Ervaringen craniosacraal

Hoi,

Omdat Jayson veel spuugt, last van buikkrampen heeft en moeilijk poept, hebben we van iemand de tip gekregen om naar een craniosacraal te gaan…
heeft iemand hier ervaring mee??? alle ervaringen zijn welkom!

Thanx

Moeder van Jayson (30-06-08)

Nope, sorry. Heb er nog nooit van gehoord zelfs.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Er schijnt wel een boek over te zijn.
Ik zal even voor je kijken.

Liefs Maaike

Auteur: Peirsman, E. (Meer van deze auteur)

ISBN-10: 9020243918
ISBN-13: 9789020243918
Uitgever: Ankh-Hermes, Uitgeverij
Aantal pagina’s: 104
Fysieke vorm: Boek
Bindwijze: Hardcover
Genre: Alternatieve geneeswijze algemeen (populair) (Meer boeken in dit genre)

Ik had op internet zelf ook al wat dingen gelezen, maar zoek eigenlijk ervaringen van mensen die er zijn geweest met hun kleine.

Een kennis van me had dezelfde ‘problemen’ met haar dochter en was naar een cranio sacraal gegaan. Zij had het als erg positief ervaren, een heel ander kind.
De therapeut kan ook helpen bij huilbaby’s en baby’s die (te / heel) snel zijn geboren. Een vriendin van die kennis was daarom daar heengegaan en de therapeut legde haar zoon in een doek en vouwde die op alsof hij weer in de baarmoeder zat. Dan ging ze heeeel langzaam het doek open doen, alsof hij weer opnieuw werd geboren. Het schijnt heel erg geholpen te hebben…

Maar ja er zullen ook vast wel mensen zijn met andere ervaringen…
aan de andere kant denk ik, baat het niet dan schaadt het niet…

Hoi,

Nooit van gehoort. Waarom niet de osteophaat. Hoor ik heel veel goede dingen over plus mijn eigen ervaring met mijn eigen dochter. Wegens obstipatie en frustratie daarom trent zijn goed.

groetjes

lon106

Hmm heb zoiets wel eens gezien vind het erg vaag eerlijk gezegd.
Dat opvouwen in een doek en dan '‘opnieuw’'geboren worden.
Zitten vaak ook geestelijke dingen achter.
Ik zou het persoonlijk niet doen en gewoon naar een fysiotherapeut gaan.

Liefs Maaike

HET CRANIO SACRALE RITME: DE ZACHTE STEM VAN DE ZIEL

In het centrum van de hersenen zit een soort zeefje. Het bloed dat hier doorheen stroomt wordt hersenvocht. Dit hersenvocht zorgt voor drukverschillen in de schedel en het wervelkanaal. Door deze drukverschillen bewegen de schedeldelen en de wervels ten opzichte van elkaar. Er ontstaat een ritme: het cranio sacrale ritme.

Dit ritme is zeer subtiel. Voor iedere persoon is de aard van dit ritme uniek, als een vingerafdruk of een handschrift. Het ritme leeft. Net zoals de ademhaling en het hartritme past het zich aan. Of liever gezegd het gaat met je mee. Zo kan het sneller bewegen als de geest activer is of zelfs tot een minuut stil staan als er diepe ontspanning is: het Still Point.

Een ander fenomeen is dat het ritme z’n weerslag heeft op heel het lichaam. Via het zenuwstelsel wordt het ritme overgedragen aan spieren, organen en de ledematen.

Verstoringen van het ritme
De subtiele kracht van het cranio sacrale ritme is onderhevig aan veel invloeden die het ritme doen veranderen. Het lichaam is daarop ingesteld en kan veel verduren. Maar helaas zijn er grenzen. Invloeden zoals langdurige spanningen en fysieke trauma’s kunnen de bewegingsvrijheid van het ritme beperken. Ziekte en verstoring van het ritme zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

CRANIO SACRAAL WERK.

Cranio sacraal werk is een manuele techniek (met de hand) die bestaat uit het luisteren, volgen en daar waar nodig is het stimuleren van het ritme.

Traditionele technieken houden zich voornamelijk bezig met de schedel (cranium), de wervelkolom en het heiligbeen (sacrum). Het werk is echter niet beperkt tot alleen deze gebieden. Want overal waar ritme is, kan worden gewerkt.

Zo zijn goede resultaten te behalen bij gewrichtsklachten, oogklachten, klachten van mond, kaak en tanden.

Het effect van het werk is tweeledig. Er worden voorwaarden geschept voor fysiek herstel. Pijn en ernst van ontstekingen kunnen ter plaatsen afnemen. Het kan daarnaast mensen een ervaring geven van diepe rust en geestelijk herstel.

