Erg laat tandjes

Mijn dochtertje Mila is nu bijna 14 maanden en heeft 1 tandje (een week na haar eerste verjaardag). Gisteren voelde ik er boven (naast de voortanden) een puntje zitten. Ik vind wel dat ze erg laat is met tandjes krijgen. Wat vinden jullie ervan?
Moet ik me zorgen maken?

Gewijzigd door - Nancy Jansen-Snelten op 06 Jan 2006 08:19:18

Hoi,

Het is inderdaad vrij laat, maar ik heb het vaker gehoord hoor.
Volgens mij kan dat totaal geen kwaad.
Het ene kind is nou eenmaal wat sneller met tandjes krijgen dan het andere kind.

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

hoi hoi
ik heb ook al vaker gehoord dat ze er laat mee kunnen zijn en het feit dat er nu toch weer eentjz doorkomt denk ik dat alles wel goed is! maak je niet teveel zorgen je kan misschien eens een keertje bellen na een cb om te vragen of het normaal is dan ben je toch gerustgesteld!
succes!

liefs jessica, &

Hoi Nancy,

Ze is er laat mee, maar niet te laat hoor. Ze moeten voor hun 2e jaar in elk geval een paar tandjes gekregen hebben en dan is het goed. Als een kindje op het 2e jaar nog helemaal niks heeft, is er een probleem. Maar ik neem aan dat mensen voor die tijd al lang op het consultatiebureau aan de bel trekken.

Dus ik zou me geen moment zorgen maken als ik jou was. En als je toch ongerust bent, dan bel je toch gewoon je tandarts om te checken. Misschien dat hij je meer gerust kan stellen.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Ze is inderdaad laat, maar zoals de andere dames al zeggen het kan denk ik geen kwaad hoor, de een is vaker wat later met dingen dan de ander.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

Och als ze maar doorkomen.
Ik zou me geen zorgen maken.

Een oud tante van mijn moeder is 100 geworden en zij heeft alleen haar melkgebit maar gekregen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Misschien een beetje late reactie maar onze oudste dochter (Shakira) had met haar eerste verjaardag ook nog maar 3 tandjes. Daarna ging het heel hard en binnen 3 maanden had ze er aardig wat bij! Onze jongste dochter (Fajah) is nu bijna 14 maanden en heeft al 10 tandjes en kiezen…
Raar??? Nee vind ik niet, ieder kind is verschillend en straks zul je zien dat de tandjes heel snel achter elkaar komen!

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

en Fajah (17-11-2004)

nee hoor ik zou me geen zorgen maken.
ieder kind heeft zijn eigen unieke manier van opgroeien en ontwikkelen.
het belangrijkste is dat ze nu doorkomen toch?

groetjes christa mama van diantha

En ja hoor! Een paar dagen nadat ik dit bericht plaatste begon er weer 1 door te komen! Ik denk dat ze nu ook met 1 voortandje bezig is… Hahaha. Bedankt voor jullie lieve reacties!

Groetjes, Nancy

Hai!

Mijn zoontje kreeg met 11 maanden pas zijn eerste tandje. Dat is ook vrij laat. Hij kreeg toen in top-tempo zijn hele gebit! Hij heeft er gelukkig niet al te veel last van gehad. Mijn jongste, die al wel jong tanden kreeg, heeft wel veel last gehad. Ik denk dat oudere kinderen beter met de pijn kunnen omgaan dan baby’s, omdat ze al wel ergere pijn ( bv. vallen) hebben gevoeld, en zich beter duidelijk kunnen maken. Ik hoop voor jou dat dat bij jullie ook het geval is!
Succes ermee!

Groetjes Charon

Hi,

onze dochter Elena wordt nu bijna 15 maanden en heeft nog geen tandjes. Af en toe heeft ze pijn schoten, maar tandjes komen er niet door. Deze avond was ze zeer aanhankelijk en voor het minste was er een traantje. Het heeft inderdaad niets te maken met achterstand, met de rest is ze zeer goed mee. Maar die tandjes zijn nog in verlof denk ik.

Groeten
SABINE

hallo,
Is het ook zo dat het zeerder doet als kinderen later tanden krijgen??? of is dat een fabel???
groetjes Janneke en Hannah

Hoe ouder ze worden hoe harder het tandvlees wordt, dus zal het ook wel pijnlijker zijn voor de kinderen als die tandjes er moeten doorbreken.
Wij moeten voor elena nog altijd vloeibaar eten geven ook, zolang ze geen vlees, vis, hardere koekjes e.d. kan knabbelen dat moeten we het fijnprakken. Ze leert nu wel hardere koekjes zacht te zuigen, t’is een plezier om dat te zien, ze crieert een vacuum in haar mond door er zo danig hard op te zuigen dat het koekje volledig in mul ligt en zo kan ze het koekje inslikken.

Gr
SABINE

ja grappig is dat he!!, hannah heeft ook nog niks, wel eet ze gewoon brood en eten met stukjes en ook koekjes!!
leuk om te zien dat ze wel bijna alles wegkrijgen!!
groetjes Janneke en hannah

Hallo!

Thomas had ook pas laat tanden (zie boven) maar die kon al wel aardig goed kauwen. Dat deed hij gewoon met zijn tandvlees. Hij had daar geen last van, ik denk dat hij dat alleen maar fijn vond, omdat het zijn tandvlees lekker masserde dat kauwen.

Groetjes Charon

Onze oudste kreeg ook maar geen tandjes, eerste verjaardag voorbij, ik naar het CB, ze hebben daar vertelt dat het nog niet bij hun was voorgekomen dat een kindje GEEN tandjes kreeg, spontaan, een week later, met 14 maanden, kwam het eerste tandje opzetten!
En het is geen fabeltje dat tanden beter blijven als ze langer zittne, tenmiste als je ze ook gelijk goed verzorgt, het word immer pas later blootgesteld aan zuren en suikers!

Lieve allemaal,

Inmiddels heeft Milaatje een flinke inhaalslag gemaakt en heeft ze boven 4 en onder 3 tandjes!!! Ongelofelijk, opeens 3 in 1 week: wel sip want ze had er veel last van, maar het eten van vlees wat ze zo heeeerlijk vind gaat al een stuk makkelijker!! hihihi
Groetjes!

Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

Hallo,

Mijn dochter is nu 17 maanden en er is sinds kort 1 tandje door!
Alleen een puntje.
Ik maak me er geen zorgen om want haar kaken zijn erg hard dus het zit er denk ik echt wel.
Ze zeggen wel als iemand laat tandjes krijgt, dat ze later een sterk gebit hebben!

Ja dat heb ik ook gehoord maar of dat echt zo is ???
Ik hoop het maar want mijn dochtertje is 1 jaar en twee weken
en heeft ook nog maar twee tandjes.
Ook zij is dus erg laat maar ik zie wel al allemaal andere tandjes
zitten, ze moeten alleen nog doorkomen.
Weet je wat ik ook heb gehoord ?
Dat het doorkomen van tandjes zeerder doet als ze later zijn met
tandjes krijgen omdat het kraakbeen dan veel harder is.
Dat is wel een nadeel van laat tandjes krijgen als dat echt zo is.