Ervaringen met nachtmerries

Hallo mama’s,

Ik vroeg me eigenlijk af, of baby’s al kunnen dromen, of misschien zelfs al nachtmerries kunnen hebben? Nou heb ik dit antwoord al terug gevonden hier op het forum.
Maar hoevaak hebben jullie kleintjes een nachtmerrie? En wat doen jullie om je kleintje weer rustig te krijgen?

Ik vroeg me dit af, want Kendra wordt vrijwel om de nacht zo’n 2 á 3x wakker, met een raar huiltje/piepje. Dan troost ik haar eventjes (ik haal haar niet uit bed) doe haar speen er weer in, zet haar Hello Kitty projector weer aan met een muziekje en dan slaapt ze ook gewoon weer verder.

Hoe lang staat die projector aan?
Als dat de hele nacht is, kan ik me voorstellen dat ze er 's nachts wakker van wordt, of misschien zelfs wel bang van is?

Hoe oud is je dochter?
Weet je zeker dat ze het warm genoeg heeft?

Goed dat je haar niet elke keer uit bed haalt, hoor!

Lilypie Second Birthday tickers

Morgan heeft ookj zo’n periode gehad dat ze piepte en soms zelfs huilde. Alles nat van der tranen maar zij sliep/ slaapt gewoon. Dan roep ik zacht haar naam, aai over der bolletje en aai der haar. Ze worsdt dan rustiger en ik kan weer weg. Heb haar 2 keer echt uit bed moeten halen omdat ze compleet over der toeren was in der slaap. Dit is echt begonnen dat ik merkte dat ze droomde toen ze zo 8 maanden was.

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor jullie reacties!
De projector die gaat automatisch uit na 5min. Zou het hierdoor dan kunnen komen, dat ze hierdoor meer geprikkeld wordt, dan met gewoon een muziekdoosje? Zou ik anders een keer moeten proberen, alleen het muziekje van de projector aan te doen? (want kan ook alleen het muziekje aan doen, zonder projectie)
Kendra is 6 1/2mnd. Ze heeft het volgens mij niet koud. Ze heeft wel vrij regelmatig 's nachts koude handen. Maar dan voelen haar hoofd en nekje gewoon lekker warm. Zou ze wakker kunnen worden, doordat ze koude handjes heeft?

Nee volgens mij niet hoor. Hier eentje die echt ijshandjes had en die sliep ook altijd door.

Groetjes,

Michèle

Hallo,

Mijn dochter nu alweer 3, maar toen zij rond de 7 maanden was had ze ook last van nachtmerries… die kleintjes verwerken een hoop in hun slaap heb ik gemerkt…
zij werd echt in paniek wakker, dus helaas, moest ik haar er wel uit halen om te troosten… wij hebben trouwens nooit, muziek doosjes gebruikt… daar is geen specifieke reden voor… maar nooit aan gedacht… Het werkte voor haar heel kalmerend als mamma even een dikke knuffel kwam geven, en daarna weer terug d’r bed in… en dat werkte goed…

Wel leuk om te lezen dat iedereen het weer anders aan pakt…

Dromen met 6 1/2 maand komt me heel bekend voor. Alex had toen z’n “ergste” sprong tot nu toe. Had daar echt last van… en werd ook vaker wakker van (volgens mij) enge droompjes… na een aantal nachten was het gelukkig over… Hopelijk bij Kendra ook!

Lauren & Alex (05-05-2010)

Ik ga het ook maar proberen zonder haar muziekje/projector. Kijken hoe ze daar op reageerd. (nooit over nagedacht om eerlijk te zijn)… Maar Kendra zit inderdaad middenin een sprongetje. Ze heeft er eigenlijk nooit echt op gereageerd. Maar merk wel dat ze de laatste dagen iets jengeliger is dan anders. Maar verder, merk ik er vrij weinig van, en is het nog steeds een heerlijk gemakkelijk meisje! =)