...Erik per ongeluk

…zonder speen heeft geslapen vanmiddag en het goed ging?

Erik heeft altijd nog een speentje in bij het in slaap vallen, zowel tussen de middag als 's avonds. Vanmiddag waren we het vergeten, zo bleek achteraf. Ik maakte Erik om 15.00 uur wakker en toen had 'ie geen speentje in z’n mond of in bed. Overal zoeken, maar nergens … niet onder de kast of onder het bed gesmeten, niet achter z’n bed, etc. Hmmm. Eenmaal beneden aangekomen lag de speen nog gewoon op het plankje boven de bank. Ik was stiekem wel een beetje trots, blijkbaar heeft 'ie de speen niet meer zo nodig met slapen als wij denken?! Het in slaap vallen duurde wel iets langer dan anders en hij was ietsje uitbundiger qua zingen, maar toen ik door de babyfoon zei dat 'ie nou echt moest gaan slapen was het ook snel stil.

Misschien binnenkort toch maar gaan wegdoen, dat ding?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wat goed! Fijn dat hij gewoon is gaan slapen. Heeft hij hem toch niet meer echt nodig mss. Je kan altijd proberen om er mee te stoppen, of eerst alleen de middagslaap?

Ik zie je trouwens al helemaal zoeken naar die speen, haha

Lilypie Pregnancy tickers

He wat ontzettend goed… Hopen dat hij het niet meer zo nodig heeft straks.
Noah heeft hem overdag nu ook niet meer in, alleen smiddags ook bij het naar bed brengen, en savonds nog.
Verder zit er 1 speen in mijn tas voor als we in de auto zitten of als hij er perse 1 wil, en de rest ligt netjes boven in bed…

Liefs, Melanie

Ik zou het gewoon direct proberen. Soms gaat het makkelijker dan je denkt! Kijk maar naar mijn topic over het Speen-Afscheids-Gebeuren van Jack. Ik had ook best wel gedoe verwacht maar niks was minder waar.
En met de Sint voor de deur kun je de tip van Sje mss gebruiken?
Of zoals hier, een beloning ( in de vorm van een nieuwe slaapknuffel) in het vooruitzicht stellen. Had het niet gedacht maar hij accepteerde het en het is nooit meer een probleem geweest. Heel soms noemt hij hem nog. Maar erom vragen zeer zeker niet. En als hij nu een kindje ziet met een speen is dat een baby

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wat ontzettend knap van Erik.

Ik zou hem idd proberen weg te laten, kijken hoe dat gaat.

Groetjes,
Sandra

Hahaha … geweldig … en Erik maar meezoeken zeker ?

Mriek dan heb je hem vanavond toch ook niet gegeven eker??

Hier Dylano ook 1 keer 's middags zonder omdat hij hem zoals gewoonlijk kapot gebeten had, maar 's avonds was het krijsen zonder speen

Heb wel besloten dat ik nu de laatste 2 heb gekocht als hij ze weer kapot bijt. Afgelopen week 3 kost kapitalen.
Dan maar 3 nachten wakker

Liefs Michelle

Wat goed van erik!! Miscchien dat hij nu ook wel zonder problemen zonder kan!! Bo heeft sinds kortook weer een speen om in slaap te vallen. Hij heeft hem maar heel even in dan, en de ret van de nacht niet, maar goed, erik is knapper door hem helemaal niet meer t ehebben!!!

liefs woezel

he wat goed zeg! blijkbaar heeft tie 'm dan toch niet echt meer nodig. zou t zeker doorzetten.
ergens zou ik willen zeggen dat t bij lindsey ook zo ging maarja die duimt dus dat wordt toch wat lastiger hahaha

liefs,
Rinske

Jee wat goed van Erik! hoe is het verder gegaan? vanacht ook zonder speen?
top hoor!

Wat goed, meteen afschaffen zou ik zeggen, maar goed natuurlijk je persoonlijke keuze!

Ik zou hem idd meegeven aan de Sint in ruil voor een (schoen)cadeautje! Als het zo goed ging, is ie er misschien idd aan toe! Heeft ie vannacht ook zonder geslapen?

ow super goed van erik ! en toch lekker geslapen ! da’s fijn, zou hem gewoon lekker nog een keer vergeten en geen aandacht meer aan besteden,misschien is hij er dan zo van af !

@mini-boy, Erik ging idd meezoeken. De boef

@michelle, ik heb hem gisteravond wel gewoon gegeven. Blijkbaar durf ik nog niet zo goed, haha.

Ik denk dat we eerst maar even de middagslaap zonder speen blijven proberen en als dat goed gaat kijken hoe het 's avonds gaat. Zou hij al oud genoeg zijn om het afscheid van de speen rondom Sinterklaas te begrijpen? Ik ga het er even met papa over hebben.

Groetjes,
M

Mriek, Dylano had hem ook heel gauw hoor toen hij begon te krijsen

Liefs Michelle

Dat is ook zo natuurlijk, hij is gauw genoeg weer gegeven als het écht niet wil. Stom toch, dat je om zoiets zo moeilijk kunt doen?

Groetjes,
M

ik snap je wel Mriek,
maar anderzijds… hij heeft hem perongeluk niet gehad.
dus misschien gewoon proberen en het op zijn beloop laten.
misschien mist hij hem niet eens… is dat wel zo weet je dat het nog te moeilijk is en er misschien een andere aanpak nodig is toch?

Jee wat knap van erik zeg, nu moet mama ff doorzetten hihi.

Gr Patries

Gewijzigd door - luna en mees op 09 Nov 2010 21:03:08

Inderdaad Inge, je hebt gelijk. En haha Patries, ook jij hebt een punt: het is nu inderdaad meer mijn uitdaging dan die van Erik

Groetjes,
M

@Mriek: en??? nog verdere ontwikkelingen?