Ervaring kraamtijd 2e kind

@goudvisje: dat is echt vervelend zo iemand, en helemaal als dat je kraamtijd verpest! Ben je net bevallen, zit je toch nog met al die hormonen en dan ben je nog niet zo mondig om er wat van te zeggen… Althans, dat zou ik hebben gehad!
Gelukkig was dat dus bij ons niet zo, wij mochten bepalen waar Luka sliep, in dit geval was dat de box en als hij kramp had bij mij op schoot.
Zij zei ook dat je een baby de eerste 6 maanden niet genoeg kan ‘verwennen’, hij/zij went er nog niet aan. Zij gaf echt advies en we mochten daarmee doen wat we wilde…
Daardoor hebben we een super kraamtijd gehad!
Erg jammer dat het dus iet bij iedereen lekker verloopt met de kraamhulp…

@Marmama: Ik wou inderdaad dat wij ook zo 1 hadden gehad… Nou ik ben normaal niet bang om ergens wat van te zeggen… Maar ja we waren nog jong en het was onze eerste dus tsja wij dachten zij zal het wel weten en deden alles precies zoals ze zei…
Achteraf baal ik er van dat ik Sylvie niet meer heb verwend en geknuffeld. Dan had ik veel meer genoten… Nu hebben we een hele zware kraamtijd gehad met een ontzettende huilbaby en constant het gevoel dat we niks goed deden en dat we slechte ouders waren
Gelukkig weet ik dit voor als er ooit een tweede komt en dan wil ik het helemaal goed doen!
En gelukkig hebben we de ‘verloren tijd’ in kunnen halen omdat Sylvie een ontzettend makkelijk en vrolijk meisje is

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@Goudvisje: helemaal met de eerste moet je wennen natuurlijk, dan ga je idd maar uit van de adviezen van de kraamhulp. Die heeft er voor geleerd, althans, daar ga je vanuit… Gelukkig is het goed gekomen, en kunnen jullie nu lekker genieten! En idd weet je het nu met de tweede.
Maar mondig was ik niet hoor in mijn kraamtijd! Had bijna een of ander abonnement op de schoonmaak van de riolering afgesloten, de tweede dag na mijn bevalling. Ik deed zelf de deur open en die man maakte gewoon misbruik van mijn ‘kraamhormonen’ , ik wist niet eens dat dat bestond!
Gelukkig greep mijn moeder in en had dit bedrijf gezien bij het programma Opgelicht, was het hartstikke louche!
Ze konden bij gedurende 2 weken echt alles aansmeren, en zo ben ik helemaal niet!
Dat heb ik geleerd voor bij de tweede, overal nee op zeggen!

Haha Oooeeeps

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie