Er kleine ijsjes voor kleine mensjes zijn!

Evianne is nu bijna 16 maanden. Sinds een paar maanden krijgt ze ook lekkere ijsjes nadat ik hier in de winkel (plusmarkt )ook kleine ijsjes zag liggen. Evianne vind ze echt heerlijk ! Het leuke ervan vind ik dat ze er dan gerust meerdere mogen hebben omdat ze zo klein zijn, er zit ook een laagje omheen zodat ze niet zo snel smelten. Een nichtje van me ( 4 jaar) vertelde thuis dat ze wel 3 ijsjes had gehad toen ze hier was. hahahaha
Ze heten Mini Splash, ze zijn van Nestle en er staat voorop het doosje een donald duck.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 29 Jul 2004 12:13:11

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 29 Jul 2004 12:14:18

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 29 Jul 2004 12:19:31

he he na wat wijzigingen doet de foto het ook.
Wat ik nog wou zeggen is wel opletten met de stokjes natuurlijk !

Ja, die ijsjes heb ik ook.

Klopt het dat er verschillende ijsjes in het pak zitten? Ik heb het idee dat de gele (die krijgt Mats dus altijd) wat zachter van binnen zijn, dan bijvoorbeeld de oranje, daar zit echt bevroren waterijs aan de binnenkant (die krijgt Jens dus). De groene heb ik nog nooit zelf gehad (misschien strakkies onder het mom dat het nodig is voor het uitoefenen van mijn moederschap ).

Ik zie dat Evianne keurig het ijsje zit te eten en een oranje nog wel. Bij Mats bijt ik het topje er altijd vanaf omdat die best wel hard is, maar misschien moet ik hem gewoon een keertje laten aanmedderen (dit kan een Westfries woord zijn).

Zie ik het goed dat Evianne een houten stokje heeft? Bij ons zijn ze van blauw plastic.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Ja er zitten verschillende smaken in zon pakje, Evianne krijgt ze allemaal willekeurig. We eten ze zelf ook en ik heb nog nooit gemerkt dat de een wat harder zou zijn dan de ander. Hahahaha de stokjes zijn hier ook van blauw plastic hoor. Er zijn ook een soort kleine cornettos, die geef ik dr ook soms omdat ze geen melk wil drinken, maar die zijn niet zo`n succes en dat wordt een grotere kliederboel omdat ze onderaan begint ( daar zit nog chocola in nl )Deze zitten overigens in een doos waar knabbel en babbel opstaan geloof ik. Ik heb Evianne altijd laten aanmedderen ( hahaha is wel een leuker woord dan wat we hier zeggen “aanmodderen”) met dr ijsjes, ze weet er prima raad mee. Met die stokjes ben ik wel altijd voorzichtig.

jaa, die ijsjes hebben wij ook altijd voor Nils. Nils is namelijk niet zo’n grote ijseter (heeft meestal na een paar happen genoeg), maar deze ijsjes gaan er altijd goed in.
Hij vindt het trouwens het leukst om aan onze ijsjes te eten.

jaaa heb ik ook altijd
ik eet zelf zon pak achter elkaar leeg
hihi
heeerrrlijk

Heeeee, die ga ik eens opzoeken in de supermarkt morgen! Lijkt me wel handig, kleine ijsjes!

Groetjes, mamma van Stephan

Wat trouwens ook een topper is hier zijn de zelfmaak ijsjes. Dus gewoon van die ijsvormpjes die je bij de Xenos kan kopen (zijn ook vrij klein voor ijsjes, dus perfect voor kleine mensjes). Daar doen we roosvicee of siroop in en water, hup de vriezer in en klaar…!!!

Waar koop je die vormpjes tegenwoordig (iedereen die ik spreek heeft ze al jaren)?

Jens drinkt en eet niet zoveel zuivel dus ik heb altijd nog het idee om zuivelijsjes te maken.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Vormpjes zijn te koop bij de Xenos. Ik heb ze daar in juni gekocht.

hai vanaf wat voor een leeftijd hebben jullie je kinderen ijsjes laten eten?het is wel handig die kleine ijsjes!!

groetjes karin, mama van sam 11-11-2003

Nou ik geloof vanaf ongeveer 11 maanden, maar omdat het toen al warmer werd. Ik had er nog niet eerder aan gedacht eigenlijk.

vanaf het moment dat oudere zus , jongere broertje gewoon gaf hahahaha, bij sofie rond 1 jaar en vic dus al veeeel eerder

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

marco hoeft geen ijsje vind hij niet lekker behalve als we in venlo zijn om te stadten

groetjes ingrid

Levi vindt ijsjes heerlijk. Hij eet dan ook vaak met me mee als ik er één eet.
Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit aan gedacht om hem er zelf één te geven. Ik dacht dat hij er nog te jong voor zou zijn.
Als het weer wat warmer wordt, krijgt hij een ijsje van me!

Groetjes,

Maike, mama van Levi (21-08-2003)