Ervaringen met Combisleeper

Wie van jullie gebruikt de zogenaamde ‘Combisleeper’? Linette, dat weet ik. Verder nog tevreden mama’s? Ik heb gelezen dat die Combisleeper vaak goed werkt bij kindjes die ingebakerd zijn geweest…Doordat ze door de stugge stof minder goed met de handjes en armpjes kunnen gaan maaien…Hoe bevalt íe bij jullie en merk je inderdaad minder onrust? Ik wil dat graag weten, want ze zijn duur. Op MP staan ze ook, maar die zijn op de foto al verwassen door het vele gebruik en dat vind ik niet zo…

Groetjes Rainbow, trotse mama

is best een duur grapje he die combisleeper…
tja het is voor het geborgen" gevoel schijnbaar goed. volgens mij zit er een buitenhoes van 100% katoen en een binnenhoes van 100% katoenen fleece waardoor de temperatuur niet warmer kan of kouder…blijft dan ongeveer n graad of 18/20.
naar mijn wete zijn er 2 maten. de 1ste tot 1 jaar en de 2e vanaf 1 jaar tot 3 of 4 maar at weet ik niet meer zeker.
tja je kunt het natuurlijk proberen maar de vraag is of jij zoveel geld wil uitgeven eraan en T misschien niet eens helpt bij Julia. ook al helpt het wel bij een ander kind misschien maar toch

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb afgelopen herfst voor Alex een combisleeper gekocht. Wel met een andere reden dan jij. Alex blijft niet onder een deken liggen, dus ik had een warm alternatief nodig. Hij bevalt me goed, helaas is hij nu al te klein (Alex is 14 maanden). Hij is wel wat stug, maar ze kunnen nog steeds met hun armpjes maaien. Vooral nu we richting voorjaar gaan, heb je straks de mouwtjes niet meer nodig en is het effect weg! Ik ziu er nog eens over nadenken. Ik heb ook slaapzakjes van Prenatal en die net zo stug.

Oef! Ze zijn inderdaad erg duur en eigenlijk denk ik dat het ons niet zal helpen…Zeker niet nu ik weet dat ze de armpjes nog steeds goed kunnen bewegen…dan schiet het z’n doel voorbij en ik heb geen zin om dan weer een smal geld kwijt te zijn. Duidelijk: ik koop er geen!

Hoi Rainbow,

Ik weet dat je er nu niets aan hebt, maar toch: Ze zal er snel overheen groeien… Zodra ze wat mobieler is in bed zal ze beter gaan slapen. Ik heb hier ervaring mee. Alex was een heel erg onrustige baby. Ook hij heeft een aantal maanden ingebakend geslapen. Ik ben daar van de ene op de andere dag mee gestopt. Even was hij huilerig, ging staan in bed en wilde niet slapen. Dat heb ik genegeerd en voila: hij slaapt geweldig goed! Inderdaad niet onder een deken (hij ligt altijd ondersteboeven en achterstevoren in bed, vandaar de combisleeper), maar op zijn rug, zij of buik (is favoriet). Dus het komt goed…

Hij slaapt nu teveel… 2x 2 uur overdag en 13 uur s´nachts, alsof hij iets in te halen heeft!

Wat een luxe voor jou als moeder mamalexi…dus jij ziet je kindje nog amper? Dat lijkt me wel een nadeel als je kindje zoveel slaapt. Maar ja, elk voordeel hep z’n nadeel hè?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Precies, zoiets zei Sje hier op het forum ook! Ik wacht het maar af. Ze banjert nu ook heel haar bed door, ligt schuin ondersteboven op haar zij enz. behalve recht! Misschien kan ze haar handjes dan ook beter in toom houden? Bedankt in elk geval voor je reactie (en Inge ook natuurlijk!)