Door de subtiele aanraking is cranio sacraal werk vrij van pijn. Doordat het zelfherstellend vermogen van het lichaam wordt aangespoord, wil er nog wel eens een beginverergeringen ontstaan. Het lichaam lost die zelf weer op, meestal binnen 3 dagen tot een week.

Baat het niet dan schaadt het niet inderdaad. Mijn dochter (1 jaar terug)had ook goede ervaringen met de osteopaat. Na drie behandelingen helemaal van de klachten af(afgeplat hoofd, moeilijke stoelgang en krampen) Alternatieve geneeswijzen kunnen ook een uitkomst bieden anders zou de cz het niet gedeeltelijk vergoeden denk ik. Misschien doet jou ziekenfondsverzekering het ook wel gedeeltelijk vergoeden? Als jij denk dat het gaat werken zou ik het zeker doen. Als je het laat doen, laat je ons dan weten hoe het gegaan was en of het geholpen heeft? Ik heb ook nog nooit eerder van een craniosacraal gehoort maar het zou net als de osthepaat ook misschien wel werken. Ik ben de osteopaat tot op de dag van vandaag nog steeds dankbaar dat hoj mijn dochter zo goed geholpen heeft(het afgeplatte hoofd is helemaal weg en de buikkrampjes destijds en de moeilijke stoelgang van mijn dochter had hij toen ook wat aan gedaan en geleidelijk ging het steeds beter met haar.)groetjes chantal

Chantal

bij huilbabys helpen ze ook ik vind het maar vaag mijn kids hebben ook altijd gespuugt en buikkrampen gehad en moeizame ontlasting

de meeste babys hebben dit ze zullen er toch door heenmoeten,ik heb zelf ook een huilbaby gehad zo zijn er wel meer maar meestal is er een oorzaak bij huilbabys daar kan dit echt niet bij helpen lijkt mij

maar baadt hrt niet dan schaadt het niet

Precies Lieke wat je zegt: baad het niet dan schaady het niet. Ik hoop dat het gaat werken bij Jayson als ze het gaat doen. Ben dan echt benieuwd naar haar ervaring. groetjes chantal

Chantal

Cranio Sacraal Therapie komt van Osteopatie af. Vannacht weer bijna de hele nacht wakker omdat hij niet kan poepen. Hij moet zooooveel moeite doen om er wat uit te krijgen (tot huilens aan toe). Een keer in de 2 dagen een goede volle poep luier (wel nat), de rest luiers met natte scheten. Ik weet dat ze uiteindelijk minder gaan poepen omdat ze aan de voeding wennen, maar dit is gewoon zieilig.
Denk dat ik morgen maar even ga bellen en afspraak ga maken. Kijken welke het eerst kan de osteopaat of de cranio sacraal…
Zodra ik mijn eigen ervaring ermee heb laat ik het zeker weten!!
Thanx

Het dochtertje van een vriendin van mij poepte ook slecht. zij zijn naar de osteopaat gegaan en zijn de klachten over…
Groetjes Frauk

Donderdag de 14e afspraak bij cranio sacraal. Heb ook osteopaten gebeld om te kijken of zij al eerder konden, maar dat kon niet… vakantie tijd.
Was vandaag even bij cb, maar die zei dat het niet echt nodig was voor Jayson. Dat hij zo moeilijk en weinig poept, komt omdat hij went aan de borstvoeding. Wel kan ik hem helpen dmv masseren van zijn buik en kringspier. Twijfel nu of ik nog wel naar cranio moet gaan…

Gewoon doen wat je gevoel zegt. groetjes chantal

Chantal

ik ben zelf bij een osteopaat geweest. Onze zoon had erg last van krampjes en spugen, veel huilen en bleek een koemelkallergie te hebben. En sinds hij andere voeding heeft is het een heel ander kind, Vrolijk, zo goed als geen krampjes meer en spuugt ook bijna niet meer.
Ik ben heel blij dat we gegaan zijn.

Nou net bij Cranio-sacraal geweest.
Eerst een beetje ouwehoeren en toen legde ze dr handen op Jaysons buik en stuitje. Zo heeft ze volgens mij 3 kwartier gezeten. (af en toe wel van houding wisselend). Daarna mocht ik gaan liggen, zo kon ik voelen wat hij voelde. Nou ik voelde echt wel wat!! Gewoon warmte van haar handen maar ook in mn buik. En tinteling in mijn voeten. Op een gegeven moment vond ik het wel genoeg en dat voelde ze aan! Ik ben benieuwd of het helpt…we zullen zien.
Ik hoop voor hem dat hij minder pijn heeft en meer ontspannen wordt. Ik hoop voor mij dat hij niet steeds om 6.00 uur wakker wordt… Afwachten maar.
In ieder geval al wel afspraak gemaakt voor volgende week, kan m nog altijd afzeggen.