Hallo,
Wie heeft hier ook ervaring mee?
Ik heb een dochter van 4,5 maand oud en zij gaat (bijna) elke dag wel eventjes naar buiten (half uur/45 min). Nu wil mijn vriend in het weekend er altijd wel op uit en daarom gaan we vaak beide dagen met haar weg. Met de metro of auto (half uurtje) dan er weer uit, naar buiten wandelen, naar binnen wat drinken, zij drinken, dan weer naar buiten, dan weer lunchen ergens anders etc. Ze slaapt dan bijna niet. Bv. gister van half 8 tot 13.00 maar 45 min. en dan nog even 20 min. in de auto). Gister was ze dan ook oververmoeid en heb ik aangegeven dat 5,5 uur er op uit met wisselende activiteiten teveel is. Haar ritme wordt helemaal verstoord en vandaag is ze dan ook heel moe.
Ik ben dan dus de overbezorgde moeder (herkenbaar??) en vindt uitstapje van in totaal 4 uur ook goed (afh. wat het is natuurlijk, als ze gewoon ergens rustig kan/gaat pitten is er niets aan de hand) .
Ben heel benieuwd naar jullie ervaring, ook al is natuurlijk elke baby anders (zij heeft bv. 9 dagen in ziekenhuis gelegen in verband met RS virus= grove verkoudheid/kuchen en daardoor nu wat vatbaarder want alweer daarna een keer ziek :-< alv. dank
Erop uit met baby van 4,5 mnd
hoi wij gaan vaak ook weg met de kleine ze slaap dan meestal in de auto of in de kinderwagen. ze is gelukkig heel makelijk daar in. ook gaan we wel eens een weekend weg en blijven we ergens slapen en daar heeft ze gelukkig geen last van wel is ze meestal de volgende dag een beetje moe maar dan slaapt ze maar wat meer geen probleem hier. mijn kleine is nu ook 4 maanden en gelukkig heel makkelijk hier in. groetjes pascal
Hoi ivanbavel,
Welkom op de site trouwens.
Denk eraan dat die kleintjes rust en regelmaat nodig hebben. Ik zou haar niet elk weekend zo mee op sjouw nemen want geloof me, daar maak je haar niet blij mee.
Ze is heel er gehecht aan haar eigen ritme thuis waar ze zich fijn bij voelt en 2 dagen per week van hot naar her met de bijbehorende geluiden is heel vermoeiend voor een kindje van die leeftijd.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 22 Jan 2007 20:01:19
Hey hallo,
Ik ben het met sje eens, heb zelf een van exact dezelfde leeftijd en deed eigenlijk hetzelfde, nam er overal mee naartoe en was weilnig thuis, ben nu sinds ongeveer een week bezig met regelmaat en moet zeggen dat het een ander kind word, ze slaapt meer en is vrolijker, het is belangrijk voor zo’n kleintje om rust te hebben en in een bekende omgeving te zijn.
Er is al zoveel nieuws zonder er elke keer op uit moeten.
Er is toch tijd genoeg?
Je hebt gelijk een uitje is best leuk maar het moet voor haar ook leuk blijven
Succes,
Liefs Wendy
Vergeet ook niet dat alle prikkels die een baby op een dag krijgt veel meer energie vreten bij zo’n kleintje dan bij ons.
Wij redden het wel, heel de dag op sjouw, metro in, metro uit, terrasje, winkeltje, hoop geluid de hele dag om ons heen.
Maar bij zo’n kleintje vreet dat vele malen meer energie, dus die zijn na een paar uur al helemaal bekaf en kunnen door de overdosis prikkels niet meer in slaap komen met als gevolg dat ze vervelend worden, mogelijk niet meer willen drinken, etc.
En tuurlijk kun je dat best eens een enkele keer een dagje doen, maar niet elk weekend. Je hebt nou eenmaal een kind en dat vergt aanpassing. Het is niet anders. Je leven ziet er nu gewoon een hele tijd heel anders uit. Tegen de tijd dat de middagslaapjesperiode voorbij is (2,5-3,5 jaar) kun je weer veel vaker van dit soort weekend-uitstapjes doen.
