Eindelijk is Sanne haar eerste kiesje door. Zag hem in een keer zitten. Alleen nu is het de laatste dagen echt bagger wat eten betreft. Ik weet dat de behoefte naar eten vanaf 1 jaar minder wordt maar dit… Sanne werd altijd gillend en krijsend wakker en dan dronk ze echt de hele fles leeg. Daarna verschoonde ik haar. Maar nu is het echt super rustig. Wel erg lekker hoor. Dus hebben we besloten om maar rustig te gaan ontbijten aan tafel met brood, want de fles ging steeds minder. Maar mevrouw eet maar een half broodje in de ochtend en misschien 100 cc melk uit beker. Terwijl het in begin echt super ging. In de middag ook. Als ik er al een broodje in krijg. Als we haar afleiden dan krijgen we meestal wel een broodje in. Maar ik vind dat erg vervelend. Vooral de groentehap is echt een disaster. Mijn man is dan aan het werk. Wij eten tussen de middag warm en 's avond brood. Dus Sanne eet dan alleen. Alleen als ik dus van het werk kom eten we samen warm. Maar daar ligt het niet aan. Als ik wat speelgoed erbij haal dan leid ik haar dus af en eet ze wel, maar echt niet veel. Misschien net de helft. Ik ben er zo flauw van. Ze smijt ook elke keer haar speelgoed op de grond en dan maar wijzen en dwingend brabbelen van pak hem even op.
De afgelopen 2 dagen heeft ze dus geen fatsoenlijk groentehap gehad, omdat ik vond dat het nu maar eens afgelopen moest zijn. Eten en anders niet. Ze gaat dan ook gewoon op bed. En slaapt wel gewoon door gelukkig. Maar is dit herkenbaar?
Ook kan ze zo ontzettend dwingend brabbelen. En wijst en kijkt een bepaalde richting op. Maar wij weten echt niet wat ze bedoelt. Ja soms als we aan tafel zitten en wijst naar een pak hagelslag dan wil ze die even bekijken, maar daar gaat ze dan op bijten. Dus dat gaat mooi niet door. Vind dat brabbelen wel erg leuk hoor. Ze probeert nu echt wat duidelijk te maken. Lijkt me ook zo frusterend als je niet begrepen word.
Als we haar dan van tafel halen stapt ze weer vrolijk rond. Ze oet van ons minimaal een kwartier blijven zitten. Maar als ze zo te keer gaat is het niet gezellig meer hoor.
Vanochtend heeft ze denk ik 5 stukjes brood gehad!!!
Is dit herkenbaar? Kan het zijn dat er nog tandjes doorkomen,want ze moet nog 2 hebben.
Ik kijk ook niet meer hoeveel ze drinkt. Het wordt er toch niet anders van. Ik heb wel het idee dat ze genoeg krijgt hoor. Want die beker met diksap of thee gaat wel op. Maar zuivel krijgt ze op het moment niet echt genoeg van binnen. Maar wat kan ik daar aan doen? Ik kan het er moeilijk in proppen. en dat wil ik ook niet.
Groetjes Carolien