Ervaring met forlax junior?

Hallo,

Ik heb al heel lang niet meer geschreven, maar probeer nog wel regelmatig mee te lezen. (we zijn in oktober verhuisd en hebben dus een drukke periode achter de rug).

Ik zou graag willen weten of jullie ervaring hebben met forlax junior en zo ja hoe die ervaringen zijn.

We zijn met Joost al maanden aan het klungelen. Hij is nog niet zindelijk en het lijkt erop dat hij zijn ontlasting ophoudt, waardoor verstopping ontstaat.

We zijn al bij een osteopaat geweest, hebben lactulose gebruikt en nu dus, op advies van de huisarts, het laxeermiddel forlax junior. Het werkt wel goed, alleen klaagt Joost nu bijna voortdurend over heftige buikpijn. Voor mijn gevoel zijn de bijwerkingen bij hem nogal heftig.

Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes, Thirza

Lilypie Vierde Ticker

nee sorry, ik kan je niet helpen! Wat vervelend zeg!!! Sterkte ermee…

Hoi,

Onze dochter hier heeft movicolon junior. Zij heeft omdat ze zo verstopt zat in het begin ook behoorlijk wat buikpijn gehad. Maar na een week of twee werd dat minder.Al heeft ze zo nu en dan toch nog een beetje buikpijn. Wat ook misschien vervelend is en hij ervaart als buikpijn is het feit dat ze in het begin een opgeblazen buik hebben. Maar ook dat moet binnen twee weken over zijn.
Onze dochter houdt het niet op maar kan om andere redenen niet goed poepen. Ze heeft in het begin een behoorlijk hoge dosis gehad en dat zijn we nu geleidelijk aan het afbouwen naar een “onderhoudsdosis”. Ik weet niet wat Forlax is is dat een poeder of een klysma. Bij klisma krijgen ze elke keer een hevige diaree aanval om het zo maar te omschrijven en dat veroorzaakt veel pijn maar meestal na de eertste paar keer poepen verdwijnt dat. Movicolon is een poeder die je in 70ml water of sap moet oplossen.

Ik zou de buikpijn als deze lang blijft aanhouden bespreken met de dokter. Misschien heeft hij hem te hoog ingesteld of is dit niet het medicijn dat bij hem past.

Wat het ook makkelijker maakte bij onze dochter was haar echt met de regelmaat van de klok drie keer per dag standaart op de wc zetten en haar dan twee tot vijf minuten te laten zitten en er bij blijven staan. En dit bezoek belonen met een sticker als er een poepie was gekomen hoe klein ook. En er enthousiast over zijn en de poep al het waren dag zeggen bij het doortrekken.

Hoop dat je er wat aan hebt. Het is vervelend om je kind zoveel pijn te zien hebben.

Groetjes,

lon106

Bedankt voor jullie reacties en tips! Joost heeft gelukkig al minder vaak last van buikpijn en krampen. We experimenteren nog wat de beste dosis is met de minste bijwerkingen en houden het in de gaten. (PS. lon, forlax is ook een poeder wat je op moet lossen).

Groetjes, Thirza

Lilypie Vierde Ticker

die krampen komt omdat de oude ontlasting vast zit nog in de darmen

dat gaat binnen 2 weken meestal over anders ff ha raad plegen

mijn dochtertje gebruikt het ook en llopt er voor bij een ka en therapeut ervoor

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn