Mijn dochter heeft altijd veel gedronken (met tijden ruim 1,5 liter per dag) en geslapen (overdag 2x 2-2,5 uur en 'snachts 13 uur). Ik denk ongeveer een jaar geleden heb ik haar daarom al eens laten prikken op suikerziekte.
Daar is niks uitgekomen, gewoon een dorstig kindje dat veel slaap nodig heeft?
Daarna kwam een tijd dat ze iets minder dronk, maar nog wel altijd ruim boven de liter hoor. Ook het slapen werd minder, 1 slaapje van 2 uur was meestal genoeg (af en toen nog 2x), maar nu zijn we weer terug bij af.
Ze heeft minimaal 2 slaapjes nodig, en drinkt zo’n 2 liter per dag!
Vanochtend moest ik even naar de stad, en dacht dat ze dr ochtendslaapje best wel weer een keer kon overslaan, of in ieder geval later. Ze had thuis al een beker melk + halve beker sap gedronken, en had nog 1 beker sap meegenomen, die al op was vóórdat we in de stad waren (dus al ruim een halve liter op om 9.15),
in de stad vroeg ze nog wel om drinken, maar ik vond het onzin om nu weer een flesje drinken te kopen terwijl ze net dr beker leeghad.
Kwamen we thuis om half 11, was ze erg moe en wilde op de bank liggen. Ik gaf haar nog een paar slokjes drinken, maar ipv dat ze daarna dus lekker ging slapen werd ze opeens helemaal hyper!!! Heeft een half uur lopen stuiteren, en daarna na het eten wel nog een paar uur geslapen hoor.
Moest haar wakker maken om dr broer op te halen. Tja niet uitgeslapen dus, en daardoor nu drammerig en huilerig.
Heb haar nu dus (terwijl ze net een uurtje wakker is) maar weer op bed gelegd…
Vanavond maar in ons bed leggen totdat de oudste slaapt… anders is het gegarandeerd geklooi! Die 2 houden elkaar gerust tot 10uur wakker…
Maar wat moet ik hier nu mee?
Gewoon maar accepteren dat ik een kindje heb dat gewoon veel vocht en slaap nodig heeft?? Of zou er toch meer aan de hand kunnen zijn?
Water of thee drinkt ze trouwens nauwelijks, vind ze ontzettend vies dus na 3 slokjes wordt dat weggekiept. Maar blijft dan wel zeuren om drinken. Is het dan echt gewoon gewoonte/zin in zoetigheid?