Erg lastig na dag kdv

Sinds deze maand zit Eva op haar nieuwe kdv. Ze heeft lieve leidsters en de sfeer is er erg rustig en gestructureerd. Ze speelt volgens de leisdters volop, maar toch is ze elke keer als ze daar geweest is stikchagerijnig. Ze huilt echt om alles, dreint en zeurt. Ze zegt dan ook: ‘Niet bij (naam groep) spelen’. Ze heeft het volgens mij wel naar haar zin, maar ze moet natuurlijk wel even wennen. Voor haar is zo’n dag nogal wat, in een vreemde groep opeens met vreemde kindjes en leidsters. Na een dagje op haar oude kdv was ze niet zo drammerig.

Nu heeft ze dus al een paar nachten nadat ze gespeeld had, dat ze huilend wakker wordt. Gewoon verwerken van emoties denk ik. Maar gisteren haalde papa haar metéén haar bedje uit en toen ze niet op hield met huilen, ging hij naast haar slapen. Hij had dus een goede nacht en Eva ook, maar ik wil daar geen gewoonte van gaan maken! Het is nu al de tweede keer in twee weken! Maar hij is wat Eef betreft dus een enorm watje en als dat kind huilt, gaat hij er meteen naast liggen. Hij praat ook nog steeds als een halfzacht ei tegen haar als zij zo lastig is. Echt heel lief zegt hij dan: ‘Eef, niet zo doen’. Hij aait haar net niet met fluwelen handschoentjes! Ik heb hier ook bij jullie al vaak over geklaagd, maar hij pakt het niet op en kan gewoon niet strenger doen. Ik heb hem er vaak op aangesproken, maar het dringt niet door. Maar dan zegt hij wel: ‘Eva, papa zet je op de gang, want je bent vervelend’. Met een poeslieve stem. Ik kat gewoon tegen Eva en bij mij heeft ze die streken niet! Maar ik geef het maar op, dat papa ook streng is…Het zit er niet in…

Maar ik zit dus met een sjaggo kind en een halfzachte papa die haar niet goed aanpakt. Straks ligt hij vaker naast haar dan naast mij! Zouden jullie Eva toch ook gewoon laten liggen, net als wat ik dan zou doen? Ze moet toch leren dat ze niet bij elke sjaggo bui papa naast zich krijgt! Ik word er een beetje kriegel van zo…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik kan maar één ding zeggen: ben het helemaal met jou eens. Irritant, zo’n poeslieve papa Ik hoor het hem zeggen, uit hoe jij het beschrijft. GRRRR!!!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hmm misshien ook maar eens wat meer katten tegen papa?
Haha.
Tja hier ook zo’n eitje als het om zn dochter gaat… Moet ook vaak even boos worden hoor, als hij weer eens te lief tegen haar is terwijl ze gewoon loopt te stieren. Maar het lijkt wel of ze niet meer leren.

Maare, toen ze op haar oude kdv van groep veranderde had ze toch ook best een poos nodig om te wennen?

Ze zal inderdaad even moeten wennen das normaal. Dus wat jij zegt troosten prima maar wat pappa doet kan echt niet. Echt ik wil max over 4 jaar wel eens horen als hij wel op de gang moet en Eef niet. Ook al is Eef ouder want geloof me dat overscheid gemaakt wordt hebben ze zo door. Ik vind nog steeds dat dat niet kan dat lievelijke en poezelige. Ben blij dat pappa en ik op 1 lijn zitten.

Groetjes,

Michèle

Ja, op het andere kdv moest ze ook erg wennen, dus het zal vanzelf wel goedkomen. Ze wilde daar eerst ook niet spelen en uiteindelijk wilde ze niet eens meer mee naar huis! Dat zal wel goedkomen…Maar ja, papa is natuurlijk zoals hij is en niet kunnen dat hij soft is…dan moet ik een andere man zoeken! Het is hooguit irritant! Maar nog meer katten werkt ook niet, het zit er gewoon niet in…Ik had ook liever een strengere papa gehad, zeker met Eva, maar ja, dan is dat misschien ook weer niet goed? En hij doet wel ERG veel met Eva, dus ik heb wat dat betreft geen klagen. Maar straks kan het niet dat Max wel op de gang moet en Eva niet. Zij moet trouwens wel op de gang hoor, maar dat interesseert haar geen ruk! Bij het nieuwe kdv hadden ze na 1x al in de gaten dat Eva geen katje is om zonder handschoenen aan te pakken. Ze had meteen al kwaad gekeken naar een meisje dat naar haar zin te lang naar Max keek! En toch zijn ze allemaal gek op haar daar, ze straalt wel iets liefs uit, maar ze is het lang niet altijd!

Groetjes Rainbow, trotse mama