Erg veel berg

Levi heeft echt heel veel berg. De korsten zitten op zijn hoofd. Nu heb ik voor mijn idee alles al geprobeerd (ook uit andere topics hierover) maar niks helpt. Na 2 dagen is het weer zo erg dat er weer olie op moet en weer wassen… wat ook niet bevordelijk is natuurlijk…

Nu zag ik in een tijdschrift staan. Dat artikelen van Mustela (shampoo bijv) hier goed voor is. Iemand ervaring hiermee?

Gebruik je haarlotion en/of shampoo voor de kleine man? Dat schijnt namelijk ook berg te verergeren. Liefst helemaal niks gebruiken.

Groetekes, Sje

Maar hij heeft van die baby fluis/pieken haar … zo statisch als ik er niks in doe … Het klopt wel hoor dat ik dit gebruik. Dus altijd het proberen waard…

Niet met shampoo wassen, maak je het erger mee, Ik had speciale shampoo van de ha die normaal hier niet aan kinderen word voorgeschreven. Maar hielp wel en hij heeft er niets aan overgehouden

De olie er ook een paar uur inlaten trekken hè en dan niet wassen maar met een kaart erafschrapen. Niet wat vast zit

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik heb de haartjes het eerste jaar nooit met shampoo gewassen. Onze oudste had lekker ielig pluisjes haar, maar niet statisch omdat het niet met shampoo gewassen werd. Ze hebben al zo weinig vettig haar en dat beetje wat ze hebben was je eraf met de shampoo en dan wordt het juist statisch. Gewoon met water spoelen is genoeg naar mijn idee.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ok vanaf nu … geen shampoo en alleen water. Ook geen babyzwitsal goedemorgen? Jammer … vind vaak dat het haar zo muf ruikt … maar die berg is veel erger dus ga ik toch voor bovenstaande versie

Nee, ook geen haarlotion! Gewoon helemaal niks.

Heeft je kraamhulp niet gezegd dat je het eerste jaar geen shampoo mag gebruiken? Is blijkbaar helemaal niet nodig bij die kleintjes. Onze kraamhulp heeft het ons destijds verteld.

Groetekes, Sje

Mij is het toevallig wel verteld ( verschilt ook per kraamhulp en periode hoor ) en ik heb dat ook altijd zo gedaan bij beide zonder problemen. Stiekum vond ik het zelfs erg logisch.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Neeltje had het ook heel erg ( gek want Minke had het amper) en ik kreeg van mijn moeder een goede tip:
wat (weleda nam ik) babyolie op het hoofdje smeren en de volgende dag met een heel fijn babykammetje heel voorzichtig de haartjes kammen. Ik weet niet hoe het bij Levi is, maar bij Neeltje zat het vooral zo half in haar haartjes. Met dat kammetje kamde ik het er voor 90 % uit want doordat die olie het een nachtje zacht maakte liet het goed los. Hiermee was ze van het meeste verlost. wat op haar hoofdje "vast"zat heb ik met rust gelaten omdat ik bang was dat ik haar anders zou bezeren, maar dit is perfect voor de lossere berg! En ze gaf geen kick het doet ze ook echt geen zeer. Ik deed het altijd tijdens voeding geven dan lag ze er rustig voor.
groetjes

Gewijzigd door - Linette1 op 10 Feb 2011 14:17:00

Ja hier werd olie ook elke dag gebruikt voor het hoofdhaar, imv haarlotion, kun je het ook redelijk mee in model brengen hoor, wij deden elke ochtend lekker badolie in bad, daarmee ook haar wassen, en om de dag ongeveer extra olie op het hoofdje en de volgende dag uitkammen zoals Linette! Binne 2 maanden was het weg, en is nooit meer terug gekomen!

Nee nooit gezegd tegen mij.

Levi heeft best een bosje haar maar echt van dat babyhaar. Heb het nu zelf beetje geknipt … en is al veel beterder gezicht. Dus nu tijdje geen lotion oid gebruiken. Maar … komt wel in het bad (sop) te liggen als hij in bad ligt. Hij zit samen met grote broer in bad dus dit kan ik niet voorkomen…

Verder vind ik het vaak muf ruiken omdat Levi zoveel spuugt, daarom heerlijk om het weer te wassen…

Bij Merel is mij ook nooit verteld door de kraamhulp dat we het eerste jaar geen shampoo hoefden te gebruiken. Sterker nog we gebruikten het nog toen we de kraamhulp nog hadden. Merel heeft ook een tijdje berg gehad, vooral toen haar haren wat langer werden. De tip met de olie heb ik ook gekregen van het cb, werkte prima.

Groetjes Natasja

@Mini-boy, ik zou ook stoppen met badschuim in bad als je de twee jongens tegelijk in bad doet.

Groetekes, Sje