Erkenning vader ontzeggen

hallo,

ik zit met het volgende, 17 weken geleden ben ik zwanger geraakt van een vriend, we hadden geen relatie, ondertussen heeft hij me heel de tijd zitten bedrijgen van het kindje weg te doen wat ik helemaal niet wil. zelfs nu zou hij het nog weg willen. wat gwn moord is in mijn ogen. ik had aanvaard aleenstaande moeder te zijn, zo een vader voor mijn kind wil ik niet.

todat meneer een nieuwe vriendin heeft en die wilt blijkbaar heel graag “moedertje” spelen met mijn baby als hij geboren is, dus nu dreigt hij een dna test af te dwingen en zodra zijn vaderschap bewezen is mijn kind af te pakken om samen me zijn vriendin op te voeden, ook zegt hij dat hij mijn kind zou meepakken naar italie naar familie en ik de baby nooit zou terug zien.

kan ik hem het vaderschap ontzeggen ? ik ben zo bang mijn baby te verliezen eens het geboren is.

Zolang de ouders niet getrouwd zijn heeft de vader de toestemming van de moeder nodig om het kind te mogen erkennen. Geeft de moeder deze toestemming niet dan kan de vader het kindje niet erkennen en heeft het wettelijk gezien geen rechten. Dus ja je kan hem het kind ontzeggen. Hij kan overigens wel naar de rechter stappen en zijn eisen op tafel leggen, maar dat betekend niet dat de rechter ook meteen in het gelijk van de vader zal kiezen. Ik advieseer je om als hij je bedreigd elke keer een aantekening te laten maken bij het politiebureau zodat er dingen op papier staan. Dit maakt je sterker in je zaak mocht het nodig zijn. En ik hoop dat hij jou en je kindje gewoon met rust laat.

Sterkte.

Groetjes,

Michèle

Hij kan je kindje niet erkennen zonder jouw toestemming. Als hij een DNA-test wil laten doen, moet hij via een advocaat een procedure bij de rechtbank aanspannen waarin hij de rechtbank vraagt om jou te verplichten mee te werken aan zo’n test. Ook kan hij de rechter vragen om vervangende toestemming voor de erkenning áls zo’n test er komt en daaruit komt dat hij inderdaad de vader is. Maar zo lang hij zo’n procedure niet aanspant zal het zo’n vaart dus niet lopen.

En van elke bedreiging inderdaad melding maken of desnoods overleggen of je genoeg in handen hebt om aangifte te doen.

Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Uit de manier van schrijven en uit de achternaam in het profiel krijg ik de indruk dat ikkke uit België komt.

Ik weet niet hoe het daar wettelijk geregeld is als het gaat om erkenning van een kind door de vader.

Groetekes, Sje

quote:
Uit de manier van schrijven en uit de achternaam in het profiel krijg ik de indruk dat ikkke uit België komt.

Ik weet niet hoe het daar wettelijk geregeld is als het gaat om erkenning van een kind door de vader.

Groetekes, Sje

In het geval dat dit klopt, dan even juridisch advies inwinnen. Hier in Nederland (mocht je inderdaad uit België komen) is er zoiets als het Juridisch Loket, daar kan je gewoon binnenlopen en advies vragen. Wellicht is er in België ook iets dergelijks?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ja dat wouw ik net zeggen Sje, je was me voor! Ik ken de regels voor Belgie niet helaas! Iemand anders?

Hallo, ik ben even voor je aan het speuren geweest op internet.
In Belgie werkt het precies zoals in Nederland, dus alleen MET jouw toestemming kan hij jullie kindje erkennen. Anders dus alleen inderdaad via een rechtzaak.

Een rechter zal snel beslissen dat de vader geen erkenning krijgt en nooit bij zijn kind mag komen als er bewijs is van bedreiging o.i.d.
Dus als ik jou was zou ik de smsjes bewaren, de telefoontjes opnemen en alles er aan doen om genoeg bewijs te hebben dat je vriend geen goede vader kan zijn!
En ondertussen zelf proberen zoveel mogelijk die vriend te mijden en geen contact zoeken.

Ik moet trouwens zeggen dat ik absoluut geen ene barst van die malloot van een vriend van je snap!!
Eerst moet en zal met alle macht het kind weg en nu hij een ander heeft moet en zal ie het opeens hebben

Sowieso de manier waarop hij jou behandeld is echt te belachelijk voor woorden…
Wat zijn er vreselijke mensen in de wereld!
Zijn je ouders ook op de hoogte of andere ECHTE vrienden? Dan zou ik als ik jou was zeker hulp bij ze zoeken en hier absoluut niet alleen mee rond blijven lopen.
Ik weet niet of je helemaal op jezelf woont? Maar misschien kan je tijdelijk bij je ouders weer gaan inwonen?
Heel veel sterkte ermee…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

quote:
Hallo, ik ben even voor je aan het speuren geweest op internet. In Belgie werkt het precies zoals in Nederland, dus alleen MET jouw toestemming kan hij jullie kindje erkennen. Anders dus alleen inderdaad via een rechtzaak. http://www.belgium.be/nl/familie/kinderen/geboorte/erkenning/ Een rechter zal snel beslissen dat de vader geen erkenning krijgt en nooit bij zijn kind mag komen als er bewijs is van bedreiging o.i.d. Dus als ik jou was zou ik de smsjes bewaren, de telefoontjes opnemen en alles er aan doen om genoeg bewijs te hebben dat je vriend geen goede vader kan zijn! En ondertussen zelf proberen zoveel mogelijk die vriend te mijden en geen contact zoeken.