Groetekes, Sje
Bedankt voor jullie reacties! Ik heet trouwens Ingeborg maar deze gebruikersnaam was in gebruik, vandaar :-> …groetjes
Hallo Ingeborg,
Ik heb zelf een dochtertje van 5 weken en ben sinds gisteren voor het eerst met haar gaan wandelen, ze was 5 weken te vroeg dus moet heel voorzichtig met haar zijn. Ik merk wel inderdaad dat ze dan een beetje van slag is omdat ze dit natuurlijk niet gewend is en zoveel geluid om zich heen hoort.
Ik ben het ook met Sje eens dat een kind regelmaat nodig heeft. Als ik met haar ga wandelen voor hooguit een half uur drie kwartier dan leg ik haar gelijk weer in bed.
Je hebt vast gehoord van de 3 R’en :
Rust
Regelmaat
Rijnheid. De 4e is er ook en dat is Respect.
Natasja
Je bent helemaal niet een overbezorgde moeder, maar juist een goeie.
die kleintjes hebben gewoon regelmaat nodig, ze moeten weten waar ze aan toe zijn.
kijk een keertje kan natuurlijk wel maar elke weekend.
dat is veel te vermoeiend, en zo komt ze niet aan haar rust.
Dus sluit me voledig bij Sje aan.
Groetjes Marianne mama vanRuben

Hoi Ingeborg,
Ik vind het juist heel goed van jou dat je aangeeft tegenover je vriend dat die uitstapjes teveel voor jullie kindje is. Je schrijft dat ze oververmoeit was nou dat hoort niet bij zo’n kleintje. Wij gaan ook graag weg maar houden ons in omdat ons kindje haar rust moet krijgen. Ik vergelijk het maar zo dat als ik zelf heel moe ben ik ook niet in een stoel beneden wil slapen terwijl mijn vriend televisie kijkt met de daarbij storende geluiden. Nee dan wil ik lekker comfortabel in mijn bedje liggen in een donkere stille kamer. Ik vind het goed van jou dat je erbij stilstaat en voor je kindje wil kiezen

Hoi,
Je hebt het ondertussen al vaak gelezen, maar de regelmaat is inderdaad belangrijk voor een kleintje. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je het leuk vindt om op stap te gaan. Een tip om te gaan doen met je dochter is gewoon een half uurtje (genoeg voor een kleintje, mijn dochter van nu 6 maanden heeft daar ook genoeg aan) te gaan zwemmen / dobberen in het plaatselijke zwembad. Zorg er wel voor dat de temperatuur goed warm is voor de kleine meid, want warm houden kan ze nog niet door bewegen.
Onze dochter is nu 4 keer wezen zwemmen met mij en elke keer vond ze het heerlijk. De eerste keer zwemmen was toen ze 4 weken was (officieel 6 weken) maar ik ga niet al te vaak. Dit omdat ik heb gelezen op internet dat de baby dan verhoogde kans heeft op astma, maar soms zwemmen is goed voor de ontwikkeling van de spieren.
Groetjes Patricia en veel plezier met de uitstapjes (maar hou het binnen de perken).
hoi hoi
ik wou dat ik mijn dochter wat meer rust kan gunnen
maar met twee broers is dat vrijwel onmogelijk
zij moet overal mee naar toe voetbal, judo enz…
met een eerste kindje kan dat nog maar als je er meer heb
is het geen doen
in de weekenden blijf ik wel meest thuis dan slaapt ze lekker uit
door de weeks moet ik haar wakker maken om haar broers naar school te brengen
niet leuk maar ze moet er maar aan wennen het is niet anders
komt ze ook wel weer overheen (het is per slot van rekening een meid en die houden wel van heuen
groetjes nancy ( mama van randy 10
damon 7
chloe 3mnd )