Ervaringen lactulose-siroop

Hoi,

Roy kan de laaste tijd heel moeilijk poepen.
Ontlasting is niet heel hard, wel heel stevig (sorry), maar hij krijgt het er gewoon niet uitgeperst.
Nu zei het CB dat ik de huisarts kon bellen voor lactulose-siroop. Ga ik zo ook doen, maar ze hebben nu pauze.
Is er iemand die ervaringen heeft hiermee.
Extra water aan de fles toevoegen heeft geen effect, ook ‘helpen’ met de thermometer niet.

Groetjes Marieke

[img]http://www.beebiesite.nl/final/home/images/tmp/58220.png" alt=“beebiehofkens.beebiesite.nl” border=“0”>

Allereerst: krijgt-ie toevallig Nutrix? Zoja, onmiddellijk mee stoppen. Dat is namelijk rijstebloem en dat heeft een stoppende werking.

Wij hebben voor onze oudste lactulose-siroop gehad in de periode dat ze bezig was zindelijk te worden. Daarvoor had ze eens in de 2 dagen ontlasting maar aangezien veel peuters bij zindelijk worden vooral moeite hebben met poepen, ging ze daarna over naar eens in de 5 dagen poepen. Veel te lang.

We hebben lactulose-siroop gehad van de huisarts. Niet zozeer om echt te laxeren maar wel om ervoor te zorgen dat de ontlasting in die 5 dagen niet keihard zou worden en dat het niet pijnlijk zou zijn als ze uiteindelijk wel een poep op het potje of het toilet kon maken.

Dus niet echt een ervaring met lactulose-siroop bij een baby maar de ervaring die we er wel mee hebben is goed.

Groetekes, Sje

Nee geen Nutrix (is pas 3,5 maand en heeft grote kans op allergieen)
Wel Johannesbroodpitmeel. Dat zou ook stoppen, daar zijn we nu wel mee af aan het bouwen (alleen nog voor de nacht 2 schepjes op 180 water en 6 scheppen Omneo).

Gr. Marieke

[img]http://www.beebiesite.nl/final/home/images/tmp/58220.png" alt=“beebiehofkens.beebiesite.nl” border=“0”>

Ah, kon geen leeftijd ontdekken vandaar de Nutrixvraag.

Je kunt ook over ongeveer 2 weken beginnen met fruithap, dus mogelijk dat je daar ook wat laxerends mee voor elkaar krijgt. Geef hem dan bijv. geen banaan, want dat stopt ook.

Probeer met pruimen, druiven, meloen, kiwi-fruithapjes of het makkelijker wordt voor zijn darmpjes. Er bestaat ook Roosvicee Laxo (dat is op basis van pruimen). Ik weet niet vanaf welke leeftijd dat mag, maar als je toch je huisarts belt, zou je evt. kunnen informeren of je daar al mee zou mogen beginnen. Dat is dan natuurlijker spul dan Lactulose als je je daar fijner bij voelt.

Groetekes, Sje

Ook ik gebruik jhbpm maar werkt inderdaad niet verstoppend. heb dat ook nog nooit gehoord. Doordat Dylano moeilijk poepte en krampjes had en moest ik aan de omneo met jhbpm. Ook tegen het spugen.

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Ja dat was ook mijn idee.
Heb altijd gehoord dat jbpm juist laxerend werkt. Vraag het zometeen wel even aan de huisarts en ik moet donderdag naar de kinderarts.
Heb me voorgenomen om alle vragen die ik aan het CB gesteld heb ook eens aan hem te stellen. Eens kijken wat de verschillen zijn

Gr. Marieke

Geen ervaring bij kindjes hiermee… maar wel zelf persoonlijk én het is echt vreselijk vies! Moest er zo erg van kokken dat ik het Jurian nooit zal geven… ondanks dat hij ook last heeft met ‘poepen’… hij is nu ruim 8 maanden en nog nooit goed gepoept … (bedoel altijd moeite met beetje ontlasting en ook nooit veel maar elke keer klein drolletje LOL ) …