Ervaringen met de combi sleeper?


#1

Heeft er iemand hier ervaringen met de combi-sleeper (van little company) ?
Ik zit er aan te denken om 1 aan te schaffen, aangezien Jasper steeds onder de dekens weg kruipt en het inmiddels wel wat kouder aan het worden is.
Maar aangezien die dingen nog al duur zijn leek het me handig eerst even wat ervaringen hier te vragen…

Kan je kindje hier echt, ook hartje winter, goed warm in blijven? Of moet je in de winter toch nog dekentjes gaan gebruiken?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#2

ik zelf gebruik gewoon winter en zomerslaapzakken. heb er van allebij 2. De winterslaapzak is nu nog niet aan en als ik daarmee begin doe ik dat eerst zonder mouwen en als het nog kouder wordt pas met. Damian leg ik in bed met de deken over hem heen omdat hij zo lekker in slaap valt maar als ik na 5 min even ga kijken ligt hij er bijna nooit meer onder. De ‘normale’ slaapzakken (winter en zomer) zijn oa bij de prenatal verkrijgbaar voor (ik dacht) 20 euro. Afgelopen winter heb ik toen het zo sneeuwde zelfs een paar nachten de mouwen eraf gehaald omdat hij elke ochtend nat van het zweet wakker werd. Misschien dat dit een optie is. Ze zijn in ieder geval warm genoeg en een stuk goedkoper.


#3

Ik gebruik voor Bo in de winter ook de combi sleeper. Ik heb hem bij prenatal gekocht. Wanneer het echt koud wordt, dan krijgt hij die aan. En eventeueel (maar dan hebben we het echt over giga vriezen) een pyama broeke aan. HEt werkt perfect en ben er erg tevreden over!

liefs woezel


#4

Ik heb er ook aan gedacht maar ik vind ze zo duur!

Senne ligt ook nooit onder het dekentje, en nu nog in een zomerslaapzakje.
Ik heb de nieuwe winterslaapzakjes gekocht bij de Prenatal, vandaag binnen gekregen.

2 voor rond de 45 euro…

Maar ik kan je dus niet helpen

Groetjes van Sascha en Senne


#5

Ik heb de combisleeper geprobeerd toen moppie een paar maanden oud was maar ik vond het niets. Hij was veel te groot (terwijl ik netjes de leeftijd heb aangehouden die zij adviseerde,weet alleen niet meer hoe oud) en ik vond moppie er nog steeds koud in dus ik denk dat een winterslaapzak net zo lekker is. Ik gebruik die inmiddels en dat bevalt prima. Moppie vond het ook niet lekker omdat ze er niet echt goed in kon bewegen. Maar er zullen ook mensen heel enthousiast over zijn denk ik? Hij is erg populair…
groetjes,
Wendy


#6

Ik heb een winterslaapzak van prenatal, die gebruik ik nu al, zonder de mauwtjes dan. En heb er een flanellen pyamatje onder. Maar als hij onder de dekens weg kruipt houdt hij zich er niet de hele nacht warm in en meld zich vaak heel vroeg in de ochtend. Zijn nek en beentjes voelen dan ook echt een beetje koud (maar ja mijn handen zijn natuurlijk lekker warm onder de dekens vandaag gekomen dus weet niet hoe betrouwbaar dit is)… Heb nu al de verwarming op zijn kamertje aan en dat vind ik eigenlijk een beetje vroeg aangezien de winter nog helemaal niet begonnen is maar hij slaapt nu wel gewoon de hele nacht door.
Vandaar dat ik toch dacht aan de combisleeper, maar ja voor die 100 euro wil ik wel graag weten of het werkt! of misschien heeft iemand nog een ander merk slaapzak / idee?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#7

Wij hebben de combisleeper ook gehad en waren daar heeeeeeeeeel erg tevreden over! Wij hebben hem tweedehands gekocht via mp voor 35 euro incl. verzenden. Perfecte koop geweest (en voor dezelfde prijs weer kunnen verkopen ).

Wij gebruikten overdag de winterslaapzakken van prenatal en 's nachts de combisleeper. Als het echt heel erg koud was, kreeg hij er een pyjama onder. Het is een keer een nacht rond de 12 graden geweest op zijn kamertje en hij was die ochtend heerlijk warm.

Oh ja, voordeel van de combisleeper is dat ie van 100% katoen is. Nadeel van die van Prenatal/Hema e.d. is dat er een vulling in zit die niet lekker ademend is waardoor sommige kinderen erg snel kunnen gaan zweten. (daar had ze onze ook last van)

Succes met beslissen, maar als er hier ooit een tweede komt weet ik dat we weer voor een combisleeper gaan


#8

Ben aan het bieden op marktplaats…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#9

Succes Ik hoop dat je net zo’n goede deal kunt vinden als wij


#10

Ik heb er een! Een rode, nog helemaal goed en gekocht voor 35 euries…
Maar wat een joekel van een ding zeg, is idd tot 4 jr dus moet natuurlijk ook wel wat groot zijn maar toch… Vannacht meteen maar eens uitproberen, denk dat ik een stuk van de onderkant ook maar even dubbel/vast spelt.
Zit er bij jullie overigens ook een opening bij de oksels…? De rits van de mouwen gaat ook niet verder, dus het is niet kapot ofzo, maar vind het wel een beetje vreemd, denk dat Jasper zo z’n arm er door gaat wurmen…
Ben benieuwd hoe hij er in slaapt!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers


#11

En Carolien, hoe heeft je zoontje erin geslapen ?
had je beide zakken aan?

Toen ik dit topic las ben ik ook gaan bieden op MP want ineens herinnerde ik me dat ik vorige winter Dion een zomenrslaapzak met daaroven een winterslaapzak aan deed omdat hij het met alleen de winterzak te koud had ondanks een pyama, hij blijft ook niet onder de dekens liggen.
Ik heb er 2 in een koop voor 30,- die mevr. had er voor allebei de kindjes een, ik heb geen droger dus vind het wel handig.

Er zit idd. een opening onder de oksels ik denk dat dat voor de ventilatie is en dat ze meer bewegingsvrijheid hebben anders zit er z’n dikke prop stof onder de armpjes.

Ik heb Dion er vanavond voor het eerst ingelegt maar ik vraag me af of het niet te warm is, ik ging net even checken en zijn nekje is een beetje zweterig, hij heeft alleen een romper aan met lange mouwen en de mouwtjes aan de slaapzak en het is 18C in zijn kamertje.
Vorige week werd hij s’nachts wakker en toen ik naar heb toe ging en hem uit zijn bedje haalde voede ik dat hij het koud had, sinds dien een dekentje erbij gedaan maar dat werkt dus ook niet.

Iedeaal zou je denken z’n Combi-sleeper, het is even afwachten hoe hij erin slaapt.

Groetjes Sylvia
Ik ga zo nog even kijken anders zet ik het raam een stukje open (nu alleen het rooster)


#12

pff ja joh! ik vind het zelfs iets aan de warme kant in de strenge winter. maar goed rico slaapt er goed doorheen dus opzich zal hij het niet TE warm hebben, maar hij is af en toe een beetje bezweet (zn haartjes)
heel fijn zo’n combi sleeper! maar je kunt op marktplaats ook kijken voor een 2ehands?

oh trouwens nog wat… wat Woezel net ook aangaf, ze hebben er eigenlijk geen pyjama in nodig, rico ging juist een beetje zweten als ik zijn pyjama erin aan deed.
dus heb hem geregeld in een romper met lange mouwen erin gelegd, en als het echt vroor een broekje aan. echt een aanrader en je krijgt wel waar voor je geld… maar ik moet zeggen… 20 euro goedkoper had ook wel gemogen

Gewijzigd door - MamavanRico op 31 Oct 2010 18:34:23