Ervaring met strippen?

De verloskundige gaat mij vrijdag "strippen"
en ik heb wat vraagjes (heb ze ookal in mijn meldplicht topic gesteld, maar wellicht zitte hier ook veel ervaringsdeskundige;
maar wat ik me afvraag is doet t zeer? of is t een rot gevoel?
Na het strippen wat doe je dan? in bed liggen? of gewoon boodschapen, ik kan me er nl weinig bij voorstellen.
mijn vriend is de ochtend vrij maar moet vanaf 1 uur (tot 22.00uur) aan het werk… zouden jullie aanraden hem thuis te laten blijven? (hij is zo thuis als er wat is hoor)

alvast bedankt,
Gidget

Ik ben gestript, maar ik kan me helemaal niet meer herinneren hoe het voelde…
De gynaecoloog zei in ieder geval: Het kan zijn dat je deze avond weëen gaat krijgen, maar evengoed gebeurt er niks.

Ik ben z’n praktijk buiten gewandeld, in de auto gestapt en hop, daar was m’n eerste wee. Ik woon op tien minuten rijden van de praktijk, dus ben naar huis gereden en kreeg m’n tweede wee tijdens het uitstappen. M’n man was thuis, dus we hebben m’n koffer genomen en we zijn naar het ziekenhuis vertrokken.

Mijn afspraak bij de gynaecoloog was om elf uur in de voormiddag afgelopen, om 12uur waren we in het ziekenhuis en om 14u43 is Noa geboren…

Het kan dus allemaal snel gaan na het strippen, maar evengoed gebeurt er niks.

da’s zeker snel zeg!
ik hoop maar dat t bij mij ook effect heeft. gelukkig doet ze het bij mij thuis…

Bedankt, Gidget

Ik ben bij Sylvie zelfs 2 keer gestript!
De verloskundige kwam ook bij mij thuis dat is wel heel erg fijn hoor. Strippen haalt net als al het andere alleen wat uit als het al op het punt staat te beginnen.
Mijn verloskundige was echt extreem voorzichtig haha Die vertelde echt alles, zei nu ga ik met mijn vingers naar binnen hoor, als het vervelend voelt moet je het meteen zeggen
Nou ik vond het helemaal niet vervelend voelen. En het was zo gebeurd.
De eerste keer (Maandag) haalde dus niks uit en toen kwam ze de volgende dag weer (Dinsdag). Dinsdagavond verloor ik in 1 keer mijn hele slijmprop en Woensdagochtend om 8 uur begonnen de weeën. Ze waren eerst helemaal niet zo pijnlijk en kwamen om de 10 minuten dus ik heb me gedoucht en we zijn nog boodschappen gaan doen.
Rond 13.00 kwam de verloskundige omdat de weeën om de 3 min kwamen en een halve minuut aanhielden maar ik had pas 3 cm ontsluiting en vanaf dat moment heeft het nog heel lang geduurd want Donderdag! om 5.42 is uiteindelijk Sylvie geboren!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

hoe ver was je dan dat ze je gingen strippen bij Sylvie?
maar uiteindelijk is het dus niet tot inleiden gekomen, waarschijnlijk mede door het strippen…

bedankt!
Gidget

Ik was 41 week en 1 dag toen ik voor het eerst werd gestript

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Bij Faye ben ik ook gestript, het is niet een prettig gevoel, maar dat is dan ook alles. Bij mij is het naderhand gaan rommelen, maar ook weer afgezwakt (even op de bank gelegen) Daarna ben ik weer aan de gang gegaan, wel rustig aan!

Ik werd om 13.00u gestript, af en toe wat gerommeld die dag… om 22.30u zijn wij naar bed gegaan. Om 1.30u ben ik wakker geworden van weeën die ik in m’n slaap aan het weg puffen was . Faye is toen om 7.00u geboren. Al met al behoorljk snel vanaf het moment dat het echt begon!

Succes vandaag, na het strippen doen waar je je goed bij voelt en op z’n gemakje!!

Laat even weten hoe het gegaan is!

Groetjes mama Jade

Ik ben bij Dion een week voor de uitgerekende datum gestript. Ik wilde graag 8 oktober bevallen omdat mijn man en ik die dag bij elkaar zijn gekomen en Marijn van 8 april is en hij dan precies anderhalf jaar was. De gynecoloog vroeg zelf of ze mocht strippen dus ik ja graag. Maar omdat mijn lichaam er nog niet aan toe was heeft het niets gedaan. Het is wel wat gaan rommelen maar verder niet. Het deed absoluut geen pijn.

de baby is ondertussen al geboren hihi

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–