Ervaring met werken in onregelmatige uurroosters?

Hallo,

Op 3 december begin ik terug te werken. Ons meisje is dan net 6 maanden. Ik ben blij dat ik nog zolang bij haar ben kunnen blijven. Ik begin terug te werken als stewardess. Een onregelmatig uurrooster dus… Gelukkig heeft mijn man een regelmatig rooster en is hij op vrijdag thuis. Maar zijn er misschien nog mama’s die werken in onregelmatige roosters en die tips hebben hoe je dit met je gezin optimaal kan combineren? Door een hele moeilijke zwangerschap ben ik ondertussen 13 maanden thuis en kijk ik er Langs de andere kant ook wel erg naar uit om terug te gaan werken. Maar alle tips of ervaringen zijn welkom!

Groetjes,

Tamara

Gewijzigd door - TamaraenKoen op 04 Nov 2007 10:27:03

Hoi Tamara,

Ik werk zelf 30 uur per week ( van9 tot half 4)
Henk is huisvader (kan al 5 jaar geen werk meer vinden.)
Gaat prima zo al mis ik de meisjes wel heel erg.
Ben wel vaak verdrietig en geniet dan ook heel er van ze
op t weekend! (halen we de schade weer in zeg maar)
Hoeveel uren ga jij werken?
Wel leuk werk he!
Heb al vaak gevlogen (10 keer of zo).
Ik ben trouwens geen type om alle dagen thuis te zitten.
Misschien 3 dagen werken en 2 thuis. Dat lijkt me lekker en
dat Henk ook een paar dagen zou werken.
Gaat je kindje dan naar opa/oma of kdv?
Het is wel lekker om onder de mensen te zijn.
Het went vast wel weer.
Ben nu zelf 6 weken bezig en gaat redelijk goed.
Laat je nog wat horen hoe t gaat als je weer moet werken.
Succes in ieder geval!

Groetjes Heleen

Hallo Heleen,

Ik ga weer voltijds werken. Maar ik ben ook best wel wat daagjes thuis. Als ik een dag gevlogen heb, ben ik de volgende automatisch thuis. En ik ben ook dagen stand by. Als ik dan opgeroepen wordt moet ik wel gaan. Voorlopig heb ik ook geen transatlantische vluchten, dus elke nacht in mijn eigen bed. Soms gaat dat wel laat zijn, maar dat nemen we er dan maar bij! Als ik pas om 2 uur 's morgens land, zie ik Cloé wel de ochtend ervoor. 's avonds kan ik ze dan wel niet instoppen, maar ik weet dat ze een hele goede papa heeft en dat geeft wel een gerust gevoel. Ons meisje gaat 3 daagjes naar de onthaalmoeder gaan en woensdag naar oma en opa. Koen is vrijdag thuis, dus dat scheelt wel. Maar die drie daagjes onthaalmoeder gaat ook niet elke week zijn. Ik heb mijn “weekenddagen” ook in de week. In de luchtvaart heb je niet elk weekend vrij he. Ik kijk er echt naar uit om terug te gaan werken. Ik heb geen “zittend gat” zoals ze dat hier zeggen. Maar ons meisje ga ik uiteraard missen. Maar als ik dan bij haar ben maken we er gewoon iets extra van en dat komt dan wel goed. Een wisselend uurrooster vind ik wel fijn omdat dat altijd afwisseling geeft. In mijn job gaan de dagen denk ik zoieso heel snel om. Altijd iets anders, andere passagiers, andere collega’s, andere bestemmingen. Het wordt wel fijn! Alleen terug even heel hard wennen aan het werkend ritme.
Maar ik laat zeker nog weten hoe het loopt volgende maand!

Groetjes,

Tamara

hoi tamara,

spannend he als je weer moet gaan werken, ik moest ook echt weer een dagindeling zoeken en zo wennen. Ik werk ook onregelmatig werk als verzorgende in een verzorgingshuis. Het meeste dagdiensten ook avonden en nachten ik weet nooit welke dagen of weekenden. als mijn rooster bekend is ga ik oppas regelen.
heb gelukkig een schoonmoeder die altijd op kan passen en die het erg leuk vindt.
Soms is het lastig maar komer tot nu toe altijd uit.
Ik werk 18uur ik zou ook niet fulltime thuis kunnen zitten.

succes met werken, leuk werk heb je

groetjes gytha

Ik werk 3 dagen maar wel regelmatig maar mijn vriend heeft wel onregelmatige diensten. Hij werk fultime maar juist door zijn diensten vind ik dat hij juist veel meer tijd met Nanik kan doorbrengen als toen hij nog gewoneuren werkte.

Als hij de nacht heeft of de avond slapen de kids toch dus dan missen ze hem niet (wel vervelend als nanik weer eens wakker wordt ´snachts want dan sta ik er alleen voor). kortom ik vind het ideaal hoor dus ik hoop jij ook.

Zal best wel ff wennen zijn maar persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om alleen maar thuis te zijn. Ik wil ook wel eens even niet alleen mama zijn maar dat is voor iedereen anders natuurlijk

groet
Bianca

Hallo,

Bedankt voor de reacties! Ik heb nog drie weekjes om volop te genieten van ons meisje. Maar voltijds huismama zijn zou ik niet kunnen. Ik heb wel bewondering voor diegene die het wel doen. Lijkt me een niet te onderschatten job!

Groetjes,

Tamara