Erg moeilijk inslaap kunnen komen

Er zijn hier vast al heel veel topics over geweest, maar ik heb geloof ik alle tips al opgevolgd en niets lijkt te helpen. Micky slaapt zo moeilijk in en het lijkt wel of het nog steeds moeilijker wordt. Toen ze net geboren was wiegde ik haar altijd in slaap in mijn armen en legde haar dan slapend in haar wieg totdat ik me bedacht dat dat vast niet de beste manier was en ben ik haar wakker in bed gaan leggen.
Ze heeft nooit een speentje gewild en sabbelde dan altijd even op onze pink en viel dan slaap.
Ze is nu 10 maanden en sabbelt nog steeds op onze pink, dat is eigenlijk het eerste “probleem”. Hoe komen we daarvan af? En het tweede is dat ze dus steeds moeilijker inslaap komt. We hebben een vast bedritueel, een van ons brengt haar naar boven, pyjamaatje aan, trappelzak aan, lekker instoppen, muziekbeer aan en dan één liedje sabbelen op onze pink en dan nog een dikke kus en gaan we weg. Maar ze valt nooit na deze ene keer in slaap. We moeten altijd nog een aantal keren terug, dan laten we haar weer even sabbelen en gaan we weer. We laten haar altijd even huilen/jengelen, meestal 5 tot 10 minuten en dan gaan we weer even kijken. Soms zijn wel wel 45 minuten bezig om haar in slaap te krijgen.
Haar door laten huilen hebben we ook al eens geprobeerd maar dan blijft ze gaan en valt ze uiteindelijk wel in slaap, maar na een paar dagen dat geprobeerd te hebben werd het ook niet beter. Ze heeft een knuffie bij haar in bed, zo’n doekje met een hoofdje erop en daar sabbelt ze ook wel eens op, maar blijkbaar werkt dat niet zo goed als onze pink. Als we haar niet laten sabbelen is het helemaal drama.
Ik heb net een paar dagen geprobeerd om bij haar te blijven zitten totdat ze in slaap valt, ik las dat dat na 3 dagen dan ook goed moet gaan, maar daar wordt ze nog onrustiger van. Ze kruipt dan rond in haar bedje, gaat staan en wil alleen maar naar me toe klimmen.

Iemand nog goede ideeën?

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090526/EYTm.jpg" alt=“Lilypie 1st Birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/rhSHp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

Brrrrrrr…ben maar blij dat ze niet inslaapt. Inslapen is voor dieren die niet meer beter kunnen worden, in slaap vallen is voor mensen.

Ze zit middenin een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek. Ze is dus van alles aan het verwerken van wat ze in de afgelopen periode geleerd heeft. Dus grote kans dat dat slecht in slaap vallen met de sprong te maken heeft.

Groetekes, Sje

Dat zou ik graag willen geloven, maar ze heeft het al een hele tijd. Ze is nog bijna nooit in slaap gevallen zonder te sabbelen of huilen. Dus denk niet dat het haar sprongetje is, daardoor slaapt ze nu wel slechter, maar het moeilijk in slaap vallen komt daar niet door, helaas want dat zou betekenen dat het over een paar weken over zou zijn

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Oei … lastig. Ten eerst stop met die pink… wie weet gaat ze haar duimpje wel pakken. Zeg tegen haar nu ben je een grote meid, en heb je mama’s pink niet meer nodig. Want dit is erg moeilijk als je er nog langer mee wacht (eigenlijk dus nu al) om het haar af te leren.

Leg ze lekker op bed zoals jullie ritueel. Zing het liedje maar gebruik dus niet je pink. Ga daarna weg. !00% dat ze gaat beginnen met jengelen… makkelijkst is om dan terug te gaan en toch maar die pink of iets anders te doen. NEE niet doen. Laat ze maar jengelen. Echt geloof me het gaat ooit over… dit kan wel heel lang duren… geen 3 dagen maar ruim 1 a 2 weken. Want al die 10 maanden is ze niet anders gewend. Daarom lukt het je niet om dit in 3 dagen af te leren. Blijf wel echt consequent!! (strenge mama hé) maar echt je heb jezelf er mee als je dit niet doe.

Als je na 15 minuten … want zolang mag het echt duren… terug ga naar haar, dan rustig praten niet boos. Ze moet het leren. Leg haar uit dat ze nu moet gaan slapen… maar doe het niet met teveel woorden en geef ze niet teveel prikkels. Leg ze weer lekker onder haar deken en ga weer weg… nu verlengen de tijd met 30 minuten…

En dit die 2 a 3 weken volhouden … ik garandeer je dat het moet lukken! Maar echt wat ik je zeg heel consequent volhouden… niet makkelijk … wat zelfs super moeilijk… maar het beloont resultaat!!

De pink even geven kan volgens mij geen kwaad. Dus ik denk niet dat her daaraan ligt.

Anna wilde in het begin ook niet direct in slaap komen. Toen heb ik de GOUDEN tip opgevolgd die hier op ikkeben stond:

Het vast ritueel volhouden en na een aai over de bol weer weg.
Als ze na 15 minuten nog huilt, even naar boven (NIETS ZEGGEN!) letterlijk een aai over de bol en weer weg. Uiteraard niet uit bed halen. En weer naar beneden.
Waarschijnlijk huilt ze NOG harder als je weg loopt, maar niet terug gaan.
Dan 10 minuten wachten en weer enkel een aai over de bol en weer weg. Ze zal vast nog wel huilen, maar gewoon na de aai over de bol weg lopen.
Als ze na 5 minuten dan nog huilt, weer naar boven en een aai over de bol.

Ik weet het, dit kinkt te mooi om waar te zijn, maar bij ons is dit de beste tip tot nog toe die bij ons ALTIJD werkt. Nu ook bij Nora. Je moet het misschien een paar weken volhouden, maar wel vohouden!!!

Wat ik zelf ook altijd bedenk, als je kind huilt is het niet leuk, maar op het moment dat je voor jezelf vindt nu is het genoeg, moet je nog even 10 minuten wachten. Vaak is je baby dan alweer stil. Tenminste, dat is bij ons het geval. Eigenlijk is het dan al voor jezelf even tot 10 tellen!