Er hier vandaag een grote demonstatie is

tegen het beleid van de president, we zijn bang, alle winkels zijn dicht, veel mensen zijn niet op het kantoor, mijn man heeft me afgezet en is bij J, de hele dag, ik heb de auto niet meegenomen omdat mijn kantoor in het centrum zit en ik niet wil dat ze mijn auto te grazen nemen. De spanning is te snijden, brrr het kan uitlopen op een klein protest zonder teveel problemen of traangas en doden, we weten het niet! vreselijk!

Bah, wat heftig zeg!
Hopelijk houden ze zich rustig en kun je gewoon veilig naar huis vanmiddag!
Liefs, Anne

jeeetje meis wat doodeng! ik weet niet wat ik zeggen moet ik leef heel erg met je mee meid meer kan ik niet doen en zeggen… ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen, sterkte!

De overheid en president hebben zojuist de demonstratie verboden, heel slecht nieuws in mijn ogen, d’r zijn een aantal mensenrechten organisaties naar de rechter gestapt om het toch door te laten gaan. Ik hoop maar niet dat mensen de straat op gaan dan kan de politie wel eens hard optreden!

Wat eng! Denk aan je.

Groetjes,
M

jeetje, je ziet en hoort het allemaal op tv, maar als je het jou hoort zeggen is het toch heel anders. Hopelijk gaat het allemaal meevallen. Sterkte.

Liefs Michelle

In Lilongwe en Mzuzu, (2 grote steden) is de politie al op de vuist gegaan met de betogers, hier is het relatief rustig, maar wij wonen wel dicht bij de grootste weg die door Balntyre loopt, deze weg word de ontmoetingsplaats voor een gevecht “blijkbaar” de pro-regering betogers zitten in het voetbal stadion, de tegen regering betogers staan op de rotonde ongeveer 400 meter van mijn huis! Mijn man heeft net gebeld dat hij ze hoort schreeuwen, hij heeft de auto’s al ergens anders neer gezet en de gordijnen dichtgedaan, hij zit met J muziek te luisteren en puzzels te doen(daar is ie niet eens goed in) omdat hij niet wil dat ze het heel bewust meemaakt, ookal hebben we het haar wel uitgelegd, dat sommige mensen niet blij zijn met de president en dat ze op straat gaan vechten en dat misschien de politie komt om te schieten en dat ze dus maar beter binnen kan blijven!

Ik heb fotos ik krijg ze er alleen niet op!

Wat schrikken! En een zeer gespannen situatie, vooral als het zo dicht bij je huis is! Brrrr!

Doe vooral voorzichtig!

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

bah
krijg je ze wel op facebook dan?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ohh eng zeg, zo dichtbij!
Is de rust inmiddels een beetje weergekeerd, of nog niet?

Hoe is het daar nu?? Rust weer een beetje wedergekeerd??? Wel fijn dat
C bij J thuis was.

Groetjes,

Michèle

Hier staat iets, op dit moment is het weer stil,

Ik heb fotos op email, maar krijg ze niet geupload (wel doorgestuurd), blijkbaar wil de regering het moeilijk maken om dit nieuws uit het land te krijgen, internetsites liggen plat, radiostations hebben oproep gegeven niet live uit te zenden over dit nieuws, het begint een beetje op een dictatuur te lijken! Wij zaten op de eerste rang gisteren, demonstranten kwamen voorbij met rode t-shirts (tegen regerings troepen) met stokken stenen, we hebben kogels en traangas gehoord, we hebben ook blauwe troepen (pro-regering gezien) met grote messen!

Ik ben dus gisteren hals overkop naar huis gestuurd om 11:30 omdat het toch echt te gevaarlijk was, vandaag zijn we weer terug, maar ik denk niet dat dit het einde van het verhaal is helaas.

Gewijzigd door - malawimamajada op 21 Jul 2011 07:52:30

bang , het was wel eng dichtbij jullie!!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Woow jeetje… Als je dat buiten je huis ziet en hoort gebeuren… brrrrr wat eng zeg! Heel veel sterkte meid en doe inderdaad voorzichtig! Ik hoop zo voor jullie dat het allemaal mee gaat vallen…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Vanuit hier een dikke digitale knuffel en een digitale hart onder de riem!

{{{{}}}}

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Het geweld is weer opgelaaid, ik was net in een ziekenhuis en ik werd gebeld door het kantoor, dat er een hele menigte in de buurt van mijn auto stond, en dat ze dachten dat ik er misschien in zat, hahaha, dus niet, een beveiliger heeft mijn auto binnen gezet, verder hangt er een hele grimmige sfeer. Ik moet helaas nog wel werken, maar vraag me af of ik terug kom na de lunch, Jada heeft een vriendje over en de moeder durft hem niet meer op te halen, dus die blijft gezellig tot straks en dan zien we wel, maar pfff wat een gezeik!

Bah bah bah, wat eng. Denk aan jullie!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

jeetje wat heftig meid! ik denk aan je en hoop dat je veilig blijft!