hoi samar heeft gisteren haar tweede prik gekregen nou heeft zij naar een paar uur gelijk koorts gekregen .
Gisterenacht wou ze bijna niet meer drinken met moeite kreeg ik er wat binnen ,nou heeft ze eigelijk meteen alles er uitgespuugt kwam ook maar niet in slaap.
Heeft vannochtend weer overgegeven nog steeds hoge koorts maak me nu wel zorgen de huisarts is nu ook dicht ik kan de huisartsepost bellen maar wou eerst weten of iemand dit ook heeft meegemaakt met zijn kind zo ja hoe lang waren ze niet lekker en is het wel normaal dat ze misselijk zijn ,van de koorts had het cb mij al gewaarschuwd graag snel antwoord a.u.b alvast bedankt.
Erg ziek naar vaccinatie
Normaal gezien zouden ze van een gewone DKTP-prik niet zo ziek moeten zijn. Dus als je denkt dat het daarmee te maken heeft, gewoon de ha-post bellen.
Er zitten allerlei virussen in de lucht op het moment (buikgriep, verkoudheden etc.) dus het kan ook toeval zijn dat ze nu tegelijkertijd een van die virussen te pakken heeft.
Maar als je ongerust bent, gewoon bellen.
Groetekes, Sje
Hoi Sama,
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Het zal waarschijnlijk morgen weer over zijn.
Hoe oud is Samar?
Zou even geen melk doen omdat ze steeds moet overgeven.
Zou het even bij wat water/lauwe thee houden.
Zorg dat ze genoeg vocht heeft. Eten is op dit moment ook niet zo verstandig, dit zal ze waarschijnlijk ook weer uitspugen.
Geef Samar maar een zetpilletje, daarmee zal de koorts snel zakken.
Komt allemaal goed hoor.
Onze kinderen zijn er destijds niet ziek van geweest en ook geen koorts gehad. Alleen wat sneller moe door de prikjes, maar dit was vaak de volgende dag over.
Sterkte ermee en hoop dat ik je zo heb geholpen.
Laat je even weten hoe het morgen met Samar is.
Groetjes Lisan.
ze is nu 14 weken ik vind het toevallig omdat ze voor de prik nog gewoon helemaal niet ziek eruit zag ,was benieuwd of het niet door de vaccinatie komt.
ze was pas geleden nog erg ziek geweest als ze maar niet weer de zelfde griep te pakken heeft vind het zo zielig ik weet dat ze koorts kunnen krijgen maar braken heb ik van het cb niets over gehoort
en ik heb haar ook al een zetpil gegeven kijken hoe het vandaag gaat dan maar de huisarts bellen als het niet overgaat groetjes.
Hoi,
Is inderdaad zielig.
Straks nog maar even temperaturen.
En zou voor het slapen gaan nog zetpil geven en geef maar lekker een warm kruikje mee in bed.
Kan Samar wel lekker slapen of wil ze niet?
Groetjes Lisan.
nu ligt ze lekker te slapen ze had wat in tehalen naar vannacht.
maar ik denk dat ik haar zo weer wakker maak ,anders heeft ze 4 uurtjes helemaal niks binnen gekregen ik ga zo weer proberen haar een flesje te geven hoop dat ze het niet meteen eruit spuugt groetjes.
Hoi Sama,
Als je kindje niet lekker is zou ik haar lekker laten liggen en niet wakker maken.
Als ze wakker is zou je wat te drinken kunnen geven.
Ze zal de slaap nodig hebben omdat ze niet fit is.
Dan is het niet zo erg als de voeding later is.
En denk dat ze ook niet veel trek heeft op dit moment.
Groetjes Lisan.
Een kruik zou ik niet doen met koorts, want ze moet der warmte kwijt kunnen.
En je kunt ook kleine beetjes drinken geven ipv van een volle fles. Braken heb ik ook nog nooit gehoord van een inenting, maar wie weet kan het wel.
Liefs Michelle
Hoi,
Ik geef altijd wel een kruikje mee tegen het voeteneinde en vinden de kinderen erg lekker.
Kreeg ik vroeger zelf ook mee in bed als ik ziek was.
Wij hebben boven geen verwarming en het is er erg fris.
Leg er zelfs als ze niet ziek zijn een kruik in.
Groetjes Lisan.
iedere arts zal het je ontraden omdat ze de warmte via de voetjes en hoofdje kwijt moeten,
Liefs Michelle
leuk mag ik gelijk meekletsen? mijn kleine heeft paar dagen geleden ook zijn vaccinatie gehad, had gelukkig geen koorts, maar zijn lichaamstemperatuur blijft wel steeds hoog, rond de 37,5. Nou is dat niet erg, maar deze temperatuur heeft hij al een paar dagen terwijl hij nu erg schaars is aangekleed! hij blijft maar zweten, heeft er verder geen last van, maar wou hem vandaag bijna met alleen een rompertje in bed stoppen, dat is toch koud zou je denken? ik blijf hem maar uitkleden maar weet niet of ik verder moet gaan in deze kou. Kamertemperatuur is al wel veel lager dan normaal en hij krijgt ook geen sokjes meer aan tijdens slapen.
Wie ervaart hetzelfde probleem, ligt het aan de vaccinatie dat hij het constant zo warm heeft? verder gelukkig geen problemen omtrent slapen en voeding. maar was even benieuwd naar, heb steeds het gevoel dat hij koorts heeft als ik hem oppak maar na het tempen is dat toch niet zo…
Tussen de 36.5 en 37.5 is een normale lichaamstemperatuur zover ik weet bij die kleintjes
Liefs Michelle
Die temperatuur is inderdaad normaal voor die kleintjes. Van koorts spreken ze pas vanaf 38.5 heeft de arts mij verteld. Alles eronder is verhoging en niet erg…
En ik zou ook zeker geen kruik meegeven in bed als de kleine koorts heeft. Natuurlijk is een fris kamertje goed maar als het goed is ligt de kleine ook in een pyjamaatje en onder de dekens… Ze moeten de warmte goed kwijt kunnen als ze koorts hebben!! Dus niet extra warm maken met een kruik.
Groetjes Bianca