Ik moet trouwens zeggen dat ik absoluut geen ene barst van die malloot van een vriend van je snap!!
Eerst moet en zal met alle macht het kind weg en nu hij een ander heeft moet en zal ie het opeens hebben

Sowieso de manier waarop hij jou behandeld is echt te belachelijk voor woorden…
Wat zijn er vreselijke mensen in de wereld!
Zijn je ouders ook op de hoogte of andere ECHTE vrienden? Dan zou ik als ik jou was zeker hulp bij ze zoeken en hier absoluut niet alleen mee rond blijven lopen.
Ik weet niet of je helemaal op jezelf woont? Maar misschien kan je tijdelijk bij je ouders weer gaan inwonen?
Heel veel sterkte ermee…

hallo,

ik ben inderdaar uit Belgie ja , iedereen bedankt voor de snelle reacties. ja ik snap hem inderdaad ook helemaal niet, door aandringen van zijn nieuwe vriendin “wilt” hij het opeens wel of beter gezegd zij wilt het. bedankt voor de raad ik ga die zeker opvolgen, een klacht heb ik inderdaad al neergelegd bij de politie wegens bedrijgingen. ik wil mijn komende baby helemaal niet geven aan iemand die hem eerst weg wou, dan kan je ook niet van hem houden als hij er eenmaal is dat is mijn standpunt.

gisteren een smsje gehad en zelfs twee telefoontjes (natuurlijk niet op gereageerd) en nu “probeert” hij nadat hij de politie aan zijn deur heeft gehad “begaan” te zijn met de baby, vroeg zelfs waneer ik nog eens naar de gyneacoloog moest gaan. als hij denkt dat ik daarin trap is hij toch wel heel dom.

Ik heb gelukkig veel steun en hulp van mijn ouders dus ik sta er niet aleen voor. maar wou toch eventjes een bevestiging voor mijn gemoedsrust! daarbij dank aan iedereen die gereageerd heeft!

groetjes

Als zijn vriendin zo graag een baby wil laat ze er dan samen lekker 1 gaan maken en jou lekker met rust laten. Of heeft ze geen zin om het zware werk te doen?

Fijn dat je er verder niet alleen voor staat enne Ikke ben is er ook voor de leuke dingen dus laat nog eens weten hoe je zwangerschap verloopt, hoe je geniet en wat het geworden is.

Groetjes,

Michèle

Hahahah Michele dat wilde ik ook zeggen Hij weet inmiddels hoe het moet!

Fijne zwangerschap toegewenst verder! en hou ons op de hoogte he

Gelukkig maar dat je er niet alleen voor staat en helemaal top dat je de politie hebt ingeschakeld!
Laat die eikel inderdaad maar lekker in zn soppie gaar koken nu die ineens wel weer normaal kan doen. Hij heeft t goed verpest en verdient geen tweede kans vind ik…
Verder een hele goede zwangerschap toegewenst en dat je samen met je kindje maar heel gelukkig mag worden

quote:
Als zijn vriendin zo graag een baby wil laat ze er dan samen lekker 1 gaan maken en jou lekker met rust laten. Of heeft ze geen zin om het zware werk te doen?

Fijn dat je er verder niet alleen voor staat enne Ikke ben is er ook voor de leuke dingen dus laat nog eens weten hoe je zwangerschap verloopt, hoe je geniet en wat het geworden is.

Groetjes,

Michèle

Da heb ik hem dus ook gezegd maak er eentje en laat mij gerust.
zal ik zeker doen bedankt voor de raad alvast en het wordt een jongetje weet ik al van week 14

groetjes

quote:
Gelukkig maar dat je er niet alleen voor staat en helemaal top dat je de politie hebt ingeschakeld! Laat die eikel inderdaad maar lekker in zn soppie gaar koken nu die ineens wel weer normaal kan doen. Hij heeft t goed verpest en verdient geen tweede kans vind ik.. Verder een hele goede zwangerschap toegewenst en dat je samen met je kindje maar heel gelukkig mag worden

ja het was zijn tweede kans al trouwens die hij vergooid heeft dus nu heeft hij volledig afgedaan!
dankjewel !!! vriendelijk van je. groetjes

Lees je verhaal nu pas, maar heftig hoor!!!
Ben je nog zwanger en nu al zoveel zorgen…
Hoop dat de vader van je kindje jullie met rust zal laten en jij toch wat onbezorgder de zwangerschap doorkomt! Fijn dat je zoveel steun van je ouders hebt.

Sterkte met alles, en hopelijk ook genieten van je zwangerschap want dat is toch echt iets heel bijzonders!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

quote:
Lees je verhaal nu pas, maar heftig hoor!!! Ben je nog zwanger en nu al zoveel zorgen... Hoop dat de vader van je kindje jullie met rust zal laten en jij toch wat onbezorgder de zwangerschap doorkomt! Fijn dat je zoveel steun van je ouders hebt.

Sterkte met alles, en hopelijk ook genieten van je zwangerschap want dat is toch echt iets heel bijzonders!

Groetjes Carolien.

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lpmf.lilypie.com/kGF5p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Premature Baby tickers” /></a>

bedankt voor de reactie! ik hoop ook dat hij ons gerust laat, ik probeer er niet aan te denken voor het welzijn van het babytje, maar ergens in je achterhoofd blijft het je toch vervelen.

groetjes