Ervaringen met primatour?

De titel zegt t al… is er hier iemand die ervaring heeft met het geven van primatour aan een kind?

Onze dochter is wagenziek. Nu mag je primatour geven vanaf 2 jaar (in mei wordt ze 2). tja… nu vragen we ons af of ze dan niet te jong nog is. En hoe dat zal gaan. Ergens gelezen dat ze er wel weer heel suffig van worden. En uberhaupt… hoe geef je een kwart tabletje aan een kind van 2?

Ben benieuwd of er hier mensen zijn die hun kinderen zoiets hebben gegeven…

Ik zou dat kwarttabletje goed verstoppen, want wat ik me van primatour kan herinneren is dat het heel vies smaakt. Ik heb er geen ervaring mee om het aan kinderen te geven, dus over die suffigheid kan ik niks zeggen. Ik ben er, als ik het gebruikte nooit suf van geworden.

Wat betreft het geven van zo’n tabletje, wat je kunt doen is het volgende:
Kwart-tabletje op een lepel leggen, daarop weer een lepel (dus dat ze precies in elkaar passen, net zoals ze in een bestekcassette liggen) en dan dat tabletje op die manier tot poeder pletten.

Door een lepeltje vla roeren en tjoepa in laten nemen. Daarna evt. nog een lepeltje vla voor de neutrale smaak.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Mar 2012 16:25:14

Sje, dank je voor je idee en snelle reactie! In de yoghurt mikken is een zeer goed plan… is ze zo ontzettend dol op, dat ik t vast naar binnenkrijg bij haar! Thanks

En yoghurt is van zichzelf al wat wrang van smaak dus van valt de smaak van de primatour niet op!

Groetekes, Sje

en anders is t na een keer gedaan… maar is de eerste keer al wel gelukt . Lepels op elkaar en vermalen was verder heel duidelijk. Ga ik onthouden voor als t nog vaker voorkomt dat ze een pilletje moeten slikken…

Mijn moeder vermaalde vroeger voor ons de tabletjes al zo. Vond ik altijd zo kunstig zoals ze dat deed, dus vandaar dat ik die truc onthouden heb. Ik heb het zelf nog nooit nodig gehad.

Groetekes, Sje