel geregeld en fijn personeel. Zit door heel Nederland. Geen doorverwijzing van je huisarts nodig.