Ervaring met de griepprik voor kleintjes

Sam is nu 1,5 jaar en licht astmatisch, we hebben een oproep gekregen voor de griepprik.
Heeft iemand ervaring met het krijgen van een griepprik op deze leeftijd.
Zijn er dingen waar ik op moet letten enzo.
En ik ben eigenlijk wel benieuwd wie voor en wie tegen is en waarom.

Groetjes Saskia

Hoi,

had voor Lucas ook een oproep van de griepprik gekregen omdat hij toen hij een maand of 9 was ook klachten had van astma. Hij kreeg toen Ventolin.
Ik heb de afspraak afgezegd, omdat de griepprik niet tegen alle varianten van griep beschermd is.

Lucas heeft trouwens al bijna 2,5 jaar geen Ventolin meer, dus vandaar ook mijn keus om het niet te doen.

groetjes, Liesbeth

Lilypie Vierde Ticker

Hoi,

Mijn arts is er op tegen om kinderen joonger dan 5 jaar zomaar een griepprik te geven op basis van het feit dat ze een puffer hebben. mocht het voorgeschreven worden door een k.a. dan is hij bereid een te geven. Maar zegt zelf er voorzichtig mee te wezen omdat hij vind dat kinderen zo van nature niet een bescherming opbouwen tegen de griep en andere verkoudheden. Tussen de 5 en 12 jaar doet hij het alleen geven aan kinderen waarvan zeker is dat ze astma hebben of een andere ziekte waarbij de griep bedreigend kan zijn.
Ik zou het niet doen. 1,5 hij heeft nauwelijks de kans gehad ziek te zijn en daar zelf weerstand tegen op te bouwen.

Groetjes

lon106

Bedankt voor de goede tip.

Donderdag staat hij gepland voor de griepprik maar woensdag heb ik voor Sam nog een huisartsen bezoekje staan. Dan zal ik het er inderdaad eens goed over praten.

Groetjes Saskia