Ervaringen drinkbekers


#1

Hallo allemaal,

Ik ben nog op zoek naar een goede beker, voor het leren drinken uit een gewone mok/beker.
Bij onze dochter heb ik dit gedaan met de difrax oefenbeker, maar dat schijnt bij ons zoontje niet zo te lukken. Hij kan heel goed met een rietje drinken, maar ik wil eigenlijk toch naar de gewone bekers. (krijgt dus nu overal een rietje in)
Hij wil ook het liefste zelf proberen en ja dat is natuurlijk een en al voetenbadje. (hoort er ook wel een beetje bij)
Iemand ervaringen of tips.

Groetjes Jeuly


#2

Ik heb een drinkbekertje bij de babyplanet gekocht, van steadyco
die heeft wel goede grip en kieperd niet zo makkelijk om. Maar blijft nog steeds een beker waar je gewoon bij moet blijven/helpen met het drinken hoor…
Ze hebben tegenwoordig ook van die drinkbekers waar wel een soort deksel op zit met een rubberen randje waar je kindje gewoon door kan drinken, zelf geen ervaring mee maar heb er wel vaak voor staan te twijfelen of ik het eens uit zal testen.
Ik probeer elke dag even met de gewone beker te oefenen, maar verder krijgt lisa ook geregeld een rietjes of tuitbeker zodat ze gewoon lekker zelf kan drinken.

Groetjes Carolien.


#3

Ik heb deze overgangbeker gebruikt van http://www.baby-walz.nl/, mijn dochters hadden het snel door en niet lang erna konden ze uit een normale beker drinken. Het is de All Round Cup van Philips. Er zit een soort van ventiel in waardoor hij niet lekt maar ze toch het idee hebben dat ze uit een normale beker drinken. Misschien is dit ook de oplossing voor jouw zoontje?

Gewijzigd door - Marja.s op 19 Dec 2013 14:49:07


#4

Ik denk dat ik alle bekers die daarvoor gemaakt zijn wel in huis gehad hebt. Van a tot z het hele rataplan.
Mocht ik het overdoen; Gewone plastic beker. Eerst yoghurt, of ander dik spul. Zodra ze in het snotje hebben hoe het werkt over gaan naar gewoon drinken. Ik had me belachelijk veel geld kunne besparen.
En voor onderweg nam ik gewoon een pakje mee.

Groetjes Manderijn.


#5

Ik had ook gewone transparante plastic bekers, zodat ik wel mee kon kijken tot hoever het sap of de melk kwam.

Je kunt kindjes ook in bad laten oefenen met drinken. Wel gewoon schoon koud water in zo’n beker doen natuurlijk, je moet ze geen badwater laten drinken. Maar het voordeel van in bad laten drinken is dat het niet erg is als het misgaat.

Groetekes, Sje


#6

Badwater lusten ze ook graag hoor.

De gekleurde bekers van die Zweedse meubelboer werken ook wel goed.

M.