Ervaringen met Ventolin?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het gebruik van Ventolin. Milou (net 1 jaar) hoest al 6 weken behoorlijk. Ze had drie weken geleden een beginnende longontsteking en heeft een antibioticakuur gehad. Het ging toen even beter, maar nu is ze weer ruim twee weken behoorlijk aan het hoesten. Het is een “losse” hoest. Je hoort dat er slijm op haar borst zit, maar het zit niet vast. Gisteren ben ik naar de huisarts geweest om zeker te weten dat haar longen schoon zijn, en dat was gelukkig het geval.
Nu hebben we van de huisarts een puffer met babykapje gehad met ventolin. Ik heb het nog niet gebruikt, omdat Milou gisyteren ineens veel minder hoesten dan de dagen daarvoor…is altijd als je naar de huisarts gaat)
Ik vraag me af wat nu te doen. Ventolin gebruiken? Ze is niet benauwd, maar hoest dus nog wel redelijk veel.

Bedankt,

Groetjes, Femke

Hier ook gehad.

Wij kregen het voorgeschreven ook ivm hoesten/rochelen. Jurian moest het 4 weken gebruiken en dan 4x per dag. Na die 4 weken langzaam afbouwen…

Hier had het tijdelijk resultaat… maar zit het ws bij zijn keel/neus amandelen niet goed dus moet hij toch naar KNO arts.

Ik zou het anders 2 x per dag geven. Als voorzorg en kijken hoe ze erop reageerd.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja hoor ervaring genoeg met ventolin
allebei mijn kids
Justin vanaf dat hij 3 maanden was
En ik gebruik het wanneer hij begint te hoesten omdat het anders na een paar dagen vast gaat zitten
Ik heb er ook nog een andere puf bij voor de jongens
Maar als je zelf het gevoel hebt het is niet nodig moet je het niet doen
En anders 1 a 2 keer daags gebruiken
Robin krijgt het ook alleen waneer het echt nodig is

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Mijn ervaring is ook goed. Morgan heeft het gehad toen ze 5 maanden was. Ze had het benauwd en hoeste heel veel. Ze had lichte bronchtius. Ze heeft het bijna 3 maanden gebruikt en is helemaal van der bronchitus af.

Groetjes,

Michèle

Jens heeft ook Ventolin gehad, toen hij bijna 2 was.
Het heeft even geholpen, maar ben er z.s.m mee gestopt. Volgens de ha zou hij peuterastma hebben, ook omdat hij zo lang hoestte en 't wat benauwd had. Maar verder wel schone longetjes.
Maar 't was zomaar weer over, heeft er verder geen last meer van gehad, dus ja… Ik ben geen arts, maar ik twijfel ten zeerste aan peuterastma.
Ik denk nog altijd dat het een virusje was.

Hoe dan ook, Jens reageerde wel op die Ventolin; hij sliep slechter. En prompt sliep hij weer normaal toen we ermee stopten.

Groetjes.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Bedankt voor de reacties!

Zouden jullie het geven als je kindje wel regelmatig hoest, maar niet benauwd is?
Het is ook echt een hoest met los-zittend slijm…
Je hoort dat het niet vast zit.

Ik twijfel of het wel echt nodig is. Omdat ze een paar weken die gebinnende longontsteking heeft gehad, ben ik bang dat ze het straks weer krijgt…

Als der longen schoon zijn zou ik het niet gebruiken. Bij morgan waren ze niet schoon. Zodra ze schoon waren zijn we gestopt.

Groetjes,

Michèle

Op die momenten helpt Bisolvon Kids hier goed!

Hou andere Fem

Ze heeft idd een aantal weken geleden een week koorts gehad en moest flink hoesten. Toen het te lang ging duren zijn we op zaterdagavond naar de huisartsenpost gegaan en toen was het een beginnende longontsteking. Daar heeft ze toen AB voor gehad.
Nu is ze verder heel vrolijk, eet, drinkt en slaapt goed. Ik word alleen krielig van die hoest zeg…het is echt zielig.
De huisarts schreef dus Ventolin voor, maar als ik de bijsluiter lees, dan gaat het vooral over benauwdheid en dat heeft ze dus niet. Vandaar mijn twijfel. Ik zal eens een hoestdrank aanschaffen. Heb nu wel thijmsiroop, maar dat doet ook niet veel.
Moeilijk zeg met die kleintjes…

Onze zoon heeft al vanaf dat hij 3 maanden is fentolin. we gebruiken het niet dagelijk, in het begin wel, maar alleen als we aan hem merken dat hij dicht zit en benouwd is. dan krijgt hij een pufje en dan is het weer goed.

Fem116 zou gewoon 1 keer pufje geven kijken of je al resultaat merkt. zo niet zou ik even met dokter overleggen. wij moesten 3x per dag geven, maar slaat nu ook na 1x aan dus andere 2 doen we alleen als echt nodig is.

veel succes ermee

Neee thijmsiroop is echt om het keeltje te verzachten bij dat vele hoesten.
Dus Bisolvon Kids, zweer 'r bij. Kan er mooi een drupje limo doorheen doen, want 't is te goor voor woorden, dus dan krijg je 't wel enigzins naar binnen. Maar na een dag of 2 merk je al flinke verbetering.

Gewijzigd door - Marlala op 11 Aug 2009 16:26:37

ik heb het ook gekregen van de ha voor mn zoontje. Ik heb het al een hele tijd niet meer gebruik. Zat toevallig van de week over te denken om het weer te gebruiken want hij hoest inderdaad weer zo erg. En het ratelde in zn borstkastje.
Hiervoor had de arts het ook gegeven.
Ik gebruikte alleen als ik het ratelde hoorde en dan in de ochtend en voor het slapen gaan… En op een leuke manier… zo van hier is je toeter weer!! hij vond het prachtig… Ook deden we hem op zn gezichtje zetten zonder dat we ventolin gebruikte om zo te wennen aan die toeter.

Mijn zoontje is nu ruim anderhalf en heeft al een jaar ventolin. Wij gebruiken het alleen als hij een echte benauwdheidsaanval heeft. Het klopt dat ze er inderdaad een beetje hyper van kunnen worden. Als de longen schoon zijn en ze niet benauwd is zou ik het niet gebruiken. Wat wij wel hebben is Flixotide als onderhoud in de wintermaanden, zodat hij minder snel vocht bij zijn longen krijgt of vatbaar is voor een virus. Misschien is dat een idee om dit aan te kaarten bij de arts. Ventolin is eigenlijk alleen wanneer een kind benauwd is.