Erger ongesteld na zwangerschap

Ik ben weer begonnen met de pil. Ik was begonnen zonder dat ik mijn menstruatie weer terug had, dus gewoon ‘blind’. Nu had ik eigenlijk zaterdag ongesteld moeten worden, maar ik werd het al vrijdag, terwijl de laatste pil woensdag was. Dat was al een dag eerder dan ‘gepland’. En nu is het ook best wel erg. Ik gebruik supertampons nu en die moet ik echt vaak verversen. Vroeger kon ik het af met normaal of mini, maar sinds Eva was het veel meer dan voorheen. En nu met Max is het ook meer dan ik gewend ben. Iemand een idee hoe dat komt, dat je na een zwangerschap vaak erger ongesteld bent? En je zou denken dat je, als je de pil gebruikt, juist minder zware menstruaties hebt? ‘Van nature’ had ik nooit erge menstruaties en nu met de pil wel…En is het niet raar dat ik al een dag eerder ongesteld werd met die eerste strip?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik ben na damian zijn geboorte ook blind begonnen op advies van mijn gyn. Ik was de eerste 2 maanden ook veel langer en veel erger ongi. Nu ik alweer een tijdje op weg ben is het nog maar 3 dagen en ik verschoon mijn maandverband alleen eigenlijk vanwege de hygiene. Ik denk dat ik met gemak 1 maandverbandje per dag kan gebruiken zo licht is het nu. Je hebt dus kans dat het bij jou ook maar tijdelijk is en straks ook weer terug naar het normale zeg maar.

de eerste paar keren heb je last van de kraamopruiming.
dat houdt in dat er een hoop oud bloed en stolsels uit moeten komen nog van de zwangerschap en het loslaten van de placenta al die rotzooi die moet eruit.
het zal binnen een half jaar wel weer normaal zijn hoor, bij mij was het na 3 x weer helemaal normaal.

Ik moet zeggen dat ik wel veel erger ongesteld ben sinds ik Jada heb. Ik weet niet of het door mijn spiraaltje komt, maar ik heb iedere maand wel 1 dag dat het echt om het uur maandverband en tampon wisselen is. Die moet ik dan ook beide gebruiken anders kan ik ongeveer 4 broeken wisselen die dag! Tja ik word er wel eens moe van!

Rainbow dat kan zeker, Neeltje is bijna 1 en ik heb pas sinds een maand of twee (eindelijk) weer een “normale” menstruatie zonder tussenbloedingen. En ik ben ook weer na een maand of 3 weer met de pil begonnen.
groetjes

Hier idem dito. Alleen vraag ik mezelf wel af … hoe veilig is de pil dan nog? Als je nog bezig ben met de strip en je wordt al ongi (hier soms wel 3 dagen voor de strip op is) … hoe veilig is het dan allemaal nog?

Inderdaad Mini Boy? Ik had wel dat de strip op was, maar meestal duurt het dan 3 dagen voor ik ongesteld word. Nu was dat 2 dagen…Vreemd allemaal hoe je lichaam kan reageren! Ik hoop ook dat alles nog veilig is, want wij willen echt geen derde!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

De wens voor een 3e is er wel (ooit) maar wil stiekem ook even lekker genieten van de boys. Egoistisch he… maar die misselijkheid nekt het gewoon. Anders liepen hier (als we het mogen krijgen) misschien alwel meer kids rond

Nee hoor mini-boy, is helemaal niet egoistisch. Je hebt nu eenmaal helaas 2 zware zwangerschappen gehad met extreme misselijkheid. Logisch dat je er dan nu even niet aan toe bent voor een 3e te gaan. Daar hoef je je niet schuldig over te voelen.

Wat betreft de ongesteldheid na een zwangerschap. Daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb gewacht met de pil tot mijn ongesteldheid weer op gang kwam. Dit gebeurde precies 1 maand na het stoppen met de borstvoeding. Ben nooit heftig ongesteld geweest en na de zwangerschap van Tim ook niet.

Groetjes,
Sandra