Ervaringen met pseudo-kroep?

Hallo allemaal,

Mijn zoontje heeft vannacht bij oma geslapen en omdat hij opeens geen lucht meer kreeg zijn ze naar de huisartsenpost gegaan. Hij bleek kroep te hebben en heeft nu een penicilline kuur gehad. Nou heeft hij bij mij ook weleens 'snachts gehad dat hij niet veel lucht kreeg, maar dan ging ik op de badkamer zitten met de hete douche aan en dan was het over. Ik vind penicilline een beetje overdreven, maar ben er natuurlijk niet bij geweest dus weet niet precies hoe en wat.

Ik heb wel al voor vanmiddag een afspraak bij mijn eigen dokter gemaakt omdat ik toch even zelf wil horen wat er aan de hand is, maar hebben jullie hier ervaringen mee?

Groetjes

22-12-2009 colin geboren

dat is best eng om mee te maken hoor
ik snap dat ze na de huisartsen post gegaan zijn die kindjes zijn dan echt benauwd
het komt voor bij kinderen onder de vijf jaar
het komt uit het niets …
soms komt het maar een keer voor soms veel vaker

goed dat je vanmiddag even een afspraak heb gemaakt bij je eigenhuisarts
die kan je toch meer vertellen en meer advies geven

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Hier mijn kleine ook al 2x een pseudokroepaanval gehad. De eerste keer wist ik ook niet wat me overkwam en ben toen ook naar de huisartsenpost gegaan. Ze hebben hem toen zo’n pompje op zijn mondje gehouden zodat hij beter lucht kon krijgen. Dit pompje hebben we een aantal gebruikt geloof dat het ventalin was. Daarna was het over. De tweede keer toen het gebeurde wist ik wat er aan de hand was en ben toen ook niet naar de huisarts gegaan. Idd, hete douchekraan open en met je kind een tijdje in de badkamer zitten. Ook naar buiten toe, frisse lucht helpt. Bedje een beetje schuin omhoog zetten kan ook helpen. Verder kun je weinig doen, dan er voor je kindje zijn. Ze geraken ook in paniek, doordat ze moeilijk lucht krijgen en het is dan zaak dat je zelf heel rustig bent. De eerste keer lukte me dat niet, pffffffff wat schrok ik zeg. De tweede keer ging dat een stuk beter. Peniciline hebben wij toen niet gehad. Maar dus wel zo’n pompje gebruikt. Succes en hopenlijk blijft het bij 1x.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

hoe was het bij de huisarts afgelopen vanmiddag >?

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Een ex collega van mij haar dochter had het. Die zat ook altijd in de badkamer met haar. Ze groeien over psuedo kroep heen trouwens.

Groetjes,

Michèle

hee bedankt voor de reacties!

De huisarts hier vond het ook raar dat hij penicilline had gekregen voor kroep, maar moet hem nu wel afmaken de kuur. Dus dat is lekker dan. Gisteren overdag was hij wel vrolijk, maar slapen was drama. Hij wilde echt niet naar bed en als hij sliep werd hij na een half uur helemaal overstuur wakker. Ik ben met hem naar bed gegaan om 21.00 en om 23.00 viel hij in slaap om om 1.00 huilend en hoestend wakker te worden. Ben 2 keer op de badkamer gaan stomen en om 4.00 sliep hij uiteindelijk weer. Tot 08.45. Daarna was hij nog kapot moe maar kon zijn draai echt niet vinden. Zo zielig. Hopelijk slaapt hij vannacht beter.

22-12-2009 colin geboren

Hoi,

Inderdaad raar die peniciline.
Hier heeft mijn dochter daar ze er zelf niet uit kan komen een speciale puffer gekregen. Daarmee begin je dan als de aanval er is en ga je er drie dagen mee door. Onze dochter is vijf en ze groeien er over heen. Maar dat hoeft niet perse deze leeftijd te zijn. Kan ook nog tot de acht jaar duren.
Het gebeurt meestal als er een erge wisseling van temp of van droog naar nat weer op komst is. Vaak onstaat er s’nacht dan ook mist en dit zijn de ideale omstandigeheden voor pseudokroep.
Het kan ook zo zijn als er een aanval is geweest dat het nog twee tot drie dagen daarna ook nog gebeurd. De meeste kindjes die er eenmaal een hebben gehad krijgen ze vaker.

groetjes

lon106