Erg verdrietig door Eef


#21

Vandaag ging het echt heel goed. Ik zei dat ook tegen haar. Toen ik haar bv vroeg of ze haar rokje weer aan wilde doen (ze had het even over haar hoofd en dat vond ik prima maar niet in de supermarkt natuurlijk!) deed ze dat keurig en daar kreeg ze een compliment voor. Dat doe ik dus zeker ook. We moesten naar de kapster na het eten en ik dacht binnen een kwartier terug te zijn. Ze kent de kapster ook. Toen ze op de rstoel moest, weigerde ze. We probeerden haar een par keer op de stoel te krijgen, maar ik merkte dat ze weer ging neigen naar een driftbui. Uiteindelijk wilde ik dat voorkomen en zijn we weg gegaan. Zonder knipbeurt! Ik baalde er enorm van, vond het voor de kapster ook vervelend aangezien het haar tijd en dus geld kost. Ze wilde niet dat ik toch betaalde, maar toch vond ik het echt rot. In de auto zei ik niks tegen haar. Wilde ze thuis K3 af kijken. No way! En mevrouw was verbaasd dat ze bij de kapper geen snoepje had gehad! Ze mocht niet meer spelen voor straf en toen ontplofte ze. Ik heb haar op de gang gezet, met de eierwekker aan. Mocht ze afkoelen. Ze tierde en schopte, ik zette haar zonder iets te zeggen terug. Ze riep dat ze heel erg moest plassen, maar ik dacht: mooi niet, want dan moet jij de gang af en je blijft daar NU staan. Plaste ze in haar broek. Ik bleef haar terugzetten en toen kwam ze weer bij. Ik heb heeeeel rustig met haar gepraat en haar niet gestraft voor die plas. Maar ik wilde liever dat ze in haar broek plaste dandat zij haar zin kreeg en de gang af mocht! Die plas was zo opgeruimd en ik heb haar een droog broekje aan gedaan. Het was weer goed. Ik had wel het gevoel van: ik ben rustig gebleven en ze begreep dat het mij menens was en ik niet met me laat sollen. Ze heeft voor de kapster een sorry-kaart gemaakt met haar lievelingsstickers en die ligt nu in de bus van de kapsalon. Ze begreep alles prima. Volgende keer gaan we wel in de vakantie ofzo, hopelijk gaat ze dan gewoon op destoel!

Helaas dus op de valreep wederom geen driftbui-loze dag, maar ik vond die Nanny-techniek die ik toepaste (en die werkte) wel cool!

Groetjes Rainbow


#22

Haha die sorry kaar vind ik wel goed. Persoonlijk vind ik alleen niet tv mogen kijken en niet meer mogen spelen best wel een grote straf eigenlijk. Voor zo’n kleintje komt dat over alsof ze helemaal niets meer mogen. Ik vind het dan eigenlijk wel logisch dat er dan een driftbui volgt. persoonlijk zou ik dan zeggen van jij hebt niet geluisterd bij de kapper dus jij mag geen tv kijken. Maar dan wel gewoon laten spelen, wat zou ze anders moeten doen? Je kan best een consequentie verbinden aan haar gedrag maar hou het dan op 1 ding dan is dat ook overzichtelijker voor Eva. Waarom zou ze haar eigen gedragen als ze voor haar gevoel helemaal niets meer mag? dan blijven driftbuien over.
wel top dat je rustig gebleven bent.
Dingen zoals kapper/tandarts ed plannen wij meestal zo rond een uur of 10 's ochtends dan zijn ze vaak beter te handelen als later in de middag bv.
Erin houden die nanny techniek. Zo weet Eva dat het menens is en heb je voor jezelf ook even een momentje om stoom af te blazen.

Groetjes Ramona


#23

Ik wilde nog even zeggen dat Eva NIET 2x werd gestraft om hetzelfde, maar dat ze 2 dingen deed en dus 2 strafjes kreeg. En met dat spelen…het was 19.00 uur toen we thuis kwamen, dus ze mocht pakweg 15 minuten niet spelen…dat lijkt me niet zo’n ramp. Ik zou het natuurlijk niet zeggen als ze 15.00 uur was. Dat is voor haar onduidelijk en voor mij alleen maar heel vervelend.

