Ervaring met Avondpapje Biscuit?

Zo, hier alwéér een topic van mij.
Het onderwerp zegt het gelijk al,
wie heeft er ervaring met avondpapje biscuit?
Is het voedzaam genoeg om de nacht goed door te komen?
Nu geef ik om 19u een papfles met rijstebloem, ook oke, maar ik wil misschien eens afwisselen.
Is avondpapje een idee?

Mirjam

Ik ben ook benieuwd of iemand ervaring heeft. Ik geef zelf ook rijstebloem pap om 18.30 uur (laatste voeding) en dat gaat ook goed, maar afwisseling is altijd goed natuurlijk!

Geen ervaring ermee ( hier gewoon een melkflesje) maar een tijd geleden begreep dat er veel suiker zit in de avondpapjes, dus ik zou er niet te scheutig mee zijn. Ze hebben het in elk geval niet nodig.

Gewijzigd door - Linette1 op 19 Jul 2010 16:22:06

mijn zoontje krijgt al een tijdje een avond papje verschilde smaaken ook de biscuit en dat gaat hartstikke goed en hij vind het nog lekker ook slaapt er ook goed op dus ik ben posotief

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Als je kindje tevreden is op de “gewone” opvolgmelkfles waarom zou je dan een avondpapje willen geven.
Wij hebben dit nooit gegeven. Vanaf 4 maand kreeg onze meid er rijstebloem door de laatste fles.

In deze avondpapjes zitten een hele berg suikers. Kijk er maar eens op in de winkel. Denk dat je dan wel overtuigd bent om dit niet te gaan gebruiken.

Groetjes

Lilypie Second Birthday tickers

hier pyamapapje ’ s avonds. Hij komt ander de nacht niet door. Ik heb de biscuit ook nog liggen, maar dat maar 180ml en hij krijgt nu 210 + 7 + 3 scheppen granen.

22-12-2009 colin geboren

Iedereen moet doen wat hij/zij denkt dat goed is,maar ik woon net als Linette in belgie en probeer van beide landen het beste mee te pikken qua adviezen over voeding etc. In belgie en overigens in de rest van europa krijgen babies geen pap. Alleen melkflessen. Hierin in nederland echt het enige land! Waarom? In opvolgmelk zitten echt alle voedingsstoffen die babies nodig hebben en in pap, biscuitjespapje, pyamapapje, of weet ik veel wat ze allemaal verzinnen, zitten alleen maar extra suikers, calorieen etc die een kindje helemaal niet nodig heeft. Anders komen ze de nacht niet door? T’is maar net wat een kindje gewend is. Als jij een tijdje veel eet krijg je ook vanzelf meer honger omdat je maag groter wordt en een extra schepje opvolgmelk met wat extra water=dus een groter flesje voor het slapen gaan kan ook ipv pap. Waarom ze dan toch bestaan? Commerciele handel= geld verdienen… Maar dat is mijn mening

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

Sorry Linette, weet niet of je in Belgie woont, heb het eerder met iemand op het forum over dit onderwerp gehad, wel of geen pap, die ook in belgie woonde, maar ik kom er net achter dat jij dat niet was, maar Ineke.

mama1980

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje over avondpapje (die je met water moet aanmaken). Is dit niet wat weinig, 160 + 7 scheppen? Ik wil het in een flesje geven, maar Thijs krijgt nu s avonds 210 + 7 scheppen opvolgmelk + 3 scheppen rijstebloem.
Wie heeft er adviezen?

Groetjes,
Madelinde

mirte krijgt het al vanaf dat ze 9 mnd was en nu nog
160 water en ongeveer 7 schepjes doen wij en ze slaapt er al die tijd al heerlijk op.
het is niet te weinig door de dag heen drinken ze en eten ze toch ook voldoende?

Groetjes Gytha

Volgens mij moet je dat papje met water aanmaken en niet met opvolgmelk, toch? Onze zoon krijgt 's ochtends een bordje pap (obv opvolgmelk) en dan 's middags een gewone fles en 's avonds een papfles. Ik heb bewust 2 soorten pap gekozen, obv opvolgmelk, anders krijg hij volgens mij te weining melk binnen (alleen tussen de middag de fles).
Maar iedereen natuurlijk haar eigen manier!

Baby geboren

Thijs krijgt nu s ochtends en s avonds 210 + 7 scheppen opvolgmelk en overdag 2 flessen 180 + 6 scheppen. Nu wou ik dus het avondpapje biscuit (waar dus al opvolgmelk inzit) gaan proberen (omdat hij bijna 6 maanden is), maar zie nu dus dat dat 160 water is. vandaar dat ik dacht, hee, van 210 naar 160, kan dat wel?
Of vult het avondpapje zo goed?

Bedankt weer!
Groetjes, Madelinde

je hebt ook gewoon pyamapapje dat je met opvolgmelk moet mengen. Dan kun je gewoon 210 water 7 scheppen melk en dan 3 eetlepels pyamapap erbij. Dit deed ik altijd.

22-12-2009 colin geboren

Is je kindje niet tevreden op een fles “gewone” opvolgmelk??
Die pyamapapjes zitten zo vol met koolhydraten en suiker. Onze meid heeft dit nooit gehad, niet eens over nagedacht om het te geven.
Hier kreeg onze meid een fles opvolgmelk met daardoor johannesbroodpitmeel en rijstebloem.

Natuurlijk ieder zo zijn mening en natuurlijk maakt ieder ouder zo zijn eigen keus.
Onze tweede gaat het zeker niet krijgen!!

Sorry, maar dit is een topic van een aantal maanden geleden…
Ik was er zelf al achter dat het een suikerbom is.

Hoi mama van Julian,

Vind het niet echt handig om een nieuwe Topic te beginnen en dacht dat het handiger was op deze door te gaan…

Ik twijfel ook nog hoor aan de pyamapapjes, vanwege de suikers… Hou het voorlopig bij Bambix fijne granen.

Bedankt voor jullie adviezen!
Groetjes,
Madelinde

Hoi mama van Julian…zag idd dat het een oude topic was waar nieuw leven in was geblazen. Vandaar dat ik nog een keer reageerde

hallo!

Hier een meisje die het niet pikt als er ‘stukjes’ in haar flesje zitten dus vandaar dat ik de kant en klare pakjes geef van bambixavond papje.
Ze drinkt namelijk ook geen opvolgmelk (amper) en voor de rest ook bijna geen sap.thee, water enz. Dus ik ben al blij dat ze dit drinkt
Ik weet dat het niet het beste is wat er is maar met haar 75cm en 8,5 kilo kan ze wel wat hebben (ze is bijna 10 maand)