Erg moe, en na drinken weer hyper?

Mijn dochter heeft altijd veel gedronken (met tijden ruim 1,5 liter per dag) en geslapen (overdag 2x 2-2,5 uur en 'snachts 13 uur). Ik denk ongeveer een jaar geleden heb ik haar daarom al eens laten prikken op suikerziekte.
Daar is niks uitgekomen, gewoon een dorstig kindje dat veel slaap nodig heeft?

Daarna kwam een tijd dat ze iets minder dronk, maar nog wel altijd ruim boven de liter hoor. Ook het slapen werd minder, 1 slaapje van 2 uur was meestal genoeg (af en toen nog 2x), maar nu zijn we weer terug bij af.
Ze heeft minimaal 2 slaapjes nodig, en drinkt zo’n 2 liter per dag!

Vanochtend moest ik even naar de stad, en dacht dat ze dr ochtendslaapje best wel weer een keer kon overslaan, of in ieder geval later. Ze had thuis al een beker melk + halve beker sap gedronken, en had nog 1 beker sap meegenomen, die al op was vóórdat we in de stad waren (dus al ruim een halve liter op om 9.15),
in de stad vroeg ze nog wel om drinken, maar ik vond het onzin om nu weer een flesje drinken te kopen terwijl ze net dr beker leeghad.
Kwamen we thuis om half 11, was ze erg moe en wilde op de bank liggen. Ik gaf haar nog een paar slokjes drinken, maar ipv dat ze daarna dus lekker ging slapen werd ze opeens helemaal hyper!!! Heeft een half uur lopen stuiteren, en daarna na het eten wel nog een paar uur geslapen hoor.
Moest haar wakker maken om dr broer op te halen. Tja niet uitgeslapen dus, en daardoor nu drammerig en huilerig.
Heb haar nu dus (terwijl ze net een uurtje wakker is) maar weer op bed gelegd…

Vanavond maar in ons bed leggen totdat de oudste slaapt… anders is het gegarandeerd geklooi! Die 2 houden elkaar gerust tot 10uur wakker…

Maar wat moet ik hier nu mee?
Gewoon maar accepteren dat ik een kindje heb dat gewoon veel vocht en slaap nodig heeft?? Of zou er toch meer aan de hand kunnen zijn?

Water of thee drinkt ze trouwens nauwelijks, vind ze ontzettend vies dus na 3 slokjes wordt dat weggekiept. Maar blijft dan wel zeuren om drinken. Is het dan echt gewoon gewoonte/zin in zoetigheid?

Ik zou toch nog een keer een check laten doen. Je betn een jaar verder nu en dan als het mogelijk is wat meer. Dus suikers, schildklier en eventueel andere dingen. Ik vind het klinken als hypo’s en hypers zeg maar. Enne mocht er weer niks uitkomen kun je dat in ieder geval schrappen.

Groetjes,

Michèle

Mja daar was ik dus ook een beetje bang voor …

Maar kan dat ook met suikerziekte, dat het met periode’s op en neer gaat? Dan weer even wel last van en dan weer niet?
Haar eetpatroon is niet echt veranderd de laatste tijd ofzo.

En ze heeft nu dus een hele tijd gehad dat het drinken en slapen wel normaal was voor een kindje van haar leeftijd. En nu sinds een paar weken dus weer opeens heel veel.

Mocht het suikerziekte zijn, hoe belangrijk is het dan om er snel bij te zijn? Over een week of 2 moet ik toch voor mezelf weer even naar de HA, kan ik tot die tijd wachten en het dan gewoon eens aankaarten of denk je toch maar meteen afspraak maken?

Ik zou ook opnieuw naar de huisarts gaan. Vraag me niet waarom, maar ik dacht aan iets met schildklier ofzo. Dit lijkt me toch wel extreem, haar drinkgedrag vooral.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Idd, ik zou ook naar huisarts gaan. Ik dacht direct aan suikerziekte of iets dergelijks. Beter even checken.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik zou even een extra afspraak maken, Suzje.
Je kunt er niet snel genoeg bij zijn, mocht er echt iets aan de hand zijn.

Liefs, Anne

Nou ja ik weet niet als je zo jong bent hoe het zit maar ik ben wel gevoelig voor stress en zo. Maar ik neem aan dat je op die leeftijd nog geen stress kent. Wat misschien wel kan, niet dat ik je bang wil maken, maar dat er iets met der lever is. Dan kun je ook het idee van suiker krijgen. Ik heb namelijk een aantal jaar terug (was toen 22) een vorm van Pfeiffer gehad die op mijn lever sloeg maar de eerste symptomen leken op suikerziekte pas na een uitgebreide bloedtest bleek wat ik had. Oke rot genoeg ben ik uiteindelijk toch nog diabeet geworden. Maar er zijn verschillende vormen van diabetes.

Kijk hier eens naar, misschien herken je dingen en weet je wat je huisarts kan vragen te testen.

http://www.diabetesfonds.nl/artikel/wat-diabetes

Groetjes,

Michèle