Ervaringen met Kindival

Ooit heb ik voor Eva Kindival gekocht, voor haar onrust. Van VSM. Nooit gebruikt. Maar nu is Max dus ook zo enorm druk, dus ik overweeg om die pilletjes weer tevoorschijn te halen. Werken die echt?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dat hangt natuurlijk van de oorzaak van de drukte/onrust af! Althans dat zou mij zo lijken.
Voor wat ik weet ( heb het zelf nog nooit gebruikt) is kindival voor innerlijke onrust zeg maar. Dus veel prikkels enzo. Michele van Morgan weet er meer van volgens mij.

Maar bij Max is het toch zo, als ik goed heb meegelezen dat in elk geval een deel van zijn onrust door lichamelijke problemen ( eczeem) wordt veroorzaakt? Dus dan gaat kindival natuurlijk niet helpen.

Ik zou zowieso uitkijken met alles wat je hem nu geeft omdat hij al niet helemaal lekker in zijn vel zit.
Maar dat is mijn eerste gedacht hoor.

Sterkte!

[img]Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers[img]

Christa, je hebt helemaal gelijk. Bedacht ik me achteraf ook. Max is innerlijk niet direct onrustig volgens mij, overdag zit hij heel rustig rond te kijken, maar 's nachts wordt hij dus druk. Waarschijnlijk door het eczeem. Het is inderdaad beter, dat ik even niks doe!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Bij ons werkte het inderdaad wel heel goed. Maar kindival kalmeert zelf niet he, het zorgt ervoor dat de prikkels minder scherp zijn en daardoor makkelijker te verwerken. Ik zou bij max eerst kijken wat zijn eczeem veroorzaakt en of dat de oorzaak van zijn drukte is voordat je met de kindival begint. Ik gebruikte het ook alleen maar als we drukke tijden hadden, lees verjaar- en feestdagen. Anders niet.

Groetjes,

Michèle