quote:
Hallo, ik ben even voor je aan het speuren geweest op internet.
In Belgie werkt het precies zoals in Nederland, dus alleen MET jouw toestemming kan hij jullie kindje erkennen. Anders dus alleen inderdaad via een rechtzaak.
http://www.belgium.be/nl/familie/kinderen/geboorte/erkenning/
Een rechter zal snel beslissen dat de vader geen erkenning krijgt en nooit bij zijn kind mag komen als er bewijs is van bedreiging o.i.d.
Dus als ik jou was zou ik de smsjes bewaren, de telefoontjes opnemen en alles er aan doen om genoeg bewijs te hebben dat je vriend geen goede vader kan zijn!
En ondertussen zelf proberen zoveel mogelijk die vriend te mijden en geen contact zoeken.
Ik moet trouwens zeggen dat ik absoluut geen ene barst van die malloot van een vriend van je snap!!
Eerst moet en zal met alle macht het kind weg en nu hij een ander heeft moet en zal ie het opeens hebben
![]()
Sowieso de manier waarop hij jou behandeld is echt te belachelijk voor woorden…
Wat zijn er vreselijke mensen in de wereld!
Zijn je ouders ook op de hoogte of andere ECHTE vrienden? Dan zou ik als ik jou was zeker hulp bij ze zoeken en hier absoluut niet alleen mee rond blijven lopen.
Ik weet niet of je helemaal op jezelf woont? Maar misschien kan je tijdelijk bij je ouders weer gaan inwonen?
Heel veel sterkte ermee…
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
hallo,
ik ben inderdaar uit Belgie ja , iedereen bedankt voor de snelle reacties. ja ik snap hem inderdaad ook helemaal niet, door aandringen van zijn nieuwe vriendin “wilt” hij het opeens wel of beter gezegd zij wilt het. bedankt voor de raad ik ga die zeker opvolgen, een klacht heb ik inderdaad al neergelegd bij de politie wegens bedrijgingen. ik wil mijn komende baby helemaal niet geven aan iemand die hem eerst weg wou, dan kan je ook niet van hem houden als hij er eenmaal is dat is mijn standpunt.
gisteren een smsje gehad en zelfs twee telefoontjes (natuurlijk niet op gereageerd) en nu “probeert” hij nadat hij de politie aan zijn deur heeft gehad “begaan” te zijn met de baby, vroeg zelfs waneer ik nog eens naar de gyneacoloog moest gaan. als hij denkt dat ik daarin trap is hij toch wel heel dom.
Ik heb gelukkig veel steun en hulp van mijn ouders dus ik sta er niet aleen voor. maar wou toch eventjes een bevestiging voor mijn gemoedsrust! daarbij dank aan iedereen die gereageerd heeft!
groetjes