En sinds ze donderdag op de gang stond en dat werkte, is ze al twee dagen heel lief. Geen driftbuien meer! Ze luistert ook heel goed, voert keurig opdrachtjes uit enmaakt grapjes. Ze heeft al bijna alsnog haar glitterpennen verdiend. Die hebben we samen gekocht vanmiddag en ze begreep dat ze nog 1 dagje niet driftig mag zijn en ze dan echt mag hebben. Ze was overigens al lief voordat ik haar die pennen beloofde, dus ik verwacht dat ze hierna ook wel lief zal blijven. Niet altijd natuurlijk, maar ik denk wel dat die gang en het feit dat ik haar steeds kordaat terugzette, haar het een en ander duidelijk hebben gemaakt. Op hoop van zegen, maar het gaat voorlopig weer even goed met de diva!

Groetjes Rainbow

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers


#24

Jemig, wat vervelend, ik kan mij goed voorstellen dta je er verdrietig van wordt! Ik moet zeggen, Bo gaat pas eind november voor het eerst naar school, dus dan weet ik pas hoe hij er op gaat reageren, maar ik vind dat hij nu al een stuk brutaler wordt en idd ook meer driftbuien omdat hij zijn zin door wil drijven. Nog niet zo erg als bij Eef, maar goed, misschien dat het nog erger wordt zodra hij op school zit.
Wat ik wel hier doe, is als Bo op de gang staat, geeft hij vaak aan dat hij moet plassen. de eerste keer ook genegeerd, met als gevolg dat hij in zijn broek had geplast. Naar mijn idee deed hij dit om te kijken of hij eerder van de gang af ocht, misschien een stukje woede er bij etc.
Wat ik nu dus doe als hij aangeeft te moeten plassen als hij op de gang staat, is zonder een woord te zeggen over wat anders, alleen maar kom , we gaan naar de wc, hem op de wc te zetten, dan doet hij zijn plas, broek weer aan, handjes wassen en alleen het hoogndoige zeggen wat moet, en zodra dta klaar is, weer direct op de gang zetten en er ook bij zeggen dat zijn straf nog niet over is. Vind hij niet leuk, maar het werkt wel, er wordt bijna niet meer geplast tijdens het op de gang staan, want hij krijgt er geen extra aandacht meer voor en moet toch zijn straf uit zitten voor 4 minuten.
En wat ik ook heb gedaan, was toen hij het wel deed (in zijn broek op de gang) is hem zelf de kleren laten uittrekken en in de wasmachine doen. Ik zet de machine wel aan, maar hij moet wel mee helpen van mij , vond hij ook niet leuk, was vies

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#25

Een stickersysteem wil ook vaak helpen. Hierbij mag ze uiteraard wel boos worden want dat hoort erbij, maar leert ze dit anders op te lossen. Je kunt met haar afspreken er samen over te praten als ze zich zo boos voelt. Hier had/heb ik de regel, eerst zeggen wat er is, dan kunnen we kijken of we er iets aan kunnen doen. Daarna kun je nog altijd heel boos zijn. Ik kan immers niks doen als je niet zegt wat er is en alleen maar gek doet omdat je zo boos bent. Lost ze het netjes op, dan een sticker.

Ik vind dat kinderen net zo goed als ik het recht hebben om boos te zijn, ze moeten alleen leren hoe ze ermee moeten omgaan. Boos zijn is een gevoel wat je ineens overkomt en daarmee lastig.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#26

Ja…ik wist al van andere topics dat Eva een pittig madammeke is…maar ze heeft wel extreme driftbuien ja.
Gelukkig herken ik dat niet…klop-klop-klop.

Laat haar lekker thuis spelen na schooltijd…ga niet lopen leuren met de kids…laat haar buiten een blokje fietsen en buiten op de plaats spelen (en binnen natuurlijk)
Savonds naar de kapper???..om 19.00 ligt de onze plat door de week heen…volgende dag is schooldag.

Tja…volgens mij doe je het goed hoor…straffen…in de gang…belonen als ze lief is of het goed doet.
Je hebt nu eenmaal een temperamentje in huis die ook errug lief kan zijn.

Stouw je week niet vol…ga niet je vrije dagen compenseren met leuke uitstapjes om je werkdagen goed te maken.
Geef haar rust.

Gr, Danielle


#27

En ook dag 3 is voorbij zonder driftbui! Fijn! Ze was na haar badje wel erg druk, het kostte wat gepraat om haar in bed te krijgen, maar ze was niet vervelend, zeurde niet en ze was gewoon aan het zingen. Toen Max huilde, zei ze triomfantelijk: IK ben gewoon vrolijk! Dat was ze dus ook! Maar het is nu wel weekend en we hebben niet veel bijzonders gedaan. Gewoon lekker gaan wandelen in het bos. Na een drukke schooldag is ze sneller getriggerd en wordt ze sneller driftig. We gaan het zien morgen en de komende dagen!

Ik begrijp alleen uit de reacties niet goed waarom iedereen het over rust heeft? Ik bedoel, wij slepen Eva helemaal niet overal heen. Wij houden zelf helemaal al niet van drukte, dus ze ligt 's avonds gewoon op tijd in bed enzo, we gaan echt niet naar allerlei feestjes ofzo? En ik ga na een schooldag ook niet met een doodmoe kind de stad in? Het lijkt een beetje alsof jullie denken dat mijn kind geleefd wordt, terwijl zij volgens mij geen drukker leven heeft dan andere kinderen? Ik vind het niet heel raar dat je kind mee boodschappen gaat doen. Ik bedoel, ik heb Max ook en die wl na zijn middagslaapje ook wel even een frisse neus halen. In een speeltuintje ofzo. Ik kan Eva dan moeilijk alleen laten en Max wil ook wel een ‘uitje’, al is het maar naar de AH!

Maar goed, we gaan het zien. De glitterpennen liggen al naast haar bordje, die ziet ze morgen!

Groetjes Rainbow

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers


#28

Oh ja Asje, ik ben het zeker met je eens dat boos zijn mag! Maar dat is inderdaad iets anders dan driftig worden en gaan schoppen van kwaadheid!

Groetjes Rainbow

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers


#29

Hoi Rainbow,

Precies zoals het bij ons is gegaan en gelukkig het gaat over “vanzelf”. Met verloop van tijd gaat het beetje bij beetje (echt heel langzaam) beter. Maar pas na de zomervakantie is J weer zoals ze was. Dus veeeeel geduld en zoals je zelf al zei duidelijkheid. Het is trouwens echt gedrag n.a.v. school! En eigenlijk super knap dat ze het op school goed doet, alleen moet ze de indrukken wel kwijt en dat “mag” ze thuis… in zekere zin doe je het goed, want bij jullie kan ze zich uitten
(Bij J zit er een kindje in de klas, nieuw, veel ouders klagen erover, kindje slaat en schopt om de emoties kwijt te kunnen…in dat geval liever zoals wij het hebben denk ik dan. Blijft het nog wel SUPER pittig, heb ook genoeg staan te huilen)

Herfstvakantie is volgende week, dus misschien dat ze na die “time-out” beter reageert.

Succes!

Groetjes mama Ja



#30

Wat fijn dat het inmiddels alweer een stuk beter gaat. Doordat alle postings van een paar dagen geleden weg zijn, is ook mijn reactie op dit topic weg. Mijn reactie was in ieder geval zeker niet bedoeld alsof Eef geleeft wordt. Denk dat dit ook wel duidelijk genoeg blijkt uit je topic. Wat ik zeker denk is dat het door school komt. Aangezien het sindsdien begonnen is en het nogal wat is voor die kleintjes om ineens iedere dag naar school te gaan. Veel indrukken, allemaal nieuwe dingen etc.

Ondanks dat ik niet zie dat je heel druk doet met Eva, zou ik toch even proberen de verplichte dingen zoveel mogelijk te doen als Eva op school zit of in het weekend. Zoals even naar de supermarkt. Lijkt iets kleins, maar als ze al hele dag op school heeft gezeten en dan ook nog eens mee moet naar de supermarkt. Is dat misschien voor haar net even te veel. Supermarkt heeft natuurlijk ook veel drukte, veel lawaai en veel indrukken. Zou even proberen alleen maar leuke dingen te doen waar zij zin in heeft. Dus niet mee moeten met mama, maar gewoon lekker thuis spelen. En idd wel even lekker naar buiten. Doe ik s’middags ook altijd met Tim en Daan. Maar waar ik eerst altijd wel met Tim en Daan naar de supermarkt ging doe ik dit nu s’avonds of als Tim op school zit. Zodat we uit school gewoon leuke dingen kunnen doen en lekker naar het speeltuintje. Kapper zou ik zeker niet s’avonds pas doen, maar gewoon lekker in het weekend.

Tim is ook best moe als hij uit school komt, maar dit uit zich gelukkig niet in driftbuiten. Hij zegt dan zelf ik ben zo moe. Voornamelijk de laatste dagen van de week, de 1e dagen van de week niet echt. Als hij uit school komt drinken we eerst wat en daarna mag hij een half uur/max 3 kwartier op de i pad of tv kijken. Dan is hij weer helemaal opgeladen om de rest van de middag door te komen. Hij lag voorheen altijd om half 8 op bed en sinds hij naar school gaat ligt hij om 19.00 uur op bed.

Succes en ik hoop dat het zo goed blijft gaan met Eva.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#31

He Rainbow,

Hoe is het nu met eef? Al wat beter?

Groetjes Manderijn.