Ervaringen operatie

Hallo allemaal,

Mijn naam is Bianca, ik ben 35 jaar en moeder van een lieve zoon Nick (bijna 16 maanden). Ik kijk regelmatig op deze site. Nu heb ik zelf echter een vraag.

Mijn kleine vent wordt 5 januari geopereerd. Zijn balletjes zijn niet ingedaald en via een operatie hopen ze deze uit de lies in zijn balzakjes te plaatsen. Hiervoor moet hij volledig onder narcose en krijgt hij nog extra prikjes in zijn zakjes tegen de napijn.

Je raadt het al. Deze mama ziet er als een berg op tegen deze operatie. Mijn vraag is dan ook of er iemand is die ervaringen heeft met zulk soort operaties. Hoe komt zo’n jong kindje uit zo’n narcose en blijft er veel pijn naderhand? Misschien ben ik overbezorgd maar het zou me goed doen als ik wat meer verhalen van andere ouders zou horen.

Groetjes Bianca

Hoi Bianca, welkom op de site,
ik heet inge 23 jaar en mama van Rico (15 mnd)
Ik vind het rot te horen van je kindje, is echt niet fijn als ze moeten opereren en nu zijn ze nog zo klein!
ik heb alleen geen verstand van dit soort operaties…kan je helaas niet helpen.
ik weet wel dat er 1 iemand bij de narcose mag zijn en 1 iemand als hij wakker wordt.
hoe het verder in zijn werk gaat weet ik niet.
maar weet uit ervaring dat het beter is dat de moeder pas komt als je kind bijkomt. dan hebben ze je eignelijk het hardste nodig.
en de vader gewoon bij de narcose totdat je kind slaapt.
maar goed dat is je eigen keus natuurlijk.
heel veel sterkte!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Dank je wel Inge. Ook dat je toch reageert terwijl je het zelf niet hebt meegemaakt.
We hebben inderdaad afgesproken dat mijn man erbij is als hij gaat slapen en dat ik erbij ben als hij wakker wordt. Zal geen vrolijke toestand zijn of ja, misschien valt het ook wel 100% mee. We hebben aankomende maandag een intake gesprek. Dus dan zullen we nog wel het een en ander horen. Maar toch hoop ik op wat ervaringen van anderen op deze site.

Groetjes Bianca

Ik hoop het ook voor je meid, maar voor zover ik weet niemand van de bekende junklids
anders had ik het vast wel opgevangen.
is er niets over op internet te vinden?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Tja, ik was er al bang voor Ik heb uiteraard rondgeneusd op internet. Maar dan is het gewoon even afwachten tot het intake gesprek maandag. Dan zullen we vast wat meer nieuwe dingen horen. Al is het dan de ervaring van de artsen en niet van de ouders wat ik graag had gehoord. Zie er gewoon erg tegenop en voor mij mag het gauw dinsdag zijn. Dan hebben wij en onze kleine vent het maar gehad!

Sanneke, bedankt voor je verhaal.
Lijkt me echt vreselijk om je kindje in houdgreep te moeten vasthouden om hem dat kapje maar op te laten hebben. Bah… Maar ik heb nu wel een idee hoe het gaat wat dat betreft. Ik denk niet dat ik zelf erbij ben maar wel bij het wakker worden. Dus zijn papa moet maar zorgen dat hij heel vrolijk in slaap valt, ha ha.

Wat mij trouwens ook een probleem lijkt is het eten. Nick heeft smorgens altijd enorme trek en dan mag hij niets hebben Dat zal ook niet echt makkelijk worden. Wij hopen dus dat hij smorgens maar als eerste aan de beurt is. Intussentijd moeten we hem maar flink afleiden…
Hopelijk voelt hij zich naderhand goed genoeg om een lekker ontbijtje naar binnen te werken. Anders is hij denk ik helemaal niet te genieten vrees ik

Hoi Bianca,
Ik zelf heb het niet meegemaakt, maar mijn neefje is wel geopereerd aan een liesbreuk toen hij nog geen jaar was. Weet nog dat mijn schoonzus het ook heel eng vond, ze zijn nog zo klein. Bij mijn neefje is alles goed verlopen. Het fijne van jonge kinderen is wel dat ze heel erg in het NU leven. Niet vooruit kijken en als het voorbij is ook niet echt terugkijken. In ieder geval heel veel succes.
Groetjes,
Aaike

Die papfles rond middernacht is misschien wel een goed idee, Wil! Alhoewel, dan moeten we hem wel weer wakker maken… Ik zal het onthouden en wie weet doe ik dat wel.

Ik denk ook wel dat het een voordeel is dat hij nog zo klein is zodat hij zich niet veel herinnert. Maar aan de andere kant vind ik hem nog zo jong voor zo’n narcose. Ik krijg nu al spookideeen in mijn hoofd dat hij niet eens wakker wordt. Belachelijk maar ja, aan elke operatie zitten natuurlijk risico’s. En een uur vind ik behoorlijk lang!
Wat kan een mens zich toch druk maken he!

Bianca

Hoe laat hij geholpen wordt dat weten we nog niet. Dat krijgen we maandag te horen als we naar het intakegesprek moeten.
Maar voor een tijd van 7.30 daar teken ik voor hoor! Van mij mag het zo vroeg mogelijk, al moet ik midden in de nacht weg, ha,ha! Dat zou ideaal zijn want dan kan hij even rusten na de operatie en alsnog zijn ontbijtje krijgen. Ik ben dus erg benieuwd naar de tijd. Ik dacht dat het pas vanaf half 9 zou zijn. Maar het kan dus nog vroeger…

groetjes Bianca

Hoezo was hij niet goed verdoofd???

Nick krijgt in beide zakjes nog prikjes verdoving tegen de pijn naderhand. Dus ik neem aan dat die pijn mee zal vallen. Alleen als de verdoving uitgewerkt is dan ben ik toch wel erg benieuwd. Hoe lang werkt zoiets he?!
Nouja, een dagje iets minder eten zal ook niet zo erg zijn. Maar hij is normaal gesproken zo’n hongerlap dat ik wel verwacht dat hij erge trek zal hebben.

Ik ben er zelf ook niet blij mee dat we pas een dag van te voren het tijdstip doorkrijgen. We hadden al gebeld maar de planning was niet rond. Tja, dan kun je alleen nog maar afwachten he. Ze zeiden wel dat ze zulke jonge kindjes wel vroeg zullen helpen. Maar ik ging uit vanaf half 9. Dus nu ik dit weet hoop ik op veel vroeger!

Ik blijf zoiezo de hele week thuis. Normaal gaat hij 2,5 dag naar de creche maar dat gebeurd nu echt niet. Ik had het op mijn werk al aangegeven dat als hij geopereerd moest worden dat ik dan een weekje thuis zou blijven en dat was gelukkig prima. Die luier zal waarschijnlijk niet lekker zitten dus dan probeer ik hem tussendoor maar alleen in een rompertje en zacht trainingsbroekje te laten bewegen. Mocht er dan wat misgaan dan vang ik het wel op!!

Geen ervaringen als ze zo klein zijn, maar wil je wel heel veel sterkte wensen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi hoi,

ook ik heb geen ervaring met operaties. Helaas wel met ziekenhuizen, das niet de beste plek om te zijn met je kinderen :smiley: In ons ziekenhuis vinden we de meiden die daar werken allemaal even super!! ze staan voor je kind klaar maar ook voor jouw gevoelens en angsten! Toen mijn jongste met 10 weken een slangetje in dr neus moest om reflux te testen stond ik te grienen, vond t vreselijk en schaamde me ook een beetje. Nou dat vonden ze maar onzin!
Wees eerlijk over jou gevoelens, angsten en onzekerheden dat scheelt al een boel! En ook al is t erg naar, bedenk maar dat ze t beste voor hebben met je mannetje!!

heel veel sterkte joh!

Dank je wel allemaal voor jullie lieve reacties!
Ik zit er nu erg tegen aan te hikken… Zal zo blij zijn als het voorbij is en hij weer lekker thuis is.
Ik laat nog weten hoe het is gegaan. Eerst morgen het ziekenhuis maar eens bellen of Nick nou echt bij dat intakegesprek aanwezig moet zijn. Het is op zo’n onmogelijke tijd om 14.15u! Dan ligt hij normaal te slapen… En als het niet nodig is ga ik hem ook niet meenemen. Dan is hij een dag van te voren al helemaal uit zijn doen. Lijkt me ook niet echt prettig.

Groetjes Bianca

By the way… Nick is sinds 2 dagen aan het lopen!! Ben zo trots!!!
Hij zal wel denken, kan ik hard wegrennen uit het ziekenhuis als het zover is ha, ha!

Bianca

Julian heeft met 11 1/2 maand buisjes gekregen en ook wij zagen enorm tegen die narcose op. Wij hadden het geluk dat hij 's morgens als eerste aan de beurt was. Bij ons ging het op geboortedatum.

Een tip: laat alleen degene die bij de narcose zal zijn meegaan van de kinderafdeling naar de ok-afdeling. Laat de andere ouder nog even wachten op de kinderafdeling. Bij ons was er nl. een jongetje waarvan beide ouders meegingen naar de narcoseafdeling en papa zou bij de narcose zijn. Maar je raadt het al…het jongetje bleef zo aan zijn moeder hangen waardoor zij dus uiteindelijk mee moest naar binnen en oh, wat zag ze daar tegenop! (en dat voelen kinderen supergoed aan…)

Wij hadden er voor gekozen dat ik zowel bij de narcose als bij het ontwaken zou zijn. We wisten al dat hij zich zou verzetten tegen het kapje omdat hij nu eenmaal geen rare dingen tegen zijn gezicht wilde. Hij viel dan ook erg boos in slaap en werd ook erg onrustig wakker, maar daar waren we goed over voorgelicht (gelukkig!). Ik werd bij Julian geroepen toen hij ook maar een paar tekenen van ontwaken toonde. Ook al was hij nog lang niet bij en besefte hij nog helemaal niet dat ik er was… ik vond het wel fijn om er te zijn zodat ik in ieder geval op tijd was voor als hij wel zou beseffen dat ik er was.

Julian was dus ook als eerste terug op de afdeling, dit kan een voordeel zijn maar ook een nadeel. Na ons kwam een jongetje terug naar de afdeling die ontzettend hard moest huilen en nog bozer was dan Julian. Mijn man heeft op dat moment Julian mee genomen naar de speelkamer zodat hij even uit alle onrust weg was. Dit heeft hem goed gedaan, even wat afleiding en daarna at hij heerlijk een half potje fruit op en hij wilde zelfs wat drinken.

Wat ik wel kan aanraden is: push het eten of drinken na een operatie niet. Soms zijn ze zo moe van de narcose en de pijnstilling dat ze alleen maar kunnen en willen slapen (en het liefst tegen je gaan). Gewoon aan toegeven en laten slapen, hij is in het ziekenhuis ten slotte in goede handen en ze komen regelmatig kijken of je al naar huis kunt of niet. Neem iets lekkers mee waarvan je denkt: dat zou hij nog wel eens lekker kunnen vinden. Wij hadden dus voor een potje fruit gekozen terwijl hij thuis alleen maar stukjes at maar hij vond potjes nog wel erg lekker

Bij ons mochten de kinderen trouwens nog twee uur voor de ingreep wat water of diksap drinken. Wij hebben Julian trouwens ook zo laat mogelijk wakker gemaakt zodat hij vanuit zijn bedje bijna gelijk de auto in werd getild. In het ziekenhuis had hij zoveel afleiding dat hij niet eens tijd had om aan eten te denken haha.

Succes met de ingreep!!!

Ik heb geen ervaring met operaties, maar ik wil je wel heel veel sterkte toewensen. Logisch dat je er tegenop ziet, het is toch je kleine man die de operatie moet ondergaan en die er zelf niks van begrijpt. Ik zou me dan hetzelfde voelen als jij.

Heel veel sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oh, ik ben nu al zenuwachtig en het is pas morgen.

Gelukkig hoeft Nick er vanmiddag bij het intakegesprek er niet bij te zijn. Kan hij lekker blijven slapen en passen opa en oma op!

Tot zover merkt Nick er nog niets van dat ik de zenuwen heb. Hij is nog lekker vrolijk aan het spelen.

groetjes Bianca

Het is achter de rug!!

Gisteren om half 8 moesten we in het ziekenhuis zijn. En om 9.10 uur was Nick aan de beurt. Hij is de hele tijd vrolijk geweest. Lekker in de speelkamer gespeeld. Zelfs in de ok heeft hij zich nog opperbest vermaakt. Hij is vrolijk in slaap gevallen. Toen ik hem op mocht halen na een uur, was hij al wakker en mocht ik hem weer in mijn armen nemen. Ach wat een schat. Ik kreeg gelijk een kus… Daarna even in zijn bedje en lekker met papa geknuffeld. Al na een kwartier kreeg hij honger. Hij heeft 2 bekers leeggedronken, een fles pap, wat brood van ons. Een boterham van het ziekenhuis en een beetje soep. Dit alles in een uur tijd!! ha,ha, honger had hij wel. Toen moest hij nog een plas doen en dan pas mocht hij naar huis. Nou die plas volgde ook al snel.
Thuis lekker in bed zo’n anderhalf uur geslapen. Smiddags opa en oma op bezoek. En aan het einde van de dag lekker met mama op de bank gelegen. Want het zitten ging hem zeer doen. Gelukkig dat hij nu kan lopen want dat is nog het fijnst voor hem.

Gisteravond nog een zetpilletje gegeven voor de pijn en om 18.00 al naar bed. En hij wordt nu pas wakker (7.45). Pijnstilling moet hij nog hebben vandaag. Ben ik niet zo’n ster in om een zetpil te geven maar goed, het moet maar.

Eens kijken hoe het gaat met mijn stoere vent vandaag. Ik ben supertrots op hem hoe hij alles heeft doorgemaakt gisteren. Echt, wat een schat!!!

Groetjes Bianca

Fijn dat het goed gegaan is

Hoe is het nu met hem?

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wat fijn zeg dat het allemaal zo goed is gegaan en dat hij zich er zo dapper doorheen geslagen heeft.

Supergoed hoor!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker