Ervaringen osteopaat

Hoi,

Aangezien mijn mannetje zo onrustig is en regelmatig moet huilen & de bevalling redelijk zwaar is geweest, is mij aangeraden om toch eens bij een osteopaat langs te gaan. Ik heb over 2 weken dan ook een afspraak staan.

Ik was even benieuwd of jullie ervaringen hebben met een osteopaat en wat ik er een beetje van moet gaan verwachten.

Groetjes!

Type bij de zoekfunctie even osteopaat. Er zijn in het verleden meer topics over geweest. Mogelijk staan daar al tips in waar je wat aan hebt.

Groetekes, Sje

Hoi,
ik heb een zoontje van 3 maanden en ik ben ook twee keer bij een osteopaat geweest. Mijn zoontje is (was) ook erg onrustig en hij deed zich heel erg overstrekken. Ik heb een makkelijke en zeer snelle bevalling gehad maar hierdoor kunnen baby’s ook onrustig worden en zich overstrekken.
Na die twee bezoeken van de osteopaat gaat het stukken beter, na de 1e behandeling had ik een oefening meegekregen die ik kon doen bij hem. Ik hoef nu niet meer terug te komen, de osteopaat die ik had behandeld baby’s meestal maar 2 of 3 keer. Nog een aanrader is babymassage, dit ben ik ook gaan doen, dit maakt hem ook erg rustig. Ik heb er in ieder geval geen spijt van!
Groetjes Hilda

Hoi,

Wij zijn ook bij de osteophaat. Het helpt ook bij ons. Nu nog gaat onze dochter er naar toe ze groeit zo snel dat ze soms een periode heeft waar ze een beetje gefrustreerd is noem ik het maar en niet weet waar het heen moet met het lichaam. En dan helpt een behandeling haar gewoon even wat sneller door z’n periode.
Ook ik zelf kamp met wat lichamelijke problemen ook helpt het mij wat meer ruimte te krijgen in en om mijn longen ( ik heb astma) waardoor ik wat makkelijker kan bewegen en ademhalen ook is mijn astma minder heftig geworden.

Dus hier een pro voor osteopathie. En voorzover mijn ervaringen gaan zijn ze eerlijk over het wel of niet kunnen helpen. En baad het niet het schaad absoluut niet.
Al moet ik je wel zeggen het ziet er raar uit en je zal denken helpt dat nou echt het is niet te vergelijken met fysiotherapie. Al zijn de meeste osteopaten wel vaak als fysiotherapeut begonnen of geschoold.

Groetjes

lon106