Erg moe door kdv?

Even een vraagje, onze Tom gaat sinds maandag voor het eerst naar het kdv, hij is 14 maanden. Hij is daar maandag , dinsdag en woensdag geweest, vandaag lekkr thuis en morgen weer. Maar het valt mij op dat hij vandaag zo moe is, en ook een beetje zeurderig. Is dit herkenbaar voor iemand? Is dit doordat hij daar zo druk is, veel prikkels, minder slapen, en nu aan het inhalen?

liefs woezel

Yes! Dat is zeker zo! Tom is het natuurlijk niet gewend en nu opeens krijgt hij heel veel prikkels en drukte. Er zijn veel kindjes, veel speeltjes, veel geluiden, veel licht…dat is best veel! Eva ging al vanaf 3 maanden en die weet eigenlijk niet beter, maar zij is na zo’n dag ook echt wel moe hoor. Dat is normaal. Tom speelt vast ook heel veel en doet allemaal indrukken op. Die moet hij thuis allemaal verwerken. Eva slaapt nu nog 1x een uur of anderhalf-twee op het kdv, maar er zaten ook tijden bij dat ze NIET sliep, of maar een half uur. Gelukkig gaat dat nu beter, want doordat ze moe was, jengelde ze ook. Het hoort erbij Woezel, maar het is wel even wennen voor jou en Tom!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier ook een dame die moeier is na het kdv. Nu meestal alleen op de zaterdag, maar vroeger was het aan het einde van de dag al omdat het allemaal nieuw was, Ze is er nu wat meer tegen op gewassen. Oh ja en ze laten haar nu ook wat meer slapen als ze het nodig heeft.

Groetjes,

Michèle

Dat kan heel goed zijn hoor. Zoveel indrukken die ze daar opdoen. Ik word zelf al hysterisch als ik maar eventjes binnen ben om Erik op te halen, kun je nagaan voor die kleintjes die er een hele dag middenin zitten. Erik slaapt op het kdv echt erg slecht, hooguit 45 minuten met mazzel. En dan is 'ie 's avonds thuis heel erg verdrietig en moe. Gisteren nog: heel hard huilen en overstuur, alle prikkels en moeheid kwamen eruit toen we hem hadden opgehaald. Dus Tom moet gewoon wennen en hopelijk gaat 'ie daar straks wel heel goed slapen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Heb misschien ook een andere oorzaak gevonden , na het fruit eten vanmiddag, heeft hij zijn hele maag inhoud er uit gespuugd! Echt alles zat er onder! Heb Tom getemp, ja hoor 38,3.
Niet super hoog, maar ik denk dat er ook een klein virus achter zit. Heb hem lekker gedouched, nog wat drinken gedaan, en in bed gestopt, en hij viel meteen in slaap. De arme schat.

Ik weet zeker dat het voor hem ook erg wennen is, tja het hoort erbij, ben wel blij dat het een kleinschalig kinderdagverblijf is , max 12 kindjes, van 0 tot 4 jaar. Tom kan nu wel redelijk tegen prikkels, maar dat is zeker wel anders geweest. Ik denk dat als we Tom 4 maanden terug naar het kdv gedaan hadden, hij er niet tegen had gekunt, terwijl het nu heel goed gaat. Behalve dan dat hij een stuk vermoeider is, als hij thuis komt. Is ergens ook wel logisch natuurlijk, wat jij zelf ook zegt Mriek, als jezelf binnen komt, wordt je al half hysterisch van de drukte, en dat is maar voor een paar minuten, die kleintjes zijn er de hele dag!

liefs woezel

Veel beterschap dan maar voor Tom, hopelijk is 'ie snel weer de oude!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

he wat vervelend dat Tom ineens wat ziek is, hoop voor je dat het inmiddels weer wat opgeknapt is.
Tja en ook Lindsey is de dagen na de kdv wat moeier dan anders. 's avonds na de kdv is ze altijd helemaal uitgelaten, ze rent dan echt de hele tijd heen en weer al kletsend en zingend. is grotendeels een kwestie van wennen. dus maar lekker wat extra laten slapen en dan komt dat allemaal wel goed.